ניהול מערכות הקשרים בשירות האסטרטגיה הארגונית

ניהול מערכות הקשרים בשירות האסטרטגיה הארגונית

מתי בפעם האחרונה הייתם שותפים למהלך אסטרטגי בארגון? מה היו הדגשים? במה הושקע תקציב? האם הוכשרו לכך בעלי תפקידים?

שיתוף
ניהול הקשרים בארגון

ניהול הקשרים בארגון

כיצד תגדירו את מידת הצלחת המהלך האסטרטגי? במקום שבו אתם מגדירים חוסר הצלחה, מהן הסיבות? על הנקודה הזו ארצה לעמוד בפוסט הזה: ניהול מערכות הקשרים בשירות האסטרטגיה הארגונית.

מערכות הקשרים בין בעלי התפקידים בארגון נתפסת בדרך כלל כמובנת מאליה. ברור שיש קשרים ומניחים שבעלי התפקידים מספיק "בוגרים" כדי להתנהל נכון. אז זהו, שלא. זה לא תמיד קשור לבגרות. זה קשור לגורמים רבים, וביניהם:

• תרבות השיח בין האנשים.

• מידת התמריץ שלהם לשתף פעולה.

• הניסיון שלהם בעבודה משותפת.

• קושי בניהול רגשות וניהול האגו.

• תרבות ניהול מערכות הקשרים ביחידה/בארגון.

מחקרים מראים, כי כ-70% ממהלכי המיזוג והרכישה אינם נוחלים הצלחה, ברוב המקרים בלב אי ההצלחות מצויים קשיים בתקשורת בין האנשים, באופן שלא מאפשר הצלחה. ללא ספק, נדרשות יכולות ניהול קונפליקטים.

מיזוג או רכישה הוא מהלך שכיח פחות בחיי היום יום בארגון. אם נתבונן במהלכים אסטרטגים אחרים, כגון: הטמעת מערכת איכות חדשה, התחלת עבודה עם לקוח מאוד משמעותי שמצריך התארגנות אחרת, הרחבת קווי ייצור, מהלך לשינוי סגנון ניהולי ועוד. כל אלה מצריכים תשתית איתנה של מערכות הקשרים, אשר תאפשר דיון פתוח וגלוי על החששות, האתגרים, ניהול הקונפליקטים, הגדרת השותפות, נטילת אחריות וכמובן- ביצוע המשימות שעל הפרק.

ארגונים רבים בוחנים את הסיכונים הכרוכים במהלכים אסטרטגים, מכמתים אותם ומחליטים האם וכיצד להתקדם, מחליטים איך לצמצם את הסיכון ומשקיעים בכך, בצדק, משאבים רבים. מתי לאחרונה בדק הארגון שלך את הסיכון הכרוך התקשורת הלקויה בין בעלי התפקידים? בהיעדר תרבות שיח, בהיעדר ישיבות שם מדברים, באמת מדברים ולא רק מסמנים V?

לאחרונה הוזמנתי לחברה, אשר מצויה בתהליכי שינוי ארגוני. הצורך בשינוי בא על רקע התרבות הקיימת בה. אין שום תהליך מוסדר: החל בנהלי עבודה (מדובר בארגון שנהלי עבודה הם דבר משמעותי ביותר עבורו, ולו במימד הבטיחות והפעלת מיכון), המשך בישיבות, וכלה בהיעדר יחידה העוסקת במשאבי אנוש.

רגע לפני שהמנכ"ל ומנהלת משאבי האנוש שמונתה החלו "לדרוש" או להנחות את המנהלים ליצירת שינוי – קיום ישיבות, כתיבת נהלים ועוד שאר משימות, הבינו המנהלים, כי התנאי הבסיסי לכל שינוי מתחיל בקשר בין האנשים. במצב בו אין אמון בין בעלי התפקידים וחלקם אף לא מדברים האחד עם השני, איך ניתן להתקדם? איך ניתן להחדיר שינוי מכל סוג?

יצירת ערוצי תקשורת פתוחים ובריאים הוא הבסיס לכל תוכנית אסטרטגית בארגון. תשתית טובה של מערכות קשרים מאפשרת לארגון עמידה איתנה באתגרים העומדים לפתחו תוך גיוס בעלי התפקידים לשינוי.

אני מזמינה אתכם לא להמתין לשינוי או למשבר. שבו ונתחו את מפת הקשרים בארגון עליה אתם אמונים, כפי שהיא כיום. מה מצבה? האם נדרש שינוי? אילו כלים יש לבעלי התפקידים ליצור שינוי? אילו כלים יש ברשותך לסייע להם? היעזרו, למדו ובקשו ייעוץ. זכרו – זה הבסיס להצלחת כל מהלך בארגון ולניהול קונפליקטים שיבואו על פתרונם.

הכותבת הנה מומחית לניהול קונפליקטים ובניית הסכמות. לחצו כאן לפרטים נוספים

סדנת פרזנטציה אפקטיבית והעברת מסרים מרחוק

אין תגובות

השאר תגובה