שיתוף

כל מנהל משאבי אנוש מבין את חשיבותה של הכשרת עובדים, ובעיקר, את חשיבותה של הכשרת עובדים מתמשכת, לצמיחת החברה ולשמירה על יתרונות תחרותיים.

המציאות בשוק משתנה ללא הרף, ויש לעדכן את העובדים ללא הרף כדי לאפשר להם להפיק תוצאות תחרותיות עבור החברה.

בתקופה הנוכחית זה אף נכון שבעתיים, שכן עובדים רבים חזרו מחופשות ללא תשלום, שבמהלכן הם לא התעדכנו בכל מה שקורה במקצוע שלהם ובתחום הפעילות של החברה.

אחרי הכול, המפתח להצלחתו של ארגון טמון בעובדים מוכשרים ובעלי מיומנויות, השולטים בחומר. לשם כך יש להכשיר את העובדים באופן שוטף ומתמשך על פני זמן.

ניתן אמנם לגייס עובדים שכבר רכשו מיומנויות בארגונים שהם עבדו בהם קודם לכן. אבל תמיד יש צורך לרענן את החומר הנלמד ולפתח את העובד בהתאם להתפתחויות בשוק שבו פועלת החברה.

השאיפה להתפתח וללמוד היא אחת התכונות הנדרשות ביותר לכל עובד בכל תחום, כדי להצליח ולהביא להצלחת הארגון כולו. עובדים מצליחים הם עובדים ששואפים לצמוח, להתפתח, ללמוד ולתרום ככל יכולתם.

היכולת ללמוד והשאיפה לצמוח ולהתפתח הן בין המרכיבים המרכזיים של עובד טוב שלארגון כדאי לגייס ולשמר אותו.

לכן, יש 5 תכונות שעל מנהל הגיוס לוודא את קיומן בעת הליך הגיוס:

1 עובד שאינו מסתפק בהצלחה גדולה אחת ותמיד מחפש את הפרויקט הבא שבו הוא יוכל להצטיין.

הרצון לקבל הכשרות שיאפשרו לו לפרוץ קדימה, הוא חלק בלתי נפרד מהרצון להצטיין ולבצע פרויקטים יותר ויותר מורכבים.

זוהי תכונה של עובד שלוקח אחריות על התפתחות הקריירה שלו וקידומו בארגון. המשמעות היא, שכדי להיות עובד מצליח, על העובד להיות כל הזמן במצב של ניסיון לשפר את איכות הביצועים שלו, ולכן במצב של למידה מתמדת ומתמשכת.

במילים אחרות, בראש ובראשונה, המשמעות היא שלעובד יש רצון ושאיפה להשתתף בהכשרות שיאפשרו לו לשפר את ביצועיו.

2 עובד בעל מודעות גבוהה לנקודות התורפה של עצמו, ובעל נכונות להשקיע מאמצים כדי לשפר אותן.

תכונה זו היא אחד המרכיבים בהם תלויה הצלחתו של העובד. לשם כך יש צורך בביקורת עצמית פרודוקטיבית. אבל יותר מכל דבר אחר, כדי להגיע למודעות לנקודות התורפה של העובד וכדי לחזק את נקודות התורפה הללו, על העובד להשתתף בהכשרות.  

3 עובד בעל יכולת להבין לעומק את ציפיות המעסיק ואת התרבות הארגונית של החברה, ובעל יכולת להתאים עצמו לכך.

אחת הדוגמאות היא נכונותו של העובד לקחת על עצמו עוד ועוד משימות ופרויקטים. עובד שיצליח על פני זמן הוא עובד שמוכן לקחת על עצמו יותר ויותר אחריות. וככל שהעובד לוקח על עצמו יותר תחומי אחריות, כך יש לו צורך ביותר הכשרות, ולימוד של תחומים יותר ויותר נרחבים.

4 עובד שיכול ויודע לעמוד בלוחות הזמנים. אין ספק שלפעמים יש עיכובים שאינם תלויים בעובד אלא באילוצים חיצוניים. אבל עובד טוב שמתייחס לעבודתו ברצינות, הוא עובד ששואף לעמוד בלוחות זמנים ומקפיד על כך.

עמידה בלוחות זמנים מתאפשרת בין השאר, על ידי למידה מתמדת, שכן למידה מתמשכת מאפשרת לעובד הלומד לבצע את עבודתו בצורה טובה יותר, למצוא פתרונות מהר יותר ועל ידי כך לעמוד בלוחות זמנים.  

5 יכולת של עובד לפתור בעיות. זוהי למעשה אחת התכונות היותר מבוקשות אצל עובדים. עובד שמציע פתרונות לתקלות ולבעיות הוא עובד שמגלה אחריות כלפי הארגון ומחוברות אליו.

בין אם מדובר בפתרונות לבעיות שהעובד עצמו צריך להתמודד איתן במסגרת פרויקט שהוא עובד עליו, ובין אם מדובר בסיוע לעובדים אחרים, בפתרון בעיות שהם נתקלו בהן, עובד שיודע למצוא פתרונות לבעיות הוא עובד שיש לו ביקוש גבוה.

הבסיס ליכולת זו של מציאת פתרונות הוא למידה מתמשכת שמאפשרת הרחבת אופקים, והעמקה בתחום העיסוק של המחלקה אליה משתייך העובד.  

 

 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה