התמ"ת: 11.5% מהנשים העובדות הוטרדו מינית ב-2011

התמ"ת: 11.5% מהנשים העובדות הוטרדו מינית ב-2011

מממצאי סקרים שביצע משרד התמ"ת עולה עוד שכמעט 10% מהמוטרדות עזבו את משרתן מיוזמתן או שפוטרו. מטריד.

שיתוף

משרד התמ"ת פרסם אתמול ממצאים מטרידים שהוצגו היום (יום ב') ביום עיון שעסק בהטרדה מינית במקום העבודה.

מהנתונים עולה בין היתר, ש-165 אלף נשים עובדות (11.5% מכלל הנשים העובדות) הוטרדו מינית בשנה האחרונה (2011). כ-22% מהמוטרדות ציינו שההטרדה גרמה לירידה בפריון העבודה שלהן, ואילו 9.3% עזבו את משרתן, בין אם מיוזמתן ובין שפוטרו על ידי המעסיק בשל כך.

יום העיון המדובר נערך במלון מעלה החמישה, וסיכם את הפעילות המשותפת למנהל מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת ולעמותת שתיל, איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, מרכז מהות ומרכז תמורה. במהלך היום התקימו הרצאות אקדמיות, נערך רב-שיח והוצג ניתוח ממצאים של סקרים מיוחדים שנערכו בשנה החולפת במנהל.

שר התמ"ת, שלום שמחון התייחס לממצאים ואמר: "קורבנות ההטרדות בחברה הם רבים, כאשר הפגיעה, יש לדעת, ממשיכה אף הרבה מעבר לקורבנות הישירים, והם משפיעים על מעגלים נוספים, ועל הארגון בכללותו. הטרדות מיניות, מעבר לעברה ולחומרה שבהן, מצטרפות ברמות החומרה השונות לשורה של חסמים אשר עומדים בפני נשים, כאשר הן רוצות להשתלב בשוק העבודה או כאשר הן רוצות להתקדם בו. חובותיו של המעביד הן שתיים: חובת מניעה  – עליו למנוע הטרדה מינית והתנכלות מלכתחילה, וחובות טיפול –  עליו למהר ולטפל במקרה, מהרגע בו הוא התגלה והובא לידיעתו.

"לשם כך מורות ההנחיות על פרסום תקנון והסבר ברור, על ארגון פעולות הסברה והדרכה, ועל מינוי אחראית ארגונית לנושא. ההטרדה המינית וההתנכלות, מעלות סוגיות שחשבנו שכבר אינן תקפות לדור ולעידן שלנו. הן מעלות על פני השטח אי שוויון מגדרי במסגרות העבודה ואף מנציחות אותו. לאור הממצאים במחקר, המשרד יפיק לקחים בנושא וירענן את מדיניות האכיפה", ציין השר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה