החלל החדש של חלל העבודה

החלל החדש של חלל העבודה

שיתוף

 למעלה מ- 40% מעובדי IBM   כלל לא מגיעים למשרדי החברה. זהו ויתור נוסף על קונספציה שאפיינה את שוק העבודה של המאה ה-20 וגם זו שקדמה לה. הקשר בין מקום העבודה לעבודה עצמה הולך ונעלם ובעוד דור או שניים הוא יהיה שייך לנחלת ההיסטוריה.
היכולת לוותר על המשרד המסורתי היא בראש ובראשונה זולה הרבה יותר למעסיק. דמי השכירות יורדים באופן קיצוני ואיתם כל העלויות הנלוות, כמו תשלומים עבור חשמל ומיזוג האוויר, חברות הניקיון והאבטחה ועוד. הטכנולוגיה החדשה מאפשרת לנהל מכל מקום וגם להיות מנוהל בכל מקום. שיחות וועידה ושיחות וועידה מצולמות מאפשרות למנכ"ל לשבת בבית ולקיים את ישיבת ההנהלה עם מנהלי המחלקות השוהים גם הם בבית. דיונים קצרים יותר ניתן לקיים באמצעות שיחות וועידה.

חלקים ניכרים של עבודה שאינה דורשת שירות לקוחות ניתן לבצע מכל מקום בעולם, אך מתברר כי גם בתחומים רבים בהם נדרש שירות ללקוח אין צורך במשרד. שירותי הבנקאות ניתנים כולם לביצוע שלא באמצעות גישה לסניף הבנק. בישראל מציעים כל הבנקים שירות של בנקאות ישירה באמצעות הטלפון. המחשב מאפשר לקבל את כל הנתונים הפיננסיים של הלקוח אל שולחן העבודה שלו. גם פנקסי המחאות ומטבע זר ניתן להביא היישר אל הלקוח ואחד הבנקים בישראל גם מציע שירות כזה או במילים אחרות: בנק ללא סניפים. זול יותר להנהלת הבנק, יעיל יותר גם ללקוח וחוסך ממנו עמידה בתור.

הוויתור על חלל המשרד נוח גם לעובדים החוסכים שעות יקרות של עמידה בפקקים. הם חוסכים את הדלק, גם את הבלאי של המכונית ורבים מהם מסתפקים במכונית משפחתית אחת במקום בשתי מכוניות.
עבודה מהבית גם מאפשרת לעובד למצות את המיטב שבו בשעות הנוחות לו- שעות הבוקר המקודמות או שעות הלילה המאוחרות ולחילופין מעט מאלו ומעט מאלו. הוויתור על המשרד לא מפריע לחברת  IBM, הוא גם לא מרתיע חברות אחרות ללכת בעקבותיה, ויהפוך בשנים הקרובות למגמה שתשנה לחלוטין את התרבות הארגונית של חברות.

 

 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה