חוות הדעת לא משקפות את ההישגים שלנו – מתלוננים עובדים בארצות הברית

חוות הדעת לא משקפות את ההישגים שלנו – מתלוננים עובדים בארצות הברית

תוצאות המחקר מלמדים כי התחושה לה שותפים רבים בקרב קהיליית משאבי האנוש היא נכונה- הערכות שנתיות פשטו את הרגל - טוען שותף למחקר שערך מכון WMC

שיתוף
עובד לא מרוצה

מרבית העובדים בארצות הברית סבורים כי חוות הדעת השנתיות אותן הם מקבלים מהמעסיקים, אינן משקפות את ההישגים שלהם בפועל, כך עולה מסקר שערך מכון המחקר האמריקני Workforce Mood Tracker .

על פי ממצאי הסקר, רק 25% מכלל העובדים קיבלו הערכה יותר מפעם אחת בשנה, 18% בלבד קיבלו יותר ממשוב אחד בשנה, משוב חודשי קיבלו רק 7% מהעובדים,  22% לא מקבלים שום חוות דעת ו-24% חוששים מתוצאות חוות הדעת השנתית יותר מכל היבט אחר בעבודה.

אריק מוסלי, מנכ"ל גלובפורס שהיה שותף במחקר ,אמר כי "תוצאות המחקר מלמדים כי התחושה לה שותפים רבים בקרב קהיליית משאבי האנוש היא נכונה- הערכות שנתיות פשטו את הרגל. זה לא יעיל וגם לא הוגן לתת לעובד משוב והערכה רק פעם אחת בשנה. משוב יומיומי במשך 365 ימים בשנה הוא אמצעי מדויק יותר למדוד את ההישגים של העובד, הוא מאפשר לגלות את המנהיגים הבלתי רשמיים בארגון ומעודד מעורבות עובדים בארגון". מוסלי הוסיף כי הדימוי השלילי של ההערכות השנתיות בעיני העובדים, משפיע לרעה על התרבות הארגונית והביצועים .

במקום חוות דעת שנתית, מציע מוסלי למשב את העובדים באופן יומיומי וליצור זיקה בין המשוב ליעדי הארגון , "תהיו ישרים עם העובדים שלכם" מדגיש מוסלי למעסיקים. ומה חושבים העובדים שלך על המשוב השנתי שהם מקבלים? האם הם בטוחים שהוא מייצג את ההישגים שלהם או כמו עמיתיהם האמריקאים מפקפקים בכך. האם אתה כמנהל משאבי אנוש נפגש איתם פעם אחת בשנה או נותן להם משוב קבוע? האם אתה מוודא כי מנהלי המחלקות האחרות ממשבים את העובדים שלהם באופן רציף? ובעיקר, כפי שמוסלי שאל – עד כמה אתה כנה עם העובדים  שלך?

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה