שיתוף

ניסוי מחשבתי מעניין מציע כי תעצמו את עיניכם ותתארו לעצמכם את החברה כפי שהיא – אותו מיקום, אותם משרדים, אותו רהיטים, למעט תרחיש חדש זה: כל עובד הוא שונה החל מהעובדים הזוטרים ועד הבכירים ביותר. כל העבודה נעשית ע"י מישהו חדש.

מרגיש כמו חברה אחרת לגמרי, נכון?

הניסוי הזה מאפשר לאנשים להבין, עד כמה העובדים הם אלו שעושים את החברה, למרות שלעתים אנו עשויים לשכוח זאת. העובדים הם חלק בלתי נפרד בעיצוב המשימה. ובמושג "אנשים" הכוונה לאנשים אמיתיים שעובדים בחברה, על שלל התכונות שלהם, המוזרויות שלהם, הנטיות, העוצמות, הרעיונות, והפגמים.

זו הסיבה לכך שההון האנושי המרכיב את החברה כל כך חשוב. כאשר הארגון שלך מכוון לשווקים חדשים, ללא הגמישות והיצירתיות של העובדים הקיימים, לא תוכל להצליח.

כיצד אם כך ניתן לגייס את העובד הטוב והמתאים ביותר לחברה שלך?

בדוק את הכישורים החשובים

אם צמצמת את החיפוש עד לכדי כחמישה אנשים, כולם עם קורות חיים ללא דופי, איך עושים את הבחירה הסופית? התשובה היא: בדוק את הכישורים החשובים.

המלכוד הוא להבין אילו כישורים ספציפיים נדרשים לתפקיד ולחברה שלכם באופן כליי, ורק אז לאתר אותם בין המועמדים. אנשי המכירות שלך להיות האנשים הנפלאים ביותר שפגשת אי פעם. זו הסיבה לכך שזה תמיד רעיון נהדר לתת למחפשי העבודה הזדמנות להראות לך מה הם יכולים לעשות:

לעתים קרובות אנו מעריכים מיומנויות כמו "עבודה טובה בצוות", או "מבצע דברים חדשים במהירות." ואנחנו לעתים נדירות מספקים למועמדים הזדמנות "להשוויץ" במיומנויות הרכות שלהם שהן לא פחות חשובות, והן לרב אלו שהופכות מקום עבודה למוצלח.

בזמן הראיון, בדקו עד כמה המרואיינים מנומסים ואמפתיים, עד כמה הם אנשי שיחה. האם המועמדים ידידותיים כלפי המזכירה שהזמינה אותם לחדר והציעה להם קפה? כיצד הם מתנהגים בסביבה חברתית? כל אלו חשובים לא פחות מהכישורים המקצועיים שלהם.

צפייה באינטראקציה של המועמד עם אנשים בסביבתו, יכולה לספר לך הרבה. לא בהכרח כמה טוב הוא מפתח, אך האם הוא מישהו שתרצו לעבוד איתו.

הרחבת הרעיון של התאמה לתרבות החברה

מחקרים רבים הראו כי צוותים מגוונים בחברות עושים טוב לחברה, זאת עובדה. פתיחת החברה שלך למאגר רחב יותר של כישרונות הוא לא רק פוליטיקה טובה, זה טוב עבור השורה התחתונה.
חשוב מאוד שבערך של התאמה לתרבות החברה לא ידובר על "התאמה ללבוש, לסגנון, למאכלים שהעובדים אוהבים, לבילויים האהובים עליהם, וכד'". כיוון שבחברה מגוונת, כל ההעדפות הללו שונות ומשתנות. העיקרון בהתאמה לתרבות החברה הוא למה שהחברה מייצרת, ללקוחות שלה, לתעשייה בה היא פועלת, לחזון שלה, ליצירתיות ולחדשנות.

יש הרבה נהלים מערכתיים שתוכלו ליישם כדי לגייס את העובדים הטובים ביותר לחברה שלכם אך מעל לכל, גיוס האנשים הטובים ביותר פירושו הרחבת ההגדרה של "התאמה תרבותית" כדי לכלול באופן פעיל כל מיני סוגים שונים של אנשים.

בדיקת המועמד

קחו רגע לחשוב על תהליך הבדיקה של המועמדים. האם זה עובד טוב? האם יש הטיות מובנות ואפליות לא רצוניות? האם המנהלים שלך מתמודדים ללא ידיעתם עם אפקט הילה, ומספקים ציונים גבוהים יותר לעובדים שנמצאים תחת רעיונות מסורתיים של מה שנחשב מושך או לבוש היטב?!

אם ישנן הטיות בתהליך הבדיקה, אז כמעט בוודאות יש אפליה בתהליך ההעסקה שלכם. וזה יכול להגביל את היכולת שלך להביא את האנשים הטובים ביותר לחברה שלכם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה