הטוב, הרע והמכוער בחוויית מועמד

הטוב, הרע והמכוער בחוויית מועמד

בכל שנה עורך ארגון Board בצפון אמריקה, דו"ח מחקר בנושא חווית המועמד

שיתוף
מועמדים Photo by stockimages

הטוב, הרע והמכוער בחוויית מועמד

הדו"ח האחרון כלל סקירה של 240 חברות ויותר מ -183,000 מחפשי עבודה שחלקו את הטוב, הרע והמכוער בחוויות תהליכי הגיוס שלהם משני צדי המתרס.

הדו"ח הוכיח בין היתר, כי למועמדים שיש להם חווית מועמד שלילית ממקום עבודה, יש נטיה להפיץ ביקורות וחוות דעת שליליות, הן למחפשי העבודה האחרים והן ללקוחות החברות. בנוסף, סביר שהם יתרחקו מארגון שסיפק להם חווית מועמד שלילית, ולא יגישו בקשה חוזרת לעבודה בארגון בעתיד.

הדו"ח גדל ומתרחב מדי שנה, וחושף תוצאות שיכולות לסייע לארגונים ולחברות לשפר את מאמצי הגיוס שלהם.
הממצאים הכלליים מבהירים, כי הארגונים במוצבים במקומות הראשונים מבחינת חווית המועמד, קשובים יותר למועמדים לעבודה ומציבים את חווית המועמד בראש סדר העדיפויות. ארגונים אלו גם יעילים הרבה יותר בגיוס ושימור כישרונות.

להלן 6 נקודות מפתח שיכולות לשפר את חווית המועמד שלכם, כפי שנמצאו במחקר:

שיטת חבר מביא חבר ופורומים של עובדים קיימים, הינם חיוניים

יותר ממחצית החברות – 56%, משתמשות בתוכניות "חבר מביא חבר" כדי למשוך מועמדים פוטנציאליים. כשליש מהמועמדים ממנפים את השיטה כדי להכניס רגל בחברה – מדובר בעליה של 14% משנת 2015. הערך הטוב ביותר למועמדים שמתקבל באמצעות שיטת "חבר מביא חבר" הוא השקיפות.

המועמדים מחפשים מידע על החברות המגייסות

לפני הגשת מועמדות למשרה, 75% מהמועמדים שנחקרו מחפשים מידע על מעסיקים פוטנציאליים על פני מגוון של ערוצים. הם מחפשים מידע המתאר את ערכי חברה (42%), עדויות עובדים (36%), תיאורים של משרות (63%) וטווח שכר חשוף חשוב גם להם.

לוחות עבודה, אתרי קריירה ו- LinkedIn עדיין מהווים מקורות עבודה עיקריים

בעוד שהמועמדים מסתמכים על אתרי דרושים פחות מאשר בשנים קודמות, ארגונים הגדילו את ההשקעה שלהם בכלי זה מאז שנת 2014. הם גם מינפו דפי LinkedIn, ועמודי הקריירה פנימיים של החברה, יותר מאשר בשנים האחרונות.

תהליך הבקשה עדיין אינו ידידותי למשתמש

מועמדים רבים מדווחים שהם אף פעם לא שומעים בחזרה מן החברות שאליהן הם פונים. הברומטר האמיתי של החוויה החיובית של המועמד הוא האם הם יחזרו. כאשר לא חוזרים למועמד, התוצאה היא שרק 31% מהמועמדים ימשיכו להגיש בקשה לאותו ארגון, ירידה של 6% לעומת 2015. לכן, יש עוד עבודה לעשות כולל שליחת הודעות דוא"ל דחייה למועמדים כדי שידעו שהפניה הגיעה לחברה וקיבלה התייחסות.

היישומים לנייד גדלו

כמעט 80% מהמעסיקים מאפשרים למועמדים להגיש מועמדות דרך המכשיר הנייד שלהם. ככל שהמאמצים לשפר את יעילות הפניות עולים, כך ישנו שימוש יתר במכשיר הסלולרי לגיוס.

עם זאת, רק 12% מהמועמדים אמרו כי הם הגישו בקשה לעבודה באמצעות מכשיר נייד, עלייה קלה מ 2015. נראה כי המועמדים משתמשים במכשירים ניידים למחקר לגבי החברות, אבל כשמדובר בשליחת קורות חיים ופניה למעסיק, הם עוברים למחשב שולחני או נייד . לכל הפחות, חברות צריכות לוודא כי התהליך קל ופשוט עבור המועמדים.

חברות המבקשות משוב מספקות חוויות מועמד טובה יותר

ארגונים המספקים חוויית מועמד ברמה של חמישה כוכבים, נוטים לבקש משוב לאורך כל תהליך הגיוס. הם מבקשים משוב לגבי תיאור התפקיד, האם המועמדים ירצו להגיש בקשה נוספת לארגון בהמשך, וכיצד הם חוו את התהליך באופן כללי.

סדנת דיני עבודה בנושא מניעת הטרדה מינית והתעמרות בעבודה

אין תגובות

השאר תגובה