העובדים כשגרירים – כיצד יוצרים חוויית עובד שרותמת את העובדים לפעילויות החברה

העובדים כשגרירים – כיצד יוצרים חוויית עובד שרותמת את העובדים לפעילויות החברה

בישראכרט כבר גילו את הכוח שברתימת עובדים לפעילויות החברה באמצעות ניהול נכון של חוויית העובד. ניקולס קופיטמן, מנהל חוויית עובד בישראכרט, מספר כיצד זה בא לידי ביטוי בחברה.

שיתוף

בסדרת ראיונות מקדימים לכנס, צור  ברק מנכ"ל Your Talents ויפעת שרעבי מנהלת חווית עובד בורינט ומובילי הכנס, מבררים עם המרצים השונים מהם העקרונות המנחים אותם בבניית חווית העובד בארגונם.


ניקולס קופיטמן"תפיסת העולם שמנחה אותנו היא יצירת חווית עובד אשר מביאה ערך לעובד ולארגון." מספר לנו ניקולס בראיון לפני הכנס, "פונקציית משאבי האנוש כיום הינה שותף עסקי מלא בארגון. פונקציה המסוגלת להביא ערך עסקי אמיתי".

ניקולס מוביל את תחום מחוברות העובדים וחווית העובד בקבוצת ישראכרט ב 4 שנים האחרונות אחרי שעסק בחברה בתפקידי הדרכה, פיתוח ארגוני ומטה HR. הוא סיפר לנו על תהליך פיתוח המתודולוגיה על פיה היחידה עובדת, "האתגר שלנו היה למצא את הדרך להפוך את יחידת חוויית העובד ליחידה המביאה ערך עסקי אמיתי לארגון. את הפתרון מצאנו באמצעות הטמעת מושג ה- HR BusinessPartnerבתחום חוויית העובד. למעשה יצרנו פעילויות אשר מוצאות את האיזון הנכון בין הרצון והצורך של העובדים לרצון והצורך של הארגון. גייסנו את העובדים להיות שגרירים של כל מוצר ושירות בחברה ובכך למעשה ייסדנו את תפיסת ה- Engagement Business Partner.

דוגמא לפעילות בה הפכנו את העובדים לשגרירים הייתה בהשקת מוצר בשם "תשלוםגן", המיועד לאפשר לגננות לאסוף תשלומים מהורים. הפכנו את לובי החברה לגן ילדים, עם משחקים, פינת אוכל וכל החוויה. אפילו דאגנו לרבעי פיתה עם חומוס ושוקולד. הקמנו קיר עם גלויות עליהן כתוב "הסבתא הטובה בעולם", "אין על אבא שלי", "הדודה מספר 1" ועוד. הזמנו את העובדים לקחת אותם וביקשנו מהם שיצלמו את עצמם עם הילדים והגלויות ויעלו לרשת החברתית. זה יצר באזז מטורף. במקביל חשפנו את המוצר והצענו לכל עובד שבזכותו יצורף גן ילדיםלשירות ,זמן איכות עם הילד – ארוחה וסרט. הפעילות הזו הדגישה גם את הערך של איזון בית ועבודה שהוא מאוד חשוב לנו וגם הכניסה לחברה כסף.

על פי מודל הזה יצרנו פעילויות נוספות. דוגמא נוספת מהימים האחרונים בזכותה הונפקו 100 כרטיסים לעובדים, עוד טרם ההשקה הרשמית של המוצר, היתה כשחשפנו בפניהם מוצר חדש – כרטיס אשראי בשיתוף עם חברת AliExpress. יש היום מאות אלפי לקוחות ומיליוני חבילות שמגיעות בשנה ארצה מAli. במהלך החשיפההסתובבו "דיילים" של AliExpress ברחבי החברה ואפשרו לעובדים לבחור את המתנת ה"חלום" שלהם מAli. האירוע ייצר המון רעשבארגוןובימים שלאחר מכן ההשקה עוד המשכנו לקבל בקשות הצטרפות מחברים ובני משפחה של העובדים.

היום כבר לא תופסים את ה HR כיחידה שמוציאה כסף אלא כשותפה עסקית אמיתית לכל התהליכים בחברה.

אנו פועלים לפי מתודולוגיית ה"עובדים כשגרירים" גם בתחום ההתנדבות והתרומה לקהילה. ישראכרטהיא חברה שמאוד מקדמת התנדבות עובדים, אנו רואים בסקרים פנימיים שעובדים רבים מרגישים חיבור חזק לארגון במיוחד בזכות הפעילויות הללו. ולכן אנחנו מאפשרים מגוון רחב של פעילויות, מהפעלת המוקד ביום השידורים של עמותת "גדולים מהחיים", עמותה המסייעת לילדים חולי סרטן, דרך אירוח ניצולי שואהלארוחות חג בראש השנה ובפסח, עד צביעת בתים והכנת גינות ביום המעשים הטובים ועוד. השנה יותר מ-1000 עובדים התנדבו בפעילויות השונות, שזה יותר מ60% מהעובדים בחברה. הבנצ'מארק בחברות כמו שלנו מדבר על 15% מתנדבים בלבד.

בכנס אציג את תפיסת העולם שלנו ואני מקווה לעורר השראה לפעול בדרך דומה".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה