שיתוף

משוב אחת לשנה – אאוט, פידבק קבוע – אין. המציאות החדשה המתמקדת בהון האנושי מכתיבה כי אחת הדרכים להעצים ולשמר עובדים היא לספק להם פידבק קבוע עבור הצלחותיהם.

קל לומר, קשה יותר לבצע. מנהלים בדיוק כמו כל יתר האנשים הם מונחי הרגלים. מאחר ואנו לא רגילים לספק פידבק קבוע, הדרך הטובה ביותר להטמיע זאת היא להפוך את העניין להרגל.

כיצד הופכים משוב להרגל? להלן 3 דרכים:

אימון

על מנת לוודא שההתנהגויות הרצויות של העובדים נטמעות ונשמרות, יש לספק להם משוב קבוע ועידוד להצלחה. לא אצל כולם זה נעשה באופן טבעי, לכן מנהלים צריכים לעבור אימון והכשרות ספציפיות, לנתינת משוב וחיזוקים.
חשוב שהמשוב והעידוד יהיו אותנטיים ולא מאולצים, לצורך כך יש להתאמן על כך פעמים רבות עד כי הדבר הופך להיות עניין שבשגרה.

באופן טבעי, לבני אדם יש נטייה לצבור מיומנות אחד או שתיים לכל היותר בכל פעם, כך שחכם יהיה "לפרק" את תכניות האימון לשני שלבים. השלבים יכולים להיות: לספק משוב בנושאים שונים, להתגבר על המבוכה בחלוקת מחמאות, וכד'.

מחלקת משאבי אנוש יכולה להחליט כיצד לבצע את האימונים הללו, האם ע"י גורם חיצוני, האם ע"י תרגול והדרכה פנים ארגונית, וכד'. חשוב לבחור טקטיקת אימון יעילה, להתמיד בה ולבחון את תוצאותיה.

לחזק את המיומנות

חשוב כי המיומנות שנרכשה לא תאבד עם החזרה לשגרה ולעבודה השוטפת. המשוב צריך להיות חלק קבוע מהשגרה של האנשים, לא דבר שנעשה רק אחת לתקופה.

כאשר המנהלים כבר למדו ורכשו את המיומנות של נתינת המשוב הקבוע, חשוב לתרגל אותה ולהשתמש בה מייד עם החזרה לעבודה.

בהתחלה זה עשוי להרגיש מביך או פחות אותנטי, אך עם הזמן החיזוקים והמשוב יהפכו לחלק משגרת העבודה כמו להציע קפה לקולגה במשרד או להעביר משימה לעובדים. ולמרות השגרה, פידבק קבוע ובונה הוא תמיד טוב עבור העובדים, מחזק אותם ומעלה את מידת הפרודוקטיביות והמעורבות שלהם בחברה.

הכרה ותגמול

העצמת המשוב החיובי מתבצעת כאשר היא ניתנת בפומבי. במפגשי חברה, טקסי תגמול וציון לשבח של העובדים, חשוב להוקיר ולהודות להם על ביצועיהם המוצלחים מול כלל עובדי החברה. בדרך זו הם ירגישו מוערכים וחיוניים, וגם העובדים האחרים ידעו שיש למה לצפות ולטובת מה להתאמץ.

תגמול ראוי שמצטרף למשוב מאוד מפרגן לעובדים ומעודד אותם להמשיך ולהצליח בביצועים השוטפים. תגמול לא חייב להיות בעלות משמעותית, גם כרטיסים להצגה, שובר לארוחה, שובר מתנה וכד', משפרים מאוד את חווית ההצלחה של העובד.

סדנת פרזנטציה אפקטיבית והעברת מסרים מרחוק

אין תגובות

השאר תגובה