חדשנות במשאבי אנוש – דברים שרואים משם

חדשנות במשאבי אנוש – דברים שרואים משם

לעתים קרובות מתקבלות החלטות מהותיות בארגון על סמך הניסיון המצטבר ותחושות הבטן. האם נכון לנהוג כך והאם יש אלטרנטיבות?

שיתוף
חדשנות במשאבי אנוש

חדשנות במשאבי אנוש

מנכ"לים בטוחים שהם מכירים את החברה שלהם כמו את כף ידם. מנהלי משאבי אנוש בטוחים שהם מכירים את כוח האדם בארגון, על יתרונותיו ובעיותיו. מנהלים בדרגי ביניים בטוחים שהם מכירים מצוין את הכפופים להם ואת הממונים עליהם. כמעט כל גורם בר-סמכא בארגון גדול פועל על פי הנחות יסוד המבוססות על ההיכרות שלו עם הגורמים הפועלים בארגון. השאלה היא האם נכון לקבל החלטות מהותיות בארגון על סמך הניסיון המצטבר ותחושות הבטן של גורמים, ואפילו בכירים, בהנהלת הארגון? ואם לא, האם יש לכך אלטרנטיבה?

למה מובילות בחירות לא נכונות של משאבי אנוש?

אם הנהלת חברה בוחרת לקדם אנשים על סמך המלצות של מנהלים בדרגי ביניים, או אם היא מעניקה סמכויות על פי מה שנראה לה הגיוני בהתאם לתחומי ההשכלה של העובדים והגדרת תפקידם בחברה – היא עלולה למצוא עצמה מופתעת ואף מוכה, כאשר יתברר שעשתה מקח טעות ובחרה לא נכון. בעידן של כלכלה גלובלית ודינאמית, למהירות התגובה של חברות יש משמעות רבה ביחס ליכולתן לתפוס מקום של כבוד בסביבה העסקית שבה הן פועלות. בעת ביצוע תהליכי פיתוח ארגוני בעלי משמעות אסטרטגית, בחירת האנשים הלא נכונים יכולה לעיתים להיות הרת גורל, לעכב את פעילות החברה, לפגוע ביכולת שלה להגיב מהר לשינויים ולבצע זינוקים עסקיים וקפיצות מדרגה ובטווח מסוים אף לדרדר אותה למצבי משבר.

האם ניתן לשפר את המשחק הארגוני בכלים הקיימים?

כלים טכנולוגיים חדשים שנועדו לסייע להנהלות של ארגונים גדולים להכיר טוב יותר את הארגון שלהם ואת האנשים הפועלים בו – עשויים לחולל מהפך של ממש במשחק הסמכויות הארגוני. כלים אלו מספקים תמונה של רשת יחסי הגומלין הארגונית באופן שחושף ומציף תובנות מרחיקות לכת.

כלים מתקדמים אלו מאפשרים לארגון לפעול במהירות ולקבל נתוני אמת על הארגון, ברמת הארגון כולו, ברמת מחלקה, רמת הצוות ועד לרמת העובד היחידני, הכל על פי הצרכים והפרמטרים שיוגדרו מראש.

נתונים אלו מבוססים על מידע שנאסף מכל עובד המוגדר רלוונטי לצורך הספציפי של החברה. באופן זה ניתן להצליב מידע רב, לקבל הערכות מגורמים רבים, ולאפשר להנהלות לזהות את הגורמים החשובים להן לקידום ומימוש תהליכי פיתוח ארגוני מוגדרים.

ONA – Organizational Network Analysis – אבחון רשתי מתקדם

ביצוע אבחון רשתי מאפשר לבצע הערכת עובדים כללית או נקודתית שממנה יצמח תהליך קבלת החלטות מושכל המבוסס על נתונים מהשטח. חשיפת רשת יחסי הגומלין בארגון והצגתה הוויזואלית – מעניקה למנהלים מבט על חדש, הבנה חדשה של תהליכי העבודה בפועל, סקירה של תהליך בניית הערך בחברה וכר נרחב לתהליכי ייעוץ ארגוני שיצעידו את הארגון להישגים יוצאי דופן. שימוש נכון במשאבי האנוש הקיימים ואף גיוס נוספים בהתאם למה שתעלה תמונת הרשת הארגונית, היא אמצעי מצויין להפוך אתהחדשנות הטכנולוגית בתחום משאבי אנוש – ליצירת חדשנות מובנית בתוך הארגון עצמו.

בכנס חדשנות במשאבי אנוש שיתקיים ב- 14.3.2013, יציג בני חיים את השימוש בטכנולוגיות מתקדמות מתחום משאבי אנוש וכיצד השימוש בהן מנע ברגע האחרון טעות אסטרטגית קשה בתהליך קבלת ההחלטות של חברה גדולה. לחצו כאן לפרטים נוספים אודות הכנס

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה