שיתוף

על פי נתוני משרד העבודה האמריקני, באוגוסט 2017 גוייסו בארה"ב כולה, כ-5.4 מיליון עובדים. אבל בה בעת באותה תקופה היו גם כ-5.2 מיליון פרדות מעובדים, בין אם התפטרות או פיטורין.

ואף על פי שמגמה זו מעידה על עלייה ברמת התעסוקה, הרי שמספר עזיבות הקרוב כל כך למספר הגיוסים צריך להעלות סימני שאלה רבים. עוד עולה מנתוני משרד העבודה האמריקני, כי עלות החלפת עובד אחד יכולה להגיע לכדי 4,129 דולר.

על פני השטח נראה שחלק ניכר מהעזיבות קשורות לתהליך קליטת עובד שהתסיים בצורה לא מוצלחת. לכן חשוב לחזור ולהדגיש, כי גיוס טלנט לא מסתיים עם חתימת חוזה העבודה איתו.

למעשה, לאחר החתימה על החוזה מתחיל החלק החשוב ביותר של גיוס העובד ושימורו לאורך זמן: קליטת העובד בארגון. ליתר דיוק: קליטה מוצלחת של עובד בארגון.

קליטת עובד

ברגע שחתמתם על החוזה עם טלנט מצטיין, שמתאים לארגון שלכם מכל בחינה אפשרית, החל בכישוריו, דרך תכונות האופי שלו ועד להתאמתו המושלמת לתרבות הארגונית, ברגע זה מתחילה קליטתו בארגון.

קליטה לא מוצלחת תוריד לטימיון את כל המשאבים והמאמצים שהשקעתם באיתורו וגיוסו. אסור לשכוח שגם לאחר שהוא חתם על חוזה עם החברה, הוא יעבור לחברה אחרת בלי למצמץ, ברגע שירגיש שקליטתו היתה לא מוצלחת.

בפרט כאשר מדובר בטלנט מבוקש, שימשיך להיות מחוזר במרץ על ידי חברות אחרות, גם לאחר תחילת עבודתו בחברה שלכם. ותמיד יהיו חברות חזקות יותר ועשירות יותר שיוכלו להציע לו שכר גבוה יותר והטבות מפליגות יותר.

הכנה נכונה של הצוות

חשוב לזכור שחלק בלתי נפרד מקליטתו המוצלחת של טלנט חדש בחברה הוא הכנה נכונה של הצוות שבו הוא מיועד להשתלב. מדובר בצוות שעובד כבר כמה שנים ביחד והגיע להישגים לא מבוטלים. חשוב מאוד להקפיד על שילוב בצוות באופן שלא יצור נגדו אנטגונציה.

יש להקפיד על כך ששילובו של הטלנט החדש בצוות יתבצע בצורה חלקה, שחברי הצוות האחרים יקבלו אותו ברצון, מתוך כוונה לסייע לו להשתלב היטב והתיחסות אליו כאל אחד משלהם. אותו דבר אמור לגבי המנהל הישיר, שצריך להוות השראה לצוות בכל הקשור לקליטה נכונה של הטלנט החדש.

תהליך הקליטה של הטלנט החדש חייב להתבצע בצורה חכמה. בלי לעורר תסכולים, חרדות, התמרמרות וקנאה בקרב העובדים הקיימים. שכן, קליטה טובה של עובד תלויה בראש ובראשונה בעמיתים שעובדים לצידו ובמנהל הישיר שלו.

ברקע חשוב לזכור שקליטה לא מוצלחת של טלנט תגרום לארגון להפסיד אותו, ויחד איתו להפסיד את כל ההשקעה שהושקעה בגיוסו. כמו כן מותג המעסיק של החברה עלול להפגע קשות, מה שיקשה על החברה לגייס טלנטים נוספים.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה