יותר ממחצית מחפשי העבודה מוותרים על העבודה החלומית שלהם

יותר ממחצית מחפשי העבודה מוותרים על העבודה החלומית שלהם

מחקר מצא כי כמעט שישה מתוך עשרה מועמדים לעבודה התפשרו על עבודה חלופית כיוון שהמעסיקים לא חזרו אליהם

שיתוף
תהליך גיוס ממושך

תהליך העסקה ממושך מרחיק מועמדים מוכשרים רבים, שבוחרים לוותר על העבודה הנחשקת לה התראיינו לאחר המתנה ממושכת לתשובות המראיין שראיין אותם. בישראל, נחקק לאחרונה חוק שמסדיר את עניין ההמתנה לתשובות בתהליך הגיוס.

החוק החדש מחייב מעסיקים להודיע בכתב למועמדים על התקדמותם בהליכי המיון למשרה, אך אינו שומר על זכויות המעסיקים במקרים בהם המועמדים נוטשים בתהליך. אך בבריטניה העניין טרם הוסדר.

מה הסיבות לוותר על עבודת החלומות שלכם? שכר לא הולם? שעות עבודה מרובות? תפקיד קשיח? מסתבר שלא. מחקר עצמאי שהוזמן ע"י Robert Half UK ונערך לאחרונה בבריטניה בקרב 1,000 מחפשי עבודה מצא, כי כמעט שישה מתוך עשרה ממחפשי העבודה מוותרים על העבודה הנחשקת לה התראיינו, כיוון שהמעסיק הפוטנציאלי התעכב זמן ממושך בהחלטה את מי להעסיק.

58% מחפשי העבודה בבריטניה, על פי המחקר, קיבלו את הצעת העבודה השנייה בעדיפות שלהם, משום שלמעסיק הפוטנציאלי לקח זמן רב מדי לקבל החלטה.

55% מהם המתינו כחודש או יותר לשמוע מהמעסיק לאחר הראיון.

רק 11% מהנסקרים סבורים כי סביר להמתין חודש לתגובה.

יותר ממחצית (55%) מהמועמדים חיכו יותר מחודש כדי לשמוע על תוצאות הראיון ואילו פחות משליש (28%) המתינו יותר משישה שבועות. זאת בניגוד לציפיות המועמדים בתהליך הגיוס.

עם כמעט 7 מתוך 10 (69%) מחפשי עבודה בבריטניה אשר מאבדים עניין במשרה אם תהליך ההעסקה לוקח יותר מדי זמן, המחקר מצא כי מנהלי גיוס לוקחים לעצמם את הזמן דווקא ואינם ממהרים להחזיר תשובות למרואיינים. למועמד הבריטי השאפתן, יש בממוצע כ- 20 ראיונות עבודה בעת תהליך חיפוש העבודה שלו, לכן הוא מצפה להחלטות גיוס מהירות יותר ממעסיקים. יותר משליש (35%) ממחפשי העבודה שנסקרו, מצפים לתשובה מהמעסיק בתווך של שבועיים מיום הראיון, ו -30% מהם מצפים להחלטה בתוך שבוע ימים.

על אף כי המעסיקים הבריטיים נמצאים במאבק תחרותי מאוד על הכישרונות הנכונים שייקחו את החברה שלהם קדימה, והם לא יכולים להרשות לעצמם להרחיק מועמדים פוטנציאליים, תהליך הגיוס הארוך גורם לכך לקרות. המועמדים מהצד השני, יודעים כי הכישורים שלהם מבוקשים, מה שהופך את כל העניין למדאיג. במיוחד העובדה שרבים מהם מוותרים על העבודה החלומית שלהם בחברה נחשקת ופונים למשרה בעדיפות שניה, רק בשל זמן תהליך הגיוס הממושך למכביר.

למרות שזה יכול לקחת זמן לצמצם את שדה גדול של מועמדים ולנהל ראיונות יסודיים, חברות אשר אינן מצליחות להתאים את תהליך הגיוס שלהם את הציפיות של המועמדים למשך זמן הגיוני, יאבדו ככל הנראה את הכישרונות הטובים ביותר הזמינים להם.

לכן, חשוב שחברות בבריטניה ייקחו את העניין ברצינות, עם תוצאות המחקר, וישפרו באופן משמעותי את תהליך גיוס העובדים והחלטות הגיוס שלכם. ייתכן ודווקא המועמדים הראשוניים שהחברות הללו צריכות לגייס הם מועמדים מתחום משאבי אנוש וגיוס, שיסייעו להם לקצר את התהליכים באופן משמעותי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה