מדוע הם פורשים כבר על ההתחלה?

מדוע הם פורשים כבר על ההתחלה?

מה גורם ל-31% מקרב העובדים החדשים לפרוש כבר בחודשים הראשונים? איך אפשר לזהות מועמד עם נטיית בריחה? וכיצד ניתן לעצור אותו?

שיתוף
דחיית תשלום משכנתא

דחיית תשלום משכנתא

נכון, העובדים שלנו יעזבו. כולם עוזבים. לא כי הם הגיעו לגיל פרישה וזכותם לצאת לגמלאות וליהנות משארית חייהם. גם. אבל העובדים פשוט עוזבים כי הם עוזבים כל כמה שנים. 

אז למדנו לחיות עם העובדה ששוק העבודה היום לא מעניק לעובדים את הביטחון הסוציאלי שממנו נהנו דור ההורים שלנו ומצד שני, אנחנו כמי שמייצג את הארגון, לא יכולים להבטיח לעובדים ביטחון "עד שהפנסיה תפריד בינינו". פרידות מעובדים זה חלק מהשגרה של כל ארגון. אולם בשנים האחרונות מורגשת תופעה קשה נוספת והיא עובדים שעוזבים תוך כמה שבועות או חודשים ספורים בלבד מהרגע שנכנסו לארגון.

אם אתם מרגישים שאתם עושים משהו לא בסדר כי העובדים שלכם בורחים עוד לפני שמישהו בכלל הספיק להראות להם את היציאה, אז אתם לא לבד. סקר חדש שערכה חברת
BambooHR מראה ש-31% מקרב העובדים שעוזבים עושים זאת עוד במהלך ששת חודשי העבודה הראשונים! העזיבה הכל כך מוקדמת והפתאומית הזו מכניסה את הארגון לסחרור ומייקרת את עלויות הגיוס פי עשרות מונים.

אז מה גורם להם לברוח כל כך מהר?
על פי הסקר, שבו השתתפו 1005 עובדים אמריקאים (בגילאי 24 ומעלה) ישנן 5 סיבות עיקריות לעזיבה מוקדמת את הארגון:
1. העובדים החדשים עדיין לא סגורים על המסלול המקצועי שלהם וההתנסות הזו אצלכם בארגון שכנעה אותם שהם לא בכיוון. בין אם הם חשבו שזה הכיוון המקצועי הנכון ובין שרק חשבו שאולי שווה לנסות, הם מהר מאוד מבינים שבחרו בכיוון הלא נכון והם לא חוששים לעצור ולעשות "אחורה פנה".

2. פער הציפיות לגבי המשרה יצר אכזבה עד כדי כך גדולה, שהעובדים החדשים מרגישים שזה פשוט "לא זה". זה יכול להיות בעקבות מודעת דרושים אטרקטיבית במיוחד או "שיווק" מאוד מוצלח של משרה שבפועל איינה עומדת בציפיות.

3. הבוס או המנהל הישיר מתגלה כבלתי נסבל לעבוד איתו והבחירה לעזוב (ומהר) היא אך ורק על רקע יחסים בין-אישיים.

4. עם כניסתם לתפקיד, העובדים החדשים לא קיבלו הכשרה או חפיפה מספקת ולכן הם לא מרגישים בטוחים בעבודה. הם מרגישים כאילו נזרקו למים העמוקים ואין להם סיכוי להצליח.

5. העובדים החדשים עדיין נמצאים בתהליך החיפוש. הם עדיין מקבלים הצעות עבודה כי קורות החיים שלהם נמצאים במאגרים ולעתים הם ממש בשלבי גיוס בחברות אחרות במקביל כך שכל טלפו שהם מקבלים בשבועות הראשונים לתחילת העבודה יכול לזמן להם הצעת עבודה אחרת. אולי טובה יותר ומשתלמת יותר?

מהן הציפיות השכיחות ביותר של עובדים חדשים בשבוע הראשון בעבודה?
1. הדרכה / הכשרה / חניכה.
2. תדריך מסודר ומקיף בנושא מדיניות החברה, חוקים, נהלים וכיו"ב.
3. סיור מלווה במשרד / אתר החברה כדי ללמוד להכיר את בעלי התפקידים במחלקות השונות, להבין למי פונים, איך ומתי וכיו"ב.
4. העובדים החדשים מצפים שכבר בשבוע הראשון יצפה להם: ציוד, סביבת עבודה (מחשב, מייל, סיסמא, טלפון וכיו"ב).
5. העובדים החדשים היו רוצים שיצמידו להם מנטור או עובד בכיר שישגיח עליהם וילווה אותם בתחילת דרכם.

אתר משאבי אנוש HR Morning בדק מי צריך לקחת אחריות על עובדים חדשים, בהיבט של ציפיות בקרב העובדים החדשים. להל"ן תוצאות המבדק:

  • 33% מקרב המשתתפים בסקר ציינו שהם מצפים שהמנהל הישיר שלהם יהיה אחרי על תהליך הקליטה שלהם.
  • 28% מקרב המשתתפים מצפים שנציג ממחלקת משאבי אנוש ייקח אחריות על תהליך ההשתלבות שלהם בארגון בשבוע הראשון.
  • 23% מקרב המשתתפים בסקר סבורים שיש למנות מדריך מקצועי שתפקידו לטפל בענייני הקליטה של עובדים חדשים.
  • 22% מקרב המשתתפים חשים שתהליך הקליטה שלהם יעבור טוב יותר אם יצמידו להם עמית שילווה אותם וינחה אותם בצעדים הראשונים.
  • 19% מקרב המשתתפים סבורים שכבר בתחילת הדרך שלהם בארגון הם צריכים לקבל ייעוץ והכוונה של מנטור.

כנס משאבי אנוש בנושא העצמת ההון האנושי

אין תגובות

השאר תגובה