שיתוף

פרויקט התמודדות משאבי אנוש עם נגיף הקורונה

 

לאור ההמלצות וההערכות לכך שבקרוב יצטרכו הארגונים לחזור לעבוד תחת תנאי התו הסגול, אנחנו מחדדים ומזכירים מהם התנאים שעל הארגונים לקיים כדי לעמוד בתנאי התו הסגול.

לפני כל דבר אחר יש לציין, כי ארגונים רבים כבר מתורגלים בעבודה מהבית. בין אם חלק מהעובדים חזרו לעבוד מהמשרד או שהעובדים ממשיכים לעבוד מהבית לצמיתות, ההיערכות והציוד לעבודה מהבית, כמו גם הרגלי העבודה ושיטות העבודה מרחוק, הפכו כבר לחלק בלתי נפרד מהתרבות הארגונית של רבים מהארגונים שיכולים להעסיק עובדים מהבית.

עם זאת, יש ארגונים שבגלל טבע עיסוקם הם אינם יכולים להעסיק עובדים מהבית. בארגונים אלה, יתכן שיהיה צורך להחזיר את כללי התו הסגול.

ראשית, יש למנות מנהל הממונה על נושאי הקורונה, רצוי מתוך מחלקת משאבי האנוש, שתפקידו לוודא שנשמרים כל תנאי התו הסגול החדש.

שנית, יש להציב שילוט שמיידע את העובדים לגבי הכללים, במקום בולט לעין, ולוודא שכל העובדים חובשים מסיכה תקנית שמכסה את האף והפה.

עובד שאינו עוטה מסיכה כנדרש לא יוכל להכנס למבנה הארגון. אותו דבר אמור לגבי לקוחות שמגיעים כדי לקנות מוצרים או לקבל שירות.

אם יוחלט להכיל את כללי התו הסגול, יצטרכו מנכ"ל החברה והממונה הקורונה לחתום על הצהרה לפיה הם מחוייבים לשמירת הכללים.

במקומות שיש בהם מערכת כריזה יש להזכיר לעובדים באמצעותה את חובת חבישת המסיכה, לפחות פעם בחצי שעה.

כמו כן, יש לוודא שבין עובד לעובד, או בין תחנות עבודה של עובדים, נשמר מרחק של שני מטרים. בארגונים שבהם לא ניתן לשמור על מרחק של שני מטרים, יש להציב אמצעי חציצה אחרים למניעת הדבקה.

בנוסף, על המעסיק לוודא כי לכל עובד מוקצה ציוד אישי קבוע, פרט מכשיר טלפון, מקלדת, עכבר, מחשב וכד.

אם בשל אופי העבודה אין מנוס משימוש של יותר מאדם אחד באותו הציוד, על המעסיק מוטלת האחריות לוודא שהציוד עובר חיטוי קפדני, לפני שעובד אחר משתמש בו.

במקומות עבודה שבהם העובדים עובדים במשמרות, יש לשבץ בכל משמרת, את אותם עובדים. כלומר אותם עובדים באותן משמרות.

בנוסף, לפני כניסתם של העובדים אל מתחם הארגון, יש למדוד להם חום ולשאול כל עובד האם יש לו תסמיני מחלה: האם הוא משתעל, האם יש לו חום של 38 מעלות או יותר, האם היה לו חום של 38 מעלות ומעלה במהלך השבוע האחרון, והאם הוא היה במגע קרוב עם חולה קורונה בשבועיים האחרונים.

עובדים שמשיבים בחיוב על אחת השאלות (או שבבדיקת החום נמצא כי ישלו חום של 38 מעלות או יותר) אינם יכולים להכנס אל מבנה הארגון. זאת, פרט לעובד שמשתעל בגלל מצב כרוני.

במקומות עבודה שמקבלים קהל לקוחות יש לנהל רישום של מספר האנשים שאינם שייכים לצוות העובדים שוהים במקום בכל רגע נתון,

בארגונים שבהם נהוג להפעיל שירותי הסעות יש לשבץ, במידת האפשר, את אותה קבוצת עובדים בכל הסעה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה