שיתוף

האם הגל הבא של הגיוסים משלב שימוש של ברובוטי גיוס? מחקר שנעשה לאחרונה מצא, כי 82% ממחפשי העבודה מאמינים שאינטראקציה אידאלית עם מגייס נעשית בשילוב בין טכנולוגיה חדשנית ואינטראקציה אישית עם מגייס אנושי.

מחקר נוסף הראה, כי 43% מהמועמדים לא שומעים מהחברה לאחר נקודת מגע אחת. זו בעיה, כיוון שלאורך זמן ההתעלמות הזו תחליש את מותג המעסיק. אם עובדים פוטנציאליים ילמדו מחבריהם ועמיתיהם כי תהליך ההעסקה של חברה מסוימת בדר"כ מסתיים ללא תגובה מהחברה, סביר שהם לא יטרחו לפנות אליה. מצד שני, זה יוצר אתגר עבור מעסיקים לתקשר היטב עם כל המועמדים שלהם.

כדי לגייס כישרונות לחברה, זה מצריך לתקשר עם אלפי מועמדים, בנוסף לסינון המועמדים הלא מתאימים ולחובות הגיוס הנוספות של המגייס.

הפתרון שיכול להועיל לחוויית המועמד מבלי להעמיס על המגייסים עם עבודה נוספת, הוא שימוש בצ'אטרובוט (Chatbot) מבוסס AI בחלק מתהליכי הגיוס.

צ'אטבוט משתמש ב- AI כדי להבין ולהגיב להודעות.

בדומה ל- Alexa, Siri, ודף הבית של Google, צ'אטבוט משתמש בטכנולוגיית AI ומכונה לומדת כדי לבצע עיבוד של שפה טבעית ולהבין את ההודעות של האדם והתגובות המתאימות להן.

ניתן להשתמש בצ'אטבוט בתוך מדיומים שונים: מדיום אלקטרוני, סמס, מדיה חברתית, יישומי העברת הודעות, אתרי אינטרנט, ותוכנות ספציפיות לשיח עם צ'אטבוט.

לצ'אטבוט בתחום הגיוס יש פוטנציאל להגיע למועמדים רבים בקנה מידה מהיר והוא עשוי להיות נפוץ יותר ממה שאנו חושבים.

AI ועיבוד שפה טבעית הדרושה לצ'אט של גיוס סובבת סביב תוכן שיחה המתייחס לשאלות שהמועמד עשוי לשאול במהלך תהליך הגיוס.

במילים אחרות, צ'אטבוט גיוס לא בהכרח צריך להיות מסוגל לענות על שאלות רחבות יותר כמו "מהי המשמעות של החיים?". הוא רק צריך להיות מתוכנת לעבוד בתוך קבוצה מסוימת של שאלות נפוצות הקשורות לחיפוש עבודה.

הכרחי שהמועמדים ירגישו בנוח לקיים אינטראקציה עם הצ'אטבוט. רוב המועמדים פתוחים לאינטראקציה עם צ'אטבוט.
בסקר שנערך לאחרונה בנושא, 58%מהמועמדים חשו נוח באינטראקציה עם AI וצ'אטבוט גיוס בשלבים המוקדמים של תהליך היישום. אחוז גדול עוד יותר 66% חשו נוח עם AI וצ'אטבוט לטפל בתזמון והכנה לראיון העבודה.

המועמדים מודעים לכך שהתהליך אינו אנושי בכל נקודת מגע, אך מעריכים את הסיכוי לקבל מידע בכל דרך אפשרית.
צ'אטבוט יכול לעזור למגייסים עם משימות ניהוליות. ההערכה היא כי עד כ- 65% מקורות החיים שהתקבלו עבור תפקיד מסוים זוכים להתעלמות.

בזמן אמת, בוט גיוס יכול:

לאסוף מידע ממועמדים כגון קורות החיים שלהם ומידע ליצירת קשר.

לשאול שאלות את המועמד באשר לניסיון, ידע, ומיומנויות.

לדרג מועמדים על מדדים כגון כישורים, מעורבות או פעילות עדכנית.

לספק תשובות לשאלות נפוצות על העבודה ועל תהליך הגשת הבקשה.

לתזמן ראיון עם מגייס אנושי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה