שיתוף

על אף המשבר העמוק שעובר בימים אלה על העצמאים בשל משבר הקורונה, נראה שדווקא משבר הקורונה צפוי להאיץ את המגמה במסגרתה ארגונים יעברו לעבוד יותר ויותר עם פרילנסרים ולהעסיק פחות שכירים.

הסיבה המרכזית לכך היא העלויות הכבדות הכרוכות בהעסקת עובדים שכירים, והמורכבות הרבה שבשמירה על יחסי עובד-מעסיק.

שכירת פרילנסרים (עצמאים) פוטרת את הארגון מעלויות השכר הגבוהות המתלוות לשכר הרגיל של העובדים, כמו גם מהעלויות הכרוכות ביחסי עובד-מעסיק.

מאליו מוסן כי לא כל תפקיד ולא כל משרה יכולים להתמלא על ידי פרילנסרים ויש משרות שניתן להעסיק בהן רק עובדים שכירים.

בעקרון, כל מרכיב בפעילות העסקית של הארגון הוא חיוני. עם זאת, אין זה אומר שהארגון חייב לעשות הכול InHouse והוא יכול להעביר חלק לא קטן מהמשימות לאאוטסורסינג על ידי פרילנסרים.

זה אמנם דורש מהפך מחשבתי אבל בה בעת מאפשר לארגון להתמקד בעסקי הליבה שלו (שבהם הוא יעדיף לשכור עובדים שכירים) ולהוציא חלק מהמשימות שהן פחות בליבת עסקיו לפרילנסרים.

מהפך שכזה יכול לפנות לארגון הרבה מאוד זמן ומשאבים ובה בעת לקבל שירותים מקצועיים מאנשים שזה תחום התמחותם, תוך חסכון ניכר בעלויות תקורה.

הנה כמה תחומים שניתן להוציא אותם לפרילנסרים:

1 הנהלת חשבונות וחשבות שכר:

הנהלת חשבונות וחשבות שכר הן משימות חיוניות הדורשות דיוק רב ואפס טעויות. בה בעת הן דורשות השקעה של שעות עבודה רבות ומשאבים מבחינת מערכות הנהלת חשבונות פנימית.

ספקי שירות בתחום זה יכולים להעניק שירות מקצועי ולטפל בכל המשימות של הנהלת החשבונות, כולל משימות מורכבות כמו תשלום מיסים – הכול בזמן וללא טעויות.

2 שיווק דיגיטלי:

שיווק הוא משימה חיונית עבור כל עסק. עם התרחבות השפעתן של הרשתות החברתיות והגברת הנוכחות בדיגיטל, התרחב מאוד כל נושא השיווק והמכירות במרחב הדיגיטלי.

מדובר במחלקות שלמות שעוסקות בתחום זה של השיווק בדיגיטל, דבר שמקל כיום מאוד על משימות השיווק.

אלא שבה בעת נוצרת תחרות עזה בנושא השיווק בדיגיטל, וכתוצאה מכך יש צורך בהתמחות בתחום זה. במילים אחרות, לא כל מי שיודע לכתוב פוסט בפייסבוק בלי שגיאות, יכול לשווק מוצרים בדיגיטל.

העסקת מחלקת שיווק דיגיטלי בתוך החברה כחלק מהמשרות לשכירים הינה יקרה מאוד בשל השכר הגבוה וההטבות שמקבלים אנשי השיווק הדיגיטלי במגוון המחלקות הכרוכות בכך.

עבור ארגוןנים בכלל ועסקים קטנים בפרט, מצב זה יוצר שתי סיבות עיקריות להוצאת הפעילות הזאת למיקור חוץ של שיווק דיגיטלי: סיבה אחת היא שאנשי מקצוע שמתמחים בתחום השיווק הדיגיטלי יכולים לעשות זאת טוב יותר מאנשי שיוק בתוך החברה עצמה.

והסיבה השנייה היא שגם אם התקציב לשיווק דיגיטלי על ידי פרילנסרים הינו גבוה יחסית ומתגמל מבחינת הפרילנסר, זה עדיין הרבה יותר זול לארגון.

יתרה מזאת, לאנשי שיווק דיגיטלי מקצועיים יש את כל המשאבים והידע הדרושים כדי לקדם את המותג של החברה ולהציבו באור הזרקורים.

3 מגוון עוזרים וירטואליים בנושאי אדמיניסטרציה:

הנושא האדמיניסטרטיבי מהווה חלק מהותי בפעילות של כל עסק. עם זאת, יש משימות אדמיניסטרציה שאינן דורשות התמחות ספציפית הייחודית לארגון.

כל עוד המשימות הללו מבוצעות על ידי עובדים בשכר, הן יחסית יקרות לארגון, לפעמים בלי פרופורציה לתפוקה שמשימות אלה מניבות.

לכן, הוצאתן של משימות העוזרים הווירטואליים למיקור חוץ הפכה בשנים האחרונות לתופעה מאוד פופולרית בכל העולם והיא צפויה לצבור תאוצה גם בארץ.

יש שלוש דרכים בהן ניתן להוציא למיקור חוץ את תחומי האדמיניסטרציה:

1 הוצאת המשימות הללו לפרילנסרים שעובדים כיחידים.

2 הוצאת התפקידים הללו לעסקים שמתמחים באספקת שירותי אדמיניסטרציה, באופן שיחסי העובד מעסיק חלים על העסק שמשכיר את עובדיו למשימות אלה.

3 על ידי אוטומציה כלומר באמצעות תוכנה ייעודית, לתפקידים מאוד ספציפיים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה