יצירת תרבות חברה לגיוס עובדים מדור המילניום

יצירת תרבות חברה לגיוס עובדים מדור המילניום

דור המילניום מאופיינים בין היתר בכך, שהם לא מתוכננים לעבוד במשך 30 שנה באותה החברה. מודל הקריירה של עבודה למשך שנים ארוכות במקום אחד, אינו מאפיין אותם, עם זאת הם נאמנים למקום עבודתם

שיתוף

הדור הצעיר מונע מתשוקה ואתגרים בעשייה. הנאמנות שלהם למקום העבודה גדלה ככל שהם מרגישים חיוניים, נמרצים ומתוגמלים בהתאם ובימינו חברות לא יכולות להרשות לעצמן לפסוח על דור המילניום בעת העסקת עובדים.

מה עובדי דור המילניום רוצים?

בניגוד למחשבה הרווחת כי שימור וגיוס עובדים בני דור המילניום משמעותם בהצבת שולחנות פינג פונג בחברה, חדר כושר ובריכה ואישור לבוא לעבודה בכפכפים, המציאות מעמיקה וחכמה בהרבה. בני דור המילניום מעוניינים להצדיק את נוכחותם. הם עובדים קשה, מציעים חדשנות ויצירתיות מבורכת ומבקשים לקבל בהתאם. הם מעוניינים בסביבת עבודה חדשנית ומתגמלת, כמו גם מצפים מהמנהלים שלהם להיות חונכים יותר מאשר מפקדים. לבני דור המילניום בדרך כלל יש חובות או תשלומים כבדים עבור הלימודים שזה עתה סיימו או שעדיין לומדים, לשכר הדירה שהם מתחילים לשלם עם יציאתם מהבית, לרכב שעליהם לקנות וכד'. הם מחפשים מקום עבודה המציע שכר גבוה, שיאפשר להם לגדול ולהתפתח.
מעבר לשכר, דור המילניום מכיר בחשיבותן של הטבות מפנקות, במיוחד כאשר עלות הבריאות ממשיכה לנסוק. הטבות רפואיות, תכניות בריאות בעבודה, מלגות סטודנטים, החזר שכר לימוד, כל אלו ימשכו את הדור הצעיר לעבוד אצליכם.

כיצד לגייס את דור המילניום

בנוסף לשכר והטבות, התרבות הארגונית המושכת את בני דור המילניום מספר גורמים מרכזיים:

מנהיגות בכירה

על פי סקר שנעשה על ידי Randstad, אחד מארגוני איוש המשרות המובילים בארה"ב, כ 70% אחוזים מבני דור המילניום אמרו שהם מעוניינים במנהיגים איכותיים שניתן ללמוד מהם, להתעצם ולהתפתח. הם ישמחו לעבוד לצד מומחים בתעשייה, הרבה יותר מאשר מנהלים זוטרים שיצמידו להם. אחת הדרכים לשנות את תרבות החברה בגיוס בני דור המילניום, היא להצמיד אותם לבכירים בחברה שיאפשרו להם להיכנס לעובי התעשייה וללמוד גם את כל הפן העסקי ולא רק הטכנולוגי.

גמישות תעסוקתית

לכולנו חשובה הגמישות בשעות העבודה, האפשרות לצאת מוקדם יותר בימים מסוימים ולעבוד חלק מהזמן מהבית. עבור בני דור המילניום הגמישות התעסוקתית הינה קריטית. מאחר ורובם עדיין סטודנטים יש להם מבחנים, עבודות להגיש וכד', המצריכים זמן תרגול. הם מוכרחים את הגמישות לעשות זאת. חברת שתדע לספק להם גמישות בשעות ובמקום העבודה, תצליח לשמר אותם טוב יותר.

פעילויות התנדבותיות ותרומה לקהילה

בני דור המילניום מאופיינים בשימת דגש רב על ערכים חברתיים ותרומה לקהילה. חברות המציעות לעובדים תכניות של תרומה לקהילה, מאוד ימשכו את בני דור המילניום. תכניות כגון שיפוץ בתים לאוכלוסיות חלשות, טיפול בבעלי חיים, פעילויות למען נוער במצוקה וכד'.

אוטונומיה

בני דור המילניום אוהבים לנהל את לוחות הזמנים ואת המשימות שלהם בעצמם. הם ידועים כפחות טולרנטיים כלפי בדיקתם המתמדת והם מעריכים את העצמאות והאמון שהמנהלים שלהם נותנים בהם. ככל שתתנו בהם יותר אמון ותשחררו אותם לעצמאות בעשייה, כך הם ירגישו נוח וטוב יותר במקום

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה