כבל מסתער על ראשות ההסתדרות: "עיני מינה מקורבים והשליט טרור בארגון ובוועדים"

כבל מסתער על ראשות ההסתדרות: "עיני מינה מקורבים והשליט טרור בארגון ובוועדים"

ח"כ איתן כבל כינס היום מסיבת עיתונאים ופתח את קמפיין הבחירות שלו להסתדרות במסע הכפשות נגד היו"ר המכהן. "הפך את ההסתדרות לכלי ריק מתוכן"

שיתוף

מסיר את הכפפות: חבר הכנסת איתן כבל (עבודה) פתח היום (ב') את מערכת הבחירות שלו להסתדרות והסתער על היו"ר המכהן עופר עיני בנוסח "אני מאשים".

"עיני גר בדירת פאר בצפון תל-אביב, בגד בעובדים לטובת המעסיקים והשליט משטר טרור ופחד בהסתדרות ובקרב הוועדים", ירה כבל וכינה אותו "המשת"פ של הממשלה".

מאחורי המועמד החדש ניצבות המפלגות קדימה ומרצ וקבוצת פורשי הליכוד. בהסתמך על הגיבוי שהוא מקבל מהם, כינס היום כבל מסיבת עיתונאים בתל-אביב ופתח חזית נגד עיני. "הוא אחראי לכך שההסתדרות הפכה לכלי ריק מתוכן", סנט ביו"ר. "המגשר הלאומי הפך למשתף פעולה עם המעסיקים. בתקופת כהונתו בהסתדרות, יותר עובדים הפכו לעניים ורבים ויתרו על מקום העבודה כי ראו שהדבר אינו משתלם להם.

"עיני", המשיך כבל, "מינה מקורבים למשרות בהסתדרות והפך אותה ל'חצר ביזנטית'. בת זוגו מונתה למנכ"ל רשת חינוך ואחיו למנכ"ל סיעתו בהסתדרות". כבל הוסיף וטען, למרות מאבקי העובדים מהשנה האחרונה וסיכומם בהסכמים קיבוציים, כי בתקופתו של עיני ירד היקף העבודה המאורגנת וכתוצאה מכך "בעוד 20 שנה לא תתקיים עוד עבודה מאורגנת בישראל ואנשים יועסקו בחוזים אישיים או כפרילאנסרים. עיני יהיה הקברן של העבודה המאורגנת בישראל, אם לא יחול שינוי דרסטי בישראל", אמר הח"כ.

"עיני ודאי יאמר להגנתו שהתפוררות העבודה המאורגנת אינה באשמתו, שההסתדרות אינה יכולה לטפל בכוחות השוק וכי קשריו הטובים עם משרד האוצר והמעסיקים הפרטיים מועילים לעובדים. אבל זו אחיזת עיניים", פסק כבל. "ההסתדרות אינה יכולה לזנוח מאבקים ולשתוק כששוק העבודה הפך לגזלני ונצלני וכאשר דירות אינן בהישג ידם של אנשים עובדים והביטוח הרפואי מצטמצם. ההסתדרות הפכה לחלק מהשיטה ולכן היא נבעטה מהמחאה החברתית. לא ייתכן שמצד אחד ההסתדרות תשיג תוספת שכר של 1.5% ומנגד ההתייקרות במשק תגיע ל-10%. זהו צדו השני של התלוש".

 

"תתחיל להפנים"

במטה הבחירות של עיני לא נשארו חייבים: "ההסתדרות היא היום הארגון החברתי החזק ביותר בישראל. מאות אלפי עובדים מאוגדים בו ועשרות אלפי עובדים חדשים הצטרפו אליו מאז שעיני נכנס לתפקידו בראשות ההסתדרות. ההסתדרות היא האחראית למהפך במעמדם של העובדים ולא בכדי הפכה לארגון המוערך והמשפיע ביותר במדינה.

"מוזר שדווקא אדם שניסיונו היחיד ביחסי העבודה הוא בביטול ההסכם הקיבוצי לעובדי מפלגת העבודה בזמן כהונתו כמזכ"ל המפלגה ובמשך כל שנותיו כחבר כנסת לא יזם ולו חוק אחד למען העובדים ולא עמד בראש מאבק עובדים כלשהו מעז להטיף ולהשמיץ. אין ספק שמתנגדי ההסתדרות ואלו המנסים לבטל את ההסכמים הקיבוציים במקומות העבודה ולהחליש את העבודה המאורגנת, יראו באיתן כבל את מועמדם ושותפם הטבעי. מוטב שכבל יפנים שתפקיד יו"ר ההסתדרות אינו סידור עבודה פוליטי".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

תגובה 1

  1. עופר עיני – שתי עיניים לעופר עיני, אחת בשם פרטי – והשנייה במשפחתי: בעוד הימנית דואגת למעמד האישי, ולרווחת בני חמולה "עמלים", קורצת השמאלית קורצת לטייקונים, למנכ"לים ולראשי שועלים, ולא נותר דבר לפועלים, החלשים, המאוימים, המבוהלים, על כן ביום בחירות נתקן את העוול – יצביעו לאיתן כבל!!!

    מדוע נאבק עיני לפסול את עמיר פרץ, ממה עופר פחד?
    ולמה נלחם עופר לפסול את איתן כבל, ממה עיני חָרַד?
    אם היה מנהיג חזק עם הוכחות, או מוכשר עם הצלחות,
    היה מעודד תחרות – להתמודד על יו"ר ההסתדרות
    ומי שיבחר הוא זה הראוי ביותר להעניק לציבור שירות,
    אבל עופר פוחד מעצמו – יָעֵינִי! ככה לא בונים הסתדרות.

השאר תגובה