טווח רחב של פתרונות חדשניים לפיתוח ארגוני: כל אחד יכול להתפתח ולהשיג...

טווח רחב של פתרונות חדשניים לפיתוח ארגוני: כל אחד יכול להתפתח ולהשיג יותר / מערכת HRUS

שיתוף

 

גלעד וגנר: "פיתוח ארגוני, העושה שימוש בלמידה התנסותית – בשלב ראשון, אנחנו מייצרים הבנת עומק של מה צריך לקרות בשנה הקרובה, ואז מייצרים מחוברות טובה ורגשית של אנשים לארגון וליכולת שלהם להוציא את האסטרטגיה לפועל"

"ביצענו תהליך עם הנהלה בכירה מהחברות מהגדולות בארץ, שבמהלכו במשך יומיים בנינו באופן מתודלוגי את האסטרטגיה המדויקת של החברה לשנה הקרובה.

"התהליך כלל את התבוננות קדימה, ביחד עם חיבור לדפוסים של הארגון ושל היעדים שאותם הארגון רוצה להשיג. זו היתה הפתיחה לתהליך שביצענו עם כל שכבות הארגון", מספר גלעד וגנר, מנכ"ל ומייסד חברת 'אבן דרך', לקראת כנס משאבי אנוש שיתקיים ב-21 באוקטובר בכפר המכביה.

"בשלב הבא הגדרנו את יישום האסטרטגיה, במשך יומיים, יחד עם 40 המנהלים הבכירים בארגון. לשם כך 'פרקנו' את האסטרטגיה לצוותי עבודה ישומיים ורב תחומיים, ובנינו את הפוקוס של השנה הקרובה כבסיס לתוכניות העבודה, כולל התקציב.

"בשלב השלישי בוצע תקשור הפוקוס ותוכניות העבודה לכל עובדי הארגון ומנהליו, כאשר המנהלים הובילו תהליכי הטמעה בארגון לשרשור ויישום.

"בסופו של התהליך נוצרה הבנת עומק של מה צריך לקרות בשנה הקרובה, ומחוברות טובה ורגשית של אנשים לארגון וליכולת שלהם להוציא את האסטרטגיה לפועל.

"שיטות אלה כבר יושמו על ידנו בארגונים מובילים בענף המזון, בחברות הייטק, בסטרט אפים בצמיחה, בעולמות הפיננסים, ובחברות ייצור".

פיתוח ארגוני תוך למידה התנסותית

ב-15 שנים האחרונות חברת אבן דרך נמנית עם החברות המובילות בארץ בנושא פיתוח ארגוני, העושה שימוש בלמידה התנסותית. "הובלנו כבר אלפי מנהלים במאות ארגונים בתהליך של פיתוח אישי, צוותי וארגוני", אומר וגנר.

"בחמש השנים האחרונות יצרנו התפתחות משמעותית מאוד. מצד אחד יש לנו נוכחות חזקה ומשמעותית בעולם סדנאות השטח, ומצד שני יש לנו כבר המון ניסיון בסדנאות Indoor, כנסים התנסותיים המוניים והובלת תהליכי עומק ארגוניים.

"הייחוד שלנו בתחום זה מתבטא בכך שכל המנחים שלנו הם יועצים ארגוניים ובה בעת הם גם אנשי שטח. בזכות כך, הם יודעים לשתף פעולה עם הארגון והיועצים, ולהביא ערך מוסף גבוה בהרבה מכל אנשי ה-Outdoor האחרים. במילים אחרות, החברה שלנו מציעה שילוב של למידה התנסותית ויעוץ. השילוב הזה מהווה את הערך המוסף שלנו".

טווח רחב של תהליכי פיתוח ארגוני

"בחמש השנים האחרונות", אומר וגנר, "ביצענו צמיחה משמעותית, ומסדנאות קצרות העוסקות ביחסים, צוותים ומנהיגות, אנחנו מעניקים טווח רחב הרבה יותר של פתרונות תהליכיים של פיתוח ארגוני, בארץ ובעולם".

דוגמאות? 

"ראשית, אנחנו מייצרים כנסי מנהלים בשיטה של Blended learning. הרעיון בבסיס הכנסים האלו הוא לאפשר לארגון לייצר פוקוס חד וברור לשנה הקרובה, תוך יצירת מחוברות (engagement) משמעותית של המנהלים הבכירים בארגון.

"ביצענו מאות כנסים בארץ ובעולם בהשתתפותם של מנהלים בין 20 ועד 300 מנהלים בכל כנס, במתודות שונות מגוונות ומדליקות".

"שנית, אנחנו מעבירים פיתוחי המנהלים בשיטה ייחודית, שמאפשרת למנהל התבוננות עומק על סביבתו, זיהוי הדברים החשובים באמת, ובנייה של תוכנית הטמעה (eco-system). כל אלו מובילים להטמעת השינוי.

"ביצענו כבר עשרות תוכניות כאלה גם מסוג Game Changer וזיהוי 'הדבר האחד' שעושה את ההבדל, וגם מסוג MaP (Management as Profession) בארץ ובעולם למאות מנהלים.

"בנוסף, אנחנו מאמינים בהענקת כלים למנהלים שיאפשר להם להוביל את הצוותים שלהם בעידן הדיגיטלי. לשם כך פיחתנו כלי בשם STE – Self Team Empowerment. כלי זה מאפשר למנהל להוביל בעצמו תהליך פיתוח צוות, שבמהלכו הוא יוצא לחודש של מסע צוותי, מלווה ביעוץ (בסיסי) מתוך הארגון, או יעוץ חיצוני, ואפליקציה תומכת הכוללת שאלונים, משימות, הנחיות ופלטפורמת שיתוף".

מהו ה'אני מאמין' של אבן דרך?

"אנחנו מאמינים שאפשר להשיג השפעה מהותית מערכתית בתוך זמן קצר, ואנחנו מאמינים שבכל ארגון יש כוחות רבים שיכולים להשיג הרבה יותר על ידי שיתוף פעולה. אנחנו מאמינים שאנשים יכולים וצריכים לייצר לעצמם סביבת העבודה וצוותים שטוב עבורם לעבוד בהם, ושכל אחד יכול להתפתח ולהשיג יותר.

"כמו כן אנחנו מאמינים שצוותים יכולים להשיג יותר כל עוד קיימת בהירות ויש הסכמה לגבי היעדים שרוצים להשיג ולגבי הדרך להשיגם, ואנחנו מאמינים שלמידה התנסותית מאפשרת לצרוב תובנות ולהעבירם מהקוגניטיבי לרגשי ועל ידי כך לקדם תוצאות".

תוכלו לפגוש את גלעד וגנר ולשמוע עוד על חברת אבן דרך, בכנס משאבי אנוש שיתקיים ב-21 באוקטובר בכפר המכביה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה