המו"מ על גיל הפרישה לנשים ימשך עד סוף החודש

המו"מ על גיל הפרישה לנשים ימשך עד סוף החודש

סגן הממונה על התקציבים באוצר: יש שינוי מהותי בתוחלת החיים. שוק העבודה ותקציב המדינה חייבים להביא את השינוי הזה בחשבון, אחרת נתחיל לדבר יוונית

שיתוף
ח

ח"כ דליה איציק - גיל הפרישה לנשים

בתום דיון סביב גיל הפרישה לנשים שהתנהל היום (יום ג') בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, בהשתתפות סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, אייל אפשטיין, וחברי ועדת ניסן (הוועדה הציבורית לבחינת גיל הפרישה לנשים) – הוסכם כי המשא ומתן של יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ חיים כץ, מול בכירי האוצר, יימשך עד סוף חודש דצמבר. בסיומו יובאו ההצעות להצבעה בפני חברי הועדה.

הועדה התכנסה לדיון בהצעת החוק שהגישו בזמנו חברי הכנסת אילן גילאון ממרצ וח"כ כץ מהליכוד, לפיה גיל הפרישה לנשים לא יעלה מעל 62. כזכור, לפני מספר חודשים המליץ האוצר להעלות את גיל הפרישה לנשים ל-67, אולם שר האוצר עצמו המליץ להסתפק ב-64. חוק משנת 2008 קובע כי אם לא תתקבל החלטה עד סוף חודש דצמבר 2011, הרי שמתחילת ינואר 2012 גיל הפרישה לנשים יעלה אוטומטית ל-64.

"בימים האחרונים מתקיים מו"מ אינטנסיבי מול בכירי משרד האוצר, ממנו עולות חלופות שונות הנבחנות ברמה המקצועית והעניינית ביותר", אמר ח"כ כץ והדגיש כי  "בסופו של יום, ועדת העבודה והרווחה תקבל החלטה, כאשר טובת הנשים לנגד עיניה."

"אישה שתפרוש בגיל 67 תקבל 856 שקלים בחודש יותר מאשר אם תפרוש בגיל 62", ציין אייל אפשטיין מהאוצר, והוסיף כי "יש שינוי מהותי בתוחלת החיים. בשנות ה-50 אישה חיה עד גיל 71, והיום עד 85. שוק העבודה ותקציב המדינה חייבים להביא את השינוי הזה בחשבון, אחרת לא נוכל לעמוד בזה ונתחיל לדבר יוונית".

"שוויון מתחיל מהתחלה, לא מהסוף", אמרה ח"כ דליה איציק (קדימה), "פתאום משרד האוצר נזכר להיות שוויוני? מנוי וגמור עם הכנסת להעביר את הצעת החוק הזאת. המאבק הוכרע. אנחנו ניצחנו".

"אם לאוצר יש גירעונות אקטואריים, שלא יפתור אותן על גבן של הנשים. מתבצעת כאן הדרה של נשים מהזכות לפנסיה. המטרה סומנה מראש", ציינה ח"כ זהבה גלאון ממרץ.
ח"כ אילן גילאון, גם ממרצ, הוסיף כי "מחצית מהנשים מעל גיל 60 כבר לא נמצאות בשוק העבודה. זה ציבור זמין ופושטים עליו".

כאמור, הוסכם כי המו"מ בנושא בין ח"כ כץ לבין האוצר ימשך עד סוף החודש.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה