שיתוף

העובדים הם נשמת אפו של כל ארגון מוצלח. כישרונות על חיוניים להצלחה העתידית של הארגון וצריך יותר משכר גבוה כדי למשוך ולשמר את העובדים הטובים ביותר.

מותג המעסיק, תרבות החברה, חווית העובדים, ושורה ארוכה של אלמנטים נוספים, הם כיום הגורמים הקריטיים שמחלקת משאבי אנוש צריכה לשקול בתחום ניהול הכישרונות.

האם אתם נותנים מספיק תשומת לב להטבות העובדים?

לעתים ארגונים וחברות מתעלמים מחשיבות ההטבות לעובדים ועד כמה העניין משפיע בגיוס ושימור עובדים. מעבר לביטוחי בריאות ופנסיה, עד כמה ארגונים באמת רואים בחשיבות ההטבות והתמריצים לעובדים?

על פי סקר Flexjobs העובדים הבהירו שתמריצים הם יתרון ברור ומשמעותי לבחירת מקום עבודה. עובדים רבים היו מוכנים לחתוך מעט מהשכר כדי לזכות באותם תמריצים והטבות.

מחקרים הראו כי מחפשי עבודה רבים מקדישים חשיבות רבה יותר לכיסויי הבריאות, ללוחות הזמנים הגמישים ולהטבות נוספות, מעבר לשכר הבסיס שלהם.

נראה בבירור כי יש לעובדים צורך חזק בהטבות ותמריצים, כך שלארגונים יש הזדמנות להתייחס ולכך ולהפוך את ההטבות שלהם ליתרון תחרותי. מנהלי משאבי אנוש וגיוס צריכים להסתכל על תכניות התמריצים לעובדים ולשאול את עצמם האם התמריצים הללו אכן מספקים תועלת רבה בגיוס ובשימור העובדים בחברה.

כיצד ליישם תכנית תמריצים גמישה?

להכיר בצורך בתמריצים זו התחלה טובה, אך להחליט מה יהיו התמריצים לעובדים ומה מתאים לכל עובד ועובד, זה בהחלט מאתגר.

הדמוגרפיה של כוח העבודה שלך, הן הנוכחית והן הרצויה, תקבע אילו תמריצים יהיו היעילים ביותר למשוך ולשמור על הכישרונות להם הארגון זקוק. זה אומר שצריך להכיר ולהבין את העובדים ואת המועמדים, לגלות מה מניע אותם ומה באמת מושך אותם ולבנות תכנית תמריצים בהתאם.

דבר אחד שיש לקחת בחשבון בתכנית תמריצים גמישה, הוא לאפשר לעובדים לבחור את התמריצים שלהם – דבר שיכול להוות יתרון אטרקטיבי בפני עצמו. כולנו יודעים עד כמה הדור הנוכחי שואף לגמישות בקריירה שלו, אין סיבה שנושא התמריצים יהיה שונה.

ארגונים מתוחכמים נוקטים בפונקציונליות המתאפשרת המוצעת על ידי טכנולוגיית HR חכמה ומציעים פתרונות גמישים לעובדים שלהם. לדוגמה – "קצבה" לעובדים ממנה הם יכולים לבחור את טווח ההטבות שלהם.
כך עובדים מסוימים יכולים לבחור לרכוש חופשה שנתית ואחרים לבחור בביטוח בריאות או מנוי למועדון כושר. כל עובד זוכה לבחור את היתרונות שהכי מתאימים לו ולאורח חייו.

שיפור חוויית העובד

בין אם אתם מציעים הטבות גמישות לעובדים שלכם או מספקים להם מה שאתם סבורים שכוללת תכנית תמריצים גמישה, כך או כך ההטבות הללו מצטרפות לתמונה הגדולה יותר – מערכת היחסים של העובד עם המעסיק וחווית עובד איכותית.

משכורות טובות והטבות חזקות מציבים אתכם בקדמת הזירה עם המתחרים, דבר שמהווה ערך מצוין.
חווית עבודה חיובית פירושה עובדים ששמחים להגיע לעבודה, מה שמשפיע באופן חיובי על המוטיבציה והמעורבות, הפרודוקטיביות, ובסופו של דבר הרווחים. כך גם הארגון וגם העובדים מרוויחים מהעניין.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה