התנהגות ולא טכנולוגיה – המניע הראשי לשינוי

התנהגות ולא טכנולוגיה – המניע הראשי לשינוי

פעמים רבות כאשר מזוהה בעיית מעורבות עובדים בארגון, המנהלים ממהרים להטמיע כלים טכנולוגיים חדשים שיתקנו את המצב. זו טעות

שיתוף
טכנולוגיה ומעורבות עובדים

טכנולוגיה ומעורבות עובדים

מנהלי משאבי אנוש ומנכ"לים מתחילים להתמודד עם העובדה שאחד מכל ארבעה אנשים שהם מעסיקים חותר תחת הארגון במודע או שלא במודע. עד כדי כך חזק כוחו של היעדר המעורבות בעבודה, כך על פי HR Magazine. הנתונים האלה עולים מתוך גוף מידע מבוסס סקרים על שביעות רצון במקום העבודה.

כתגובה לאתגר, יותר ויותר מנהלים פונים היום לטכנולוגיה. כלים מעולם המדיה החברתית מיושמים על מנת לבצע שיחות crowdsourcing על מנת לכלול את העובדים בתהליכי תכנון אסטרטגי ופתרון בעיות. ההתרחקות הזאת מסגנונות הניהול והסמכות המסורתיים מבורכת ולכלים האלה יש פוטנציאל עצום. לרוע המזל רק מעטים מצליחים לקיים את ההבטחה של גישת הניהול הזאת.

יותר מדי מנהיגים חושבים עדיין שאם הם קונים את המוצר הטכנולוגי הנכון ונותנים אותו לכפיפים ולאנשי משאבי האנוש שלהם, העובדים יתחילו להשתמש בו אוטומטית ויהפכו מעורבים יותר כתוצאה מכך. המיתוס הזה מופץ באמצעות משווקי תוכנה שטוענים שהתוכנה שלהם תוכל לעזור לכם להשיג דברים גדולים. עדיין נחוצים לכם הנהגה חזקה, אסטרטגיה ברורה, תהליכים מתוכננים היטב ויכולת מובנית על מנת להפיק ערך מערוצי התקשורת פורצי הדרך הללו. הטכנולוגיה היא רק אמצעי.

בנייה משותפת של אסטרטגיה

אז מי עושה את זה נכון? אפשר לקחת דוגמה מג'וליאן הארטלי, מנכ"ל The Leeds Teaching Hospitals ומהצוות שלו שפיתחו במשותף, יחד עם מחזיקי מניות אסטרטגיה של חמש שנים. הם נעזרו בטכנולוגיה מעורבת ובאינטראקציה פנים אל פנים כדי להפעיל שיחה רבת משתתפים במסגרת גישת מעורבות שתוכננה היטב. הטכנולוגיה הייתה החלק הקל. הטמעתה לתוך תהליך הייתה קשה יותר, אבל הם הצליחו. יותר מ-5,000 אנשים השתתפו בתהליך, ויצרו 40,000 תרומות רעיוניות שהתוו את אסטרטגיית התאגיד תוך פחות מ-200 ימים, כשתוצר הלוואי היה עלייה של 11% בשביעות הרצון של העובדים מהתקשורת. הארטלי והצוות שלו זיהו את הפוטנציאל העצום שיש לטכנולוגיה אכל לא ראו בה תחליף לחובותיהם כמנהיגים.

כאשר מנהיגים אחרים ממהרים להטמיע טכנולוגיה ללא התחשבות מעמיקה יותר בגישה שלהם או ביכולות הפנימיות, התוצאה יכולה להיות כל דבר החל מ"תשישות מרוב ייעוץ" ועד חוסר מעורבות רב יותר. יותר מדי טכנולוגיה עם מעט מדי ניסיון ותהליכים חותרת תחת הארגון ומרחיקה את העובדים. כאשר מזוהה בעיית חוסר מעורבות, לעתים קרובות מדי הטכנולוגיה, ולא סגנון הניהול, נקראת לספק את המענה. אבל טכנולוגיה לכשעצמה אינה יכולה להביא שינוי לארגון, האנשים שבו הם אלה שיכולים.

סדנת פרזנטציה אפקטיבית והעברת מסרים מרחוק

אין תגובות

השאר תגובה