שיתוף

ככל שיותר מעסיקים מנצלים את תקופת המשבר כדי לנסות לגייס רק עובדים צעירים, ורבים מהם לא מצליחים למצוא את אותם צעירים שיסכימו לעבוד בתקופה זו, וככל שמתארכות תקופות החופשות ללא תשלום (חל"ת) של שכירים, כך יותר שכירים, צעירים ומבוגרים כאחד, זריזים ובעלי תושייה, הופכים לפרילנסרים.

המעבר לכלכלת הפרילנס צבר תאוצה עוד הרבה לפני משבר הקורונה, אבל המשבר האיץ את המגמה עוד יותר.

מנתונים שפורסמו לפני כשנתיים על ידי המגזין הפיננסי פורבס עולה, כי ב-2016 הועסקו בארה"ב לבדה, כ-55 מיליון פרילנסרים, שבאותה עת היוו כ-35% מכלל העובדים במדינה.

במצב הנוכחי, עובדים בגילאי 40 פלוס שכלל לא מקבלים תשובה ממקומות עבודה אליהם הם שלחו קורות חיים, ועובדים צעירים שלא רוצים שפרנסתם תהיה תלויה במעסיק אחד בלבד, לוקחים יוזמה, ומקימים עסק עצמאי.

אף שתנאי השוק של פרילנסרים בישראל הם ככל הנראה הגרועים ביותר במערב, העבודה במתכונת פרילנס מאפשרת לפרילנסר לעבוד מול כמה לקוחות במקביל.

בדרך זו, אם מעסיק (לקוח) אחד נקלע לקשיים כלכליים ולא יכול לשלם, יש לקוחות אחרים שמהווים רשת בטחון.

אבל הנקודה המרכזית במעבר למתכונת פרילנס היא בכך שהיא מאפשרת לפרילנסר לעבוד בכל עת ובכל מקום: מהבית, מבית הקפה (בתום משבר הקורנה), מהגינה הציבורית, במהלך הטיול בחו"ל, או למעשה מכל מקום שיחפוץ.

תופעה זו מקלה גם על הארגונים. ארגון שזקוק לעובדים בדחיפות, בפרט עובדים בעלי מיומנות ספציפית, כדי לעבוד על פרויקט זמני, לא צריך לעבור את התהליך היקר והמייגע של גיוס עובדים.

זאת ועוד, העסקת פרילנסר שעובד מהבית לא כרוכה בעלויות תקורה, ואינה כוללת עלויות של תנאים סוציאליים, לרבות הפרשות לביטוח לאומי, פנסיה, ימי חופשה ומחלה ועוד.

החיסכון בעלויות מאפשרות לארגון להציע לפרילנסר מחיר סביר ששני הצדדים יכולים להסכים עליו בקלות, ולהגיע לעסקה של win-win.

יתר על כן, פרילנסרים נוהגים לפרסם עצמם ברשתות החברתיות ובאתר שלהם. כחלק מהשיווק שלהם את עצמם הם מפרסמים מי הלקוחות שלהם. הפרסום של לקוחותיהם מעניק לארגון פרסום חינם.

ניתן לשלוח לפרילנסר משימות בסוף יום העבודה, ולקבל את העבודה מוכנה תוך זמן קצר בהרבה מאשר היה לוקח להמתין לסיום פרויקט בשעות המשרד הרגילות.

לפרילנסרים יש תמיד מוטיבציה להגיש את העבודה מהר ככל האפשר כדי לעבור לפרויקט הבא. הם לא מבזבזים זמן על הפסקות לארוחות צהריים או הפסקות מסוגים אחרים, ולא על שיחות מסדרות במשרד.

הארגון מקבל את העבודה מהר יותר, ובה בעת חוסך כסף רב בכל היבט אפשרי.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה