הזדמנויות תעסוקה מרקיעות שחקים

הזדמנויות תעסוקה מרקיעות שחקים

חברת KLA-Tencor למדידה ובקרה של תהליכי ייצור שבבים, מגייסת בוגרי אווירונאוטיקה והנדסה ביו-רפואית. ראיון עם ויקי פלטניק, מנהלת תחום משאבי האנוש של KLA-Tencor ישראל בנושא גיוס מועמדים 'לא שגרתיים'

שיתוף

מרכז הפיתוח של חברת KLA-Tencor ישראל, ספקית גלובלית מובילה של פתרונות מתקדמים למדידה ובקרה של תהליכי ייצור שבבים, הודיע לאחרונה על גיוס עובדים חדשים מתחומים ׳מפתיעים׳ ופחות ׳שגרתיים׳. יחד עם הגיוס לתחומי הפיזיקה, הנדסת חשמל, מתמטיקה, הנדסת מחשבים, מדעי המחשב, חקר ביצועים ומתמטיקה, המשרות החדשות אליהן החל גיוס בימים האחרונים, יהיו מתאימות גם לבעלי רקע אקדמי בתחומי האווירונאוטיקה וההנדסה הביו-רפואית.

לדברי ויקי פלטניק, מנהלת תחום משאבי אנוש ב-KLA-Tencor ישראל: "גם נושאי הלימוד הנראים ׳רחוקים׳ מפעילות החברה, כוללים מיומנויות חשובות לתחומי העשייה. מהנדסי אווירונאוטיקה ישמחו לדעת, שיש ביקוש רב לידע שלהם בביצוע סימולציות, ניתוח נתונים וניסויי מעבדה ובוגרי תואר בהנדסה ביו-רפואית יופתעו אולי לגלות שהרקע שלהם בעיבוד תמונה, מדעי המחשב, אלקטרו-מגנטיקה באספקטים פיזיקליים, סימולציות ובשפת Matlab, בהחלט יכול להיות משמעותי לפעילות החברה".

מדוע בחברתם בחברה לגייס כעת עובדים מתחומי האווירונאוטיקה וההנדסה הביו-רפואית?

"מדובר במהלך ראשון מסוגו בחברה. כחברה חדשנית, אנו מיישמים פתרונות יצירתיים גם בתחומי המחקר והפיתוח, וגם בדרך גיוס העובדים. אנחנו מגייסים עובדים בתחומים מגוונים: פיזיקה, הנדסת חשמל, מתמטיקה, הנדסת מחשבים, מדעי המחשב, חקר ביצועים ומתמטיקה. לאחרונה החלטנו לפתוח את שערינו גם למועמדים מתחומים ׳מפתיעים׳ ופחות ׳שגרתיים׳, העוסקים באווירונאוטיקה ובהנדסה ביו-רפואית. הם אמנם נראים "רחוקים" מתחומי העשייה, אך יש להם ידע וניסיון רלוונטיים- ראייה אינטרדיסציפלינרית, הכרה של פרמטרים פיזיקליים, יכולת ביצוע סימולציות, פיתוח אלגוריתמים ומודלים, עיבוד תמונה והבנה ב –"Data analysis."

כיצד עובדים אלו ישולבו בחברה, באילו תפקידים?

"העובדים החדשים ישולבו בתפקידי מחקר ופיתוח במחלקות שונות בחברה. אנחנו מעסיקים מדענים ומהנדסים מוכשרים במיוחד ומציעים לעובדים סביבת עבודה מאתגרת שבה הם נדרשים לחשיבה "מחוץ לקופסה". במיוחד בגלל שבתור מובילי שוק, המשיקים כל שנה- שנתיים מוצר חדש, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להתפשר על פחות מהפיתוחים הטובים ביותר. בנוסף, העובדים מקבלים אפשרות לקריירה שלמה בחברה, שיכולה להוביל אותם עד לתפקידים הבכירים ביותר, גם מבחינה טכנולוגית וגם בפן הניהולי.

העובדים שלנו נהנים מסביבת עבודה מעניינת ונעימה, קולגות שרבים מהם בעלי תארים מתקדמים, הטבות דוגמת ימי כיף ושימוש בחדר כושר, אפשרויות רבות לקידום והתנסות בעבודה בקבוצות וחטיבות שונות בארץ ובחו"ל, וכמובן שגם השקט והנוף היפה של הצפון הם בונוס לא רע".

האם החברה הולכת לכיוונים אלו?

"החברה חגגה השנה 30 שנות מצוינות בהייטק הישראלי, והובלת שוק בדיקות השבבים העולמי. יש סבירות גבוהה שרכיבים המשולבים באייפון שלכם או במכונית החשמלית הבאה, עברו במכונות הבדיקה שלנו. החברה, שנראית כמו מפעל צנוע בצפון הארץ, אחראית על היכולות הטכנולוגיות ועל ההתפתחויות החדשנית של ענקיות ההייטק הרב לאומיות, דוגמת סמסונג, סאנדיסק, אינטל, טושיבה ואפל.

קיימת תחרות קשה בענף שלנו, אבל אנחנו שומרים כבר יותר משני עשורים על מובילות בינלאומית והחברות הגדולות בעולם מעדיפות לעבוד עם המוצרים שלנו והטכנולוגיות שפותחו פה במגדל העמק. הטכנולוגיה רצה מהר ואנחנו לא רק שרצים איתה אלא במקרים רבים מקדימים ורצים הרבה לפניה.

אנחנו מייצרים מקומות עבודה ליותר מ- 460 עובדים בגליל, ויחד איתם אנחנו מעסיקים ספקי משנה. מדעני ומהנדסי החברה פיתחו מעל 3600 מכונות ו- 170 משפחות של פטנטים ואנחנו תמיד מחפשים פתרונות חדשים עבור הלקוחות שלנו, שמניעים את התעשייה קדימה".

כיצד גייסתם עובדים מתחומים אלו? לאן פניתם?

"מי שמעוניינים לראות את המשרות החדשות שלנו, מוזמנים להיכנס לעמודי הלינקדאין והפייסבוק שלנו.
בנוסף, אחד מערוצי הגיוס המשמעותיים שלנו, הוא הקשר החזק עם האקדמיה. בנינו מספר תכניות רחבות היקף לקשרי אקדמיה, ואנו משתפים פעולה עם כל האוניברסיטאות המובילות. יש לנו כמה סוגים של תוכניות: מלגות למצטיינים, מלגות מחקר ושיתופי פעולה פרוייקטלים, כך שאנחנו גם עובדים יחד עם האוניברסיטאות על פיתוחים טכנולוגיים חדשים.

הקשר עם האקדמיה לא מסתכם רק ב׳העברת כספים׳, הוא כולל קורסים אקדמיים מקצועיים שמעבירים אנשי החברה וזוכים לפידבקים חיוביים מאוד מהסטודנטים. הם מאפשרים להם לחבר את החומר הנלמד לבעיות האמיתיות עימן מתמודדת ביום יום התעשייה. הסטודנטים גם מגיעים לביקורים בחברה במגדל העמק, שכוללים הרצאות על ידי מדענים בכירים וביקור בחדר הנקי במפעל.

בנוסף, תרמנו בשנה שעברה ציוד למעבדות הוראה מתקדמות לפקולטות בפיזיקה והנדסת מכונות בטכניון. המכשור מקרב את הלימודים האקדמיים לתעשייה ומעניק לסטודנטים ידע מתקדם ועדכני שישמש אותם בהמשך.

אנחנו רואים בחינוך טכנולוגי אלמנט מרכזי, לא רק כדי להצליח לגייס את העובדים הרבים הדרושים עבור פעילות החברה, אלא לטובת כל תעשיית ההייטק הישראלית."

כמה עובדים אתם מגייסים ולאילו תפקידים?

"אנחנו כל הזמן מגייסים אנשים חדשים, נכון להיום, יש לנו 10 משרות פתוחות לתפקידים מגוונים."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה