שיתוף

ערב ל"ג בעומר יחול השנה ביום רביעי ה- 18.5, ובעוד בל"ג בעומר לא מתקיימים לימודים במוסדות החינוך, מרבית מקומות העבודה פועלים כסדרם. אז האם מגיע לעובד חופש בל"ג בעומר? התשובה היא לא, אך לא ניתן למנוע מעובד שרוצה בכך לממש את זכותו לחופשה (על בסיס ימי החופשה השנתית שלו) שכן ל"ג בעומר מוגדר כאחד מימי הבחירה.

בנוסף בעוד ל"ג בעומר אינו נכלל במסגרת רשימת מועדי ישראל אשר קבועה בדיני עבודה, קיימים מקרים שבהם חל על מקומות העבודה הסכם קיבוצי או צו הרחבה, או חוזה עבודה אישי שקובע שהעובדים רשאים להיעדר מהעבודה בתשלום ביום בחירה. במקרים אלו כן יהיה ל"ג בעומר יום חופשה ויספר כיום חג (ככזה שאינו מפחית את מספר ימי החופשה להם זכאי העובד).

מועדים שנקבעו כימי בחירה בהם מותר להיעדר מהעבודה ( על פי אתר כל-זכות):

צום גדליה; ערב יום כיפור; ערב סוכות; הושענא רבה; יום חג הסיגד; צום עשרה בטבת (יום הקדיש הכללי); תענית אסתר; פורים; שושן פורים; ערב פסח; ערב שביעי של פסח; חג המימונה; ל"ג בעומר; ערב שבועות; צום י"ז בתמוז; צום תשעה באב; ערב ראש השנה.

המועדים שבהם נחגגים על-ידי בני העדה השומרונית – יום קורבן זבח פסח; חג הפסח; שביעי של פסח (חג המצות); חג השבועות; מועד החודש השביעי; יום הכיפורים; חג הסוכות; שמיני עצרת.

ערב חג המולד; ערב ראש השנה האזרחית; ערב חג ההתגלות; ערב חג הפסחא; יום הבשורה; ערב עליית ישו השמיימה; ערב חג השבועות.

ערב הראשון במוחרם (ראש השנה האיסלאמי); ערב חג הולדת הנביא מוחמד (מוולד א-נבי); עליית הנביא השמיימה (לילת אלאסרא ואלמעראג'); ערב עיד אלפיטר; ערב עיד אלאדחא.

ערב חג אלח'דר (אליהו הנביא); ערב חג הנביא שועייב (יתרו); ערב חג הנביא סבלאן; ערב עיד אלאדחא.
יום הזיכרון לעדה הצ'רקסית.

יום האישה הבין-לאומי; יום הזיכרון לשואה ולגבורה; יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולחללי פעולות איבה וטרור (ערב יום העצמאות); יום ירושלים; אחד במאי; יום הניצחון על גרמניה הנאצית; יום פטירת הרצל; ראש השנה האזרחית.

יום האזכרה האישית של חלל מערכות ישראל או של מי שנפטר כתוצאה מפעולת איבה. הזכאות היא לקרובי משפחה אלה – הורים, הורי הורים, בן/בת זוג, ילדים, אחים ואחיות.

מה המשמעות של ימי בחירה עבור עובדים/מעסיקים?

ימי בחירה הינם ימים בהן עובד יכול לקחת חופשה על חשבון ימי החופשה השנתית שלו והמעסיק אינו יכול להתנגד לחופשה. על העובד להודיע על יום זה כיום חופשה 30 יום לפני המועד ושיהיה ברשותו יום חופשה קיים (כלומר הוא לא במינוס ימי חופשה – במקומות בהן הדבר אפשרי).

* מאמר זה פורסם במקור ב-30 באפריל 2018 ע"י דניאל דותן ונערך מחדש ע"י אלון פיאדה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה