טיפים לגיוס עובדים אפקטיבי

טיפים לגיוס עובדים אפקטיבי

גיוס אפקטיבי משמעותו תהליך גיוס יעיל, חסכוני, ממצה וכזה שבסופו של דבר ימלא את המשרות הפנויות בחברה באנשים הטובים והמוכשרים ביותר

שיתוף
טעויות בגיוס עובדים

טעויות בגיוס עובדים

אך כיצד מוצאים את האנשים הטובים והנכונים ביותר לתפקידים השונים? 

להלן 6 טיפים לגיוס עובדים אפקטיבי:

תיאורי עבודה מדויקים

הצעד הראשון הוא לוודא כי יש לך תיאור עבודה יעיל לכל תפקיד בחברה שלך. על תיאור העבודה לשקף מחשבה זהירה באשר לתפקידים אותם העובד ימלא והמיומנויות להן יזדקק על מנת למלא את התפקיד בהצלחה. יש לפרט את התכונות האישיות שחשובות להשלמת המשימות וכל ניסיון רלוונטי שחשוב שיהיה לעובד. למרות שהדבר נשמע בסיסי, פעמים רבות תיאור התפקיד לוקה בחסר ומגיעים לחברה מועמדים שאינם מתאימים והדבר גוזל משאבים וזמן.

לנסח פרופיל הצלחה

בנוסף להגדרת התפקיד והמיומנויות הדרושות, יש לנסח פרופיל הצלחה של העובד האידיאלי, עבור עמדות מפתח בחברה. עמדות כגון: ראשי צוותים, מנהלי מחלקות, אנשי מכירות , ועוד. על מנת לנסח פרופיל הצלחה יעיל, עליך לקיים ישיבה עם המנהלים והעובדים הבכירים בכל מחלקה בה נדרשים עובדים, ובאמצעות סיעור מוחות לנסח את הפרופיל של אותו עובד אידיאלי שיצליח למלא את התפקיד בצורה הטובה ביותר. את המועמדים שמגיעים אליך לראיון בהמשך, תוכל להתאים לפרופיל ההצלחה שניסחת ולוודא כי קיימת התאמה.

פרסום מודעת הדרושים

ניסוח מודעת הדרושים וכן פרסומה צריכים להיות אופטימליים. הניסוח צריך להיות מושך לעין, צבעוני וקולע. הפרסום צריך להיות בכל המדיות הרלוונטיות בהן המועמדים הפוטנציאלים שלך נמצאים. החל מרשתות חברתיות, דרך פורומים של מחפשי עבודה ואתרי דרושים, ועד לאוניברסיטאות ומכללות מהן יוצאים בוגרי תארים פוטנציאלים.

סריקת קורות החיים

על מנת לחסוך זמן ולהתייעל ככל האפשר בתהליך הגיוס, יש לסרוק את קורות החיים שלך היטב ולבחון האם המיומנויות והניסיון המוצגים שם מתאימים לפרופיל ההצלחה שניסחת. סינון מוקדם ככל האפשר של מועמדים, הופך את תהליך הגיוס למהיר ויעיל הרבה יותר. רשום לעצמך את נקודות הניסיון וההשכלה עליהם לא תוכל לוותר במסגרת מילוי התפקיד, ובחן את קורות החיים בהתאם לנקודות שרשמת.

סינון טלפוני

ראיון טלפוני קצר בו תוכל לשאול את המועמד שתיים שלוש שאלות קריטיות לגביי התפקיד, אף הוא יעזור לסינון מועמדים שאינם מתאימים. מעבר לכך האינטונציה של המועמד, הדרך בה הוא משיב, צורת ההתייחסות ואותנטיות המענה שלו, יסייעו לך אף הם בסינון מקדים.

כלי ההערכה

הערכת המועמדים הפוטנציאליים שלך, הכישורים והתכונות שלהם, נעשית בצורה אופטימלית באמצעות כלי הערכה יעילים. כדי לנתח את תכונות הליבה ומהירות החשיבה הקוגניטיבית של המועמדים, תוכלו להשתמש במבחנים מוכנים מראש אותם המועמדים יוכלו לערוך. גם מבחני אישיות מהווים כלי אפקטיבי לבחינת מועמדים לתפקיד.

בדיקות הערכה אלו יכולים להינתן באופן אישי או מקוון. בחינות מועמדים באינטרנט יכולים לסייע לכם לקבוע אם ראוי לזמן את המועמד לראיון אישי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה