הובלת שינויים במאה ה- 21

הובלת שינויים במאה ה- 21

שיתוף

הובלת שינוי במאה ה- 21

התקדמות טכנולוגית ושילוב בין-תרבותי מאפשרים הזדמנויות כלכליות אדירות. יחד עם זאת, ההימור גבוה בהרבה והאיומים אמיתיים יותר. המנהיגים של היום מרגישים יותר ויותר לחוצים לבחון היטב כיצד ההשקעות שלהם במיזמים חדשים ובמו"פ מייצרות החזרים וכיצד זה מאפשר להם להישאר תחרותיים בשווקים המשתנים.

בעוד שמערכות הניהול הקונבנציונליות של העבר, המורכבות מהיררכיות מסורתיות ותהליכים ניהוליים סטנדרטים, מספיקים כדי לנהל פעילויות יום-יומיות, הן אינן מאפשרות לארגונים לפתח וליישם יוזמות אסטרטגיות חדשות ולהגיב על מכשולים בלתי צפויים לטובת מטרות הארגון .

גישה חדשה להובלת שינויים במאה ה- 21

גישה חדשה להתמודד עם אתגר השינויים ולהוביל אותם בהצלחה, תומכת ביצירת מערכת ניהול כפולה. ראשית, יש לשמור על מערכת ההיררכיה הניהולית הנוכחית כדי לקיים את הפעילות היומיומית, ובנוסף, יש ליצור במקביל "רשת מבנה" על מנת לבצע אסטרטגיות חדשות. רשת חדשה זו מורכבת מעובדים בכל רמות הארגון, ומשמשת "קואליציה מנחה" להתייחסות מהירה לאי דיוקים ולניהול השינוי.

להלן מספר מרכיבים נחוצים לרשת המבנה:

יצירת תחושה של דחיפות סביב הזדמנות אחת גדולה

על מנת לרתום את העובדים והמנהלים כולם להסתער על הזדמנויות חדשות שמביא איתו השינוי, יש לייצר תחושת דחיפות ולחץ, כשההזדמנויות הללו נקרות. במידה ולא נסתער על ההזדמנויות הללו, הן עלולות לחלוף, או "להיחטף" ע"י גורם אחר.

לבנות ולתחזק קואליציה מנחה

קואליציה מנחה מושתת על שני עקרונות מנחים: גיוון והתנהגות. חברי הצוות צריכים להביא איתם מגוון מאפיינים ייחודיים התורמים למאמץ, כאשר המאפיינים האישיים עשויים להשתנות מבחינת כישורים, חוויות, נקודות מבט ויכולות רשת. התנהגות היא מרכיב חיוני להצלחת הקואליציה. מחקרים מצביעים על הימנעות מפרטים שליליים, לא ממוקדים ואנוכיים. בקבוצות המוצלחות ביותר יש איזון בין מופנמים למוחצנים, אסרטיביים וסובלניים, וכד'.
בניית קואליציה מנחה כדי להקל על תהליך ניהול השינוי היא צעד חיוני שיכול ליישם או למגר יוזמות לשינוי.

גיבוש חזון אסטרטגי ויוזמות לשינוי

מנהיגים עסקיים טובים יוצרים חזון, מבטאים את החזון, ולהוטים על חזונם ללא הרף, עד שיניעו אותו עד תומו.

כיצד נוצר חזון לשינוי? שיטות העבודה המומלצות הקשורות ביצירת חזון שינוי חזק כוללות: אסטרטגיה פשוטה וקלה להבנה, אינטלקטואליות חזקה ומסר ברור וחיוני. המסר צריך להיות הגיוני, כך שאנשים יוכלו לראות ולהתחבר בקלות להיכן הם נמצאים היום והיכן יהיו לאחר השינוי.

דרך העברת המסר חיונית. אם זה נעשה באמצעות הכתיבה זה צריך לתפוס לא יותר מחצי דף. אם זה נעשה מילולית, זה צריך להיאמר בלא יותר משישים שניות. התוכן של ההודעה צריך להיות חזק מבחינה אינטלקטואלית כלומר שיהיה הגיוני ויתרונותיו יהיו ברורים.

מה הן יוזמות לשינוי? היוזמות לשינוי הן הפעולות הנדרשות כדי להגיע מנקודה א 'עד לנקודה בק. מה למעשה צריך לקרות כדי שהשינוי יתרחש. הצעדים עשויים להשתנות מארגון לארגון בשל אופי השינויים המוצעים, המנהלים בו, המשאבים, וגורמים נוספים רבים. יוזמות השינוי צריכות להתאים לחזון השינוי. לא רק השינוי המוצע צריך להיות הגיוני, אלא גם הפעולות ליישומו. יצירת היוזמות יכולה להיעשות באמצעות קואליציה פנימית וכישרון חיצוני (כלומר יועצי שינוי) כדי לסייע בזיהוי, יצירה, וסיפוק את הפעולות הספציפיות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה