הארכת חופשת לידה גם בסין

הארכת חופשת לידה גם בסין

שורת תקנות חדשה מסדירה את זכויותיהן של נשים הרות, לאחר לידה או הפלה. למעסיקים שיפרו את התקנות צפוי קנס בסדר גודל של 160-47,000 דולר

שיתוף
תנאי העסקה
תנאי העסקה

לאורך ההיסטוריה, סין לא נמנתה עם המדינות שמעודדות ילודה ו/או שמטיבות עם נשים הרות, אולם הבוקר התפרסמה ידיעה באתר משאבי אנוש HR Asia המבשרת על שינוי ביחסה של הממשלה לנשים עובדות.

חופשת הלידה לנשים עובדות הוארכה מ-90 יום ל-98 ימים בתשלום, מה שאומר שאישה זכאית לחופשת לידה בת 14 שבועות כפי שנהוג כיום בישראל. בנוסף, נשים אשר עברו הפלה (בין אם מבחירה ובין אם בעקבות סיבוכים רפואיים), לאחר שעברו את החודש הרביעי, יהיו זכאיות לחופשת מחלה בת 6 שבועות בתשלום ואילו נשים שעברו הפלה לפני סיום החודש הרביעי יהיו זכאיות לחופשת מחלה בת שבועיים בתשלום.

הביטוח הרפואי יכסה את תקופת ההיריון על כל ההוצאות הרפואיות הכרוכות בלידה / הפלה / טיפול בעובר וכן הביטוח הרפואי יכסה גם מענק לידה ודמי חופשת לידה. מעסיק שלא הסדיר ביטוח רפואי מקיף הכולל בתוכו סעיף ביטוח להריון עבור העובדות, יאלץ לשאת בהוצאות אלו בעצמו באופן פרטי.

ממשלת סין מודיעה לציבור המעסיקים כי מעסיק אשר יפר את זכויותיהן של העובדות, כפי שאלו מוגדרות בתקנון החדש, צפוי לקנסות בסדר גודל של בין 160 ל-47,000 דולר. המדינה אף הודיעה שהיא שומרת לעצמה את הזכות לא רק להטיל קנסות כספיים אלא גם לסגור באופן זמני או קבוע אתרים ולסיים פעילויות של מעסיקים אשר פוגעים באופן קבוע ובוטה בזכויות הנשים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה