יום גיבוש עם משמעות: עובדים מתגייסים להגשים משאלות לילדים

יום גיבוש עם משמעות: עובדים מתגייסים להגשים משאלות לילדים

עמותת Make-A-Wish משאלת לב יצרה סדנה במסגרתן משתתפים העובדים בתהליך הגשמת המשאלות לילדים החולים במחלות מסכנות חיים

שיתוף
אבי בר אהרון, מייסד עמותת Make-A-Wish. צילום: שני מנדל

אבי בר אהרון, מייסד עמותת Make-A-Wish. צילום: שני מנדל

הגשמת משאלות לילדים החולים במחלות מסכנות חיים, צוברת תאוצה בארגונים, עם יותר ויותר עובדים שמביעים רצון עז להצטרף ליוזמה.  את היוזמה מובילה עמותת Make-A-Wish (משאלת לב) שיעודה הוא להגשים משאלות לילדים שחולים במחלות מסכנות חיים.

"אנחנו נפגשים עם ילדים שנמצאים בשגרת טיפולים מאוד אינטנסיבית, וחווים פחדים, חרדות ולעיתים גם הרגשה שאין תקווה", מספר אבי בר אהרון, מייסד העמותה. "אנחנו מראיינים את הילדים, ומדברים איתם על החלומות שלהם", מסביר בר אהרון. "במהלך השיחה הילדים מבקשים משאלה שבאותה נקודת זמן נראית להם בלתי מושגת".

אילו משאלות למשל?

"למשל, הילדים מבקשים להיפגש עם אנשים מפורסמים, לנסוע למקומות מסוימים, או לקבל דברים מסוימים. יש ילדים שרוצים להיות ספיידרמן, או מלך או טייס וכדומה. יש חשיבות רבה לעובדה שלתהליך הציפייה להגשמת המשאלה מתלוות תחושות חיוביות. מחקרים רפואיים אף מראים כי התהליך תורם רבות לטיפול שמעבר לטיפול התרופתי".

לדברי בר אהרון, "במחקר שנערך ביחד עם ד"ר טל בן שחר וד"ר ענת שושני מהמרכז הבינתחומי בהרצליה, נבדקו קבוצות מיקוד של ילדים שעברו את כל התהליך של הגשמת המשאלה. מממצאי המחקר עלה, כי בעקבות התהליך, חל שיפור ניכר בפרמטרים רבים הקשורים למצבם הבריאותי של הילדים: החל בתיאבון והחזרת שמחת החיים, ועד כוח ומוטיבציה להמשיך בטיפולים.

"זהו למעשה המחקר המדעי הראשון שנעשה בנושא זה, והוא פורסם בירחונים מדעיים בעולם. המחקר חיזק את שיתוף פעולה עם הצוותים הרפואיים,  שמבינים את הכוח וההשפעה שיש בהגשמת משאלה, בשיפור הצד הנפשי והמוטיבציה של הילדים בהתמודדות והתגברות על המחלה".

באמצעות הגשמת המשאלה, מעניקה עמותת Make-A-Wish לילדים חוויות חיוביות, ודרכן גם תקווה, כוח ושמחה, בתקופה שהיא מאוד קשה בחייהם.

ואיך זה קשור לארגונים?

"בנינו סדנה של הגשמת משאלות במסגרתה משתתפים העובדים בהגשמת המשאלה של הילדים החולים", מסביר בר אהרון. "הארגון תורם כסף להגשמת משאלה ומשתף את העובדים בהגשמתה.

"במהלך הסדנה העובדים נפגשים איתנו ושומעים על הפעילות. אנחנו מציגים בפניהם את העמותה ואת המשאלות, ודנים איתם בנושא של הגשמת חלומות באופן כללי. בפגישות בסדנה העובדים מספרים על החלומות והמשאלות שהיו להם כילדים, ועל חלומות שהם היו רוצים להגשים היום. אנחנו דנים בסיבות לכך שאנשים לא מגשימים את המשאלות, התקוות והחלומות שלהם, ולמה אנחנו בדרך כלל מפחדים אפילו לנסות להגשים את משאלות הלב שלנו".

בר אהרון מסביר, כי "בהמשך העובדים מתחלקים לקבוצות עבודה, וכל קבוצה עובדת על משאלה של ילד להגשמה. כלומר, במסגרת הפעילות מקבלים העובדים משאלה אמיתית של ילד ומוסבר להם הרקע על הילד. תפקיד הקבוצה הוא לקחת את הרעיון עם כל המידע שקשור לילד, לפתח אותו ולראות איך גורמים לזה לקרות. כלומר מתכננים ומגבשים תוכנית איך להוציא לפועל".

מהן תוצאות הסדנה?

"התוצרים של העבודה בקבוצות הם המון רעיונות. אחרי הסדנה העובדים מתחילים ליזום לפעולה במסגרת הקבוצתית, בשיתוף עם נציג העמותה. למעשה, הם מוציאים את התוכנית לפועל, עד יום ההגשמה שבו העובדים שותפים ונוכחים בהגשמת המשאלה.

"בסוף התהליך זוכים עובדי החברה להבין את הכוח והעוצמה שיש בהגשמת משאלה לילד שחולה במחלה מסכנת חיים. ובד בבד, מקבלים העובדים המשתתפים בסדנאות, את המוטיבציה להגשים גם את המשאלות והחלומות של עצמם".

בר אהרון מסביר, כי "הסדנה הזאת היא למעשה כלי יצירתי, מרגש ומקורי. הוא תורם לגיבוש העובדים, העשרתם וחיבורם לעולם של נתינה ותרומה לקהילה".

בכמה מקומות אתם כבר מקיימים את הסדנה?

"כיום מתקיימת הסדנה במגוון רחב של חברות. מנהלי משאבי האנוש מספרים לנו שיש התלהבות אדירה, שהיא מעבר לתרומה. העובדים רואים בכך עשייה התנדבותית שתורמת רבות לגאוות היחידה הנובעת מהעשייה של החברה למען הכלל.

"בזכות הפידבקים החיוביים מהעובדים, כבר יש חברות שלאחר הסדנה הראשונה הזמינו סדרה של סדנאות נוספות, כאשר בכל פעם משתתפים עובדים אחרים".

 ארגונים שמעוניינים להצטרף ליוזמה יכולים להתקשר לרותי זנזורי בטלפון מספר 054-2548525.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה