כיצד להישאר רגועים תחת לחץ? עצות מאלופים אולימפיים

כיצד להישאר רגועים תחת לחץ? עצות מאלופים אולימפיים

סודות של אתלטים אולימפיים שיוכלו לסייע לכם להתמודד עם סטרס בעבודה

שיתוף
אלוף אולימפי

אלוף אולימפי

החל ממחשבות חיוביות ועד לטכניקות להדמיה, הנה כמה דרכים באמצעותן תוכלו להרגיע את עצמכם במצבי לחץ בעבודה.

כאשר אתה מתחרה נגד הספורטאים הטובים ביותר בעולם, עליך לגייס את כל תעצומות הנפש והתעוזה הפיזית שלך. אלופים אולימפיים רבים, יאמרו כי הצלחה היא גם תוצר של החשיבה שלהם וגם היכולת שלהם לא להרגיש מאוימים על ידי היריבים שלהם ולא להישבר תחת לחץ.

כולם משתמשים באסטרטגיה כזו או אחרת. כעת, אלופים אולימפיים משתפים את העצות שלהם להתמודדות עם מצבי לחץ וסטרס. כל אחד יכול להשתמש בשיטות שלהם לכך, בין אם הוא מנסה  להישאר רגוע במהלך פגישה קשה או לגייס את כוחותיו לקראת מצגת מקצועית.

אליסון פליקס, מכוונת את הסחות הדעת. הכוכבת בת ה- 30 סיפרה לספורט אילוסטרייטד: "כשאני הולכת אל הבלוקים, אני פשוט ממוקדת מאוד. אני רואה את כל המצלמות מהבהבות, ואני פשוט לא מודעת לכל זה, אני לא שומעת שום רעש סביבי. "אני בדיוק מכוונת למה שאני צריכה לעשות."

מייקל פלפס מדמיין תוכנית לכל תרחיש. שנת 2016, היתה האולימפיאדה החמישית בה פלפס השתתף. בשנת 2012, הוא והמאמן ותיק שלו, בוב באומן, דיברו עם וושינגטון פוסט על הכנה נפשית של פלפס. "הוא ייראה בדיוק הדבר המושלם, והוא יראה את זה כאשר הוא יושב ביציע, והוא יראה את זה כאשר הוא בתוך המים" אמר באומן. "ואז כשהוא מעביר בראשו תרחישים כגון – מה אם הדברים לא ילכו טוב? אם החליפה תקרע, או אם המשקפיים ישברו? ויש לו את כל התשובות לכל התרחישים בראש, כך שהוא רק צריך לבחור תשובה לתרחיש והכל בסדר".

לקסי תומפסון מרגיעה את עצמה במחשבות מאושרות. תומפסון, בת 21, היתה השחקנית הצעירה ביותר ששיחקה בגוף פתוח לנשים בארה"ב בגיל 12. בראיון עם ESPN, היא אמרה שהיא עובדת עם מאמן לחיים שעוזר לה להעצים את המשחק הנפשי שלה בזמן ביצוע: "כאשר [המאמן שלי לחיים ואני] נפגשים, הוא יחבר אותי אל צג כדי למדוד את מידת ההרפיה שלי. אם אני חושבת על משהו שמייצר לי לחץ, פעימות הלב שלי מתגברות, אז הוא מנחה אותי לקחת נשימה עמוקה ולחשוב על משהו שגורם לי אושר. אני חושבת מחשבות חיוביות כמו "אני מבורכת", או "אני מוכשרת" ומיד רואה על הצג את השינוי לטובה בקצב הלב שלי.

"הכנסתי את טכניקת הנשימה הזו לשגרה שלי על מסלול הגולף. לפני שהגעתי לזריקה, אני מנסה לדמיין את הזריקה שאני רוצה להכות כדי להיפטר מכל המחשבות השליליות. אני צרכיה לשמור על הלך רוח חיובי כי גולף הוא 80 משחק נפשי".

 

דאריל הומר משתמש בדיבור עצמי חיובי. בגיל 26, הומר, סייף, כבר התחרה באולימפיאדת הקיץ של 2012. הוא סיפר לספורט אילוסטרייטד:

"אני לוקח זמן כדי להרגיע את עצמי שאני הכי טוב, אני הכי גדול, ומוודא שאני נשאר רגוע. אני צופה בסרטונים של מייק טייסון, ולאחר מכן פשוט נהנה ומתכונן לטורניר".

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה