גיוס ברשתות חברתיות

גיוס ברשתות חברתיות

מחקר חדש בוחן את האפקטיביות של שלושת הרשתות החברתיות ככלי לגיוס עובדים. המסקנות מפתיעות

שיתוף
גיוס עובדים ברשתות חברתיות
גיוס עובדים ברשתות חברתיות

חושבים ש- Facebook היא הרשת החברתית הגדולה ביותר ולכן היא מהווה את הכלי האופטימלי לגיוס עובדים? חושבים ש- Linkedin היא רשת חברתית עסקית בהגדרתה ולכן היא הפלטפורמה היעילה ביותר לגיוס עובדים? היכונו – מחקר חדש החושף מגמות בעולם הגיוס הווירטואלי מנפץ כמה וכמה סטיגמות.

מחקר חדש, הבוחן את האפקטיביות של שלושת הרשתות החברתיות Facebook, Twitter ו-Linkedin, מציג תמונת מצב מפתיעה – Facebook, הרשת החברתית הנפוצה ביותר היא הכלי הכי פחות אפקטיבי (מבין שלושת הרשתות) לגיוס עובדים. גולש ב- Twitter הוא בעל פוטנציאל גבוה יותר (בשיעור של 300%) להגיש מועמדות לתפקיד ביחס לרשת החברתית העסקית Linkedin. ב-Facebook, הסיכוי של גולש להגיש מועמדות הוא אף נמוך יותר.

כאשר בוחנים את הפרמטר של אחוזי צפייה בכל משרה, למשרה פתוחה ב- Linkedin יש סיכוי גבוה יותר לזכות בצפייה (בשיעור 300% יותר מ-Twitter וב-600% יותר מ- Facebook). משרה שמפורסמת ב- Linkedin מניעה לפעולה – להגשת מועמדות פי 9 ביחס ל- Facebook ופי 3 ביחס ל- Twitter. כך עולה מסקר, בוא השתתפו 35,000 מגייסים מרחבי העולם, אשר תוצאותיו התפרסמו במגזין האוסטרלי למשאבי אנוש HC Online.

חרף העובדה ש-Facebook היא הרשת החברתית החזקה ביותר, אשר תנועת הגולשים בה היא הגדולה ביותר ברשת, Twitter מהווה את פלטפורמת הגיוס האפקטיבית ביותר (מבחינת עלות תועלת) עבור מגייסים, הן מבחינת הזמן והן מבחינת כמות קורות החיים שניתן לגייס בערוץ זה. אולם, על פי המחקר, עולה כי Linkedin נהנית מהערך הגבוה ביותר בהיבט של עניין בעבודה / ביקוש לעבודה ו/או לעובדים ואשר במסגרתה מתבצעת פעילות מוגברת (יותר משתי המתחרות) של חיפוש עבודה / גיוס עובדים. 

מהמחקר עוד עולה כי: 48% מקרב המגייסים ברחבי העולם עושים שימוש ב- Linkedin בלבד לצורך איוש משרות. 19% מקרב המגייסים עושים שימוש הן ב- Linkedin והן ב-Twitter. כ-21% מהמגייסים עושים שימוש בכל שלושת הרשתות ורק 10% מקרב המגייסים עושים שימוש ב- Linkedin וב- Facebook בלבד.

גיוס עובדים ברשתות חברתיות בישראל

ומה המצב בישראל בהקשר של גיוס באמצעות רשתות חברתיות?

במילה אחת – שונה…

בעוד ארגונים רבים עושים שימוש ברשתות החברתיות כחלק מתהליך הגיוס ואף כי ישנם חברות בהן אחוזי הגיוס מהרשתות החברתיות גבוהים (ואף מוצלחים) – צורת העבודה עם הרשתות החברתיות עבור גיוס עובדים בישראל שונה מזו הנפוצה בעולם.

השימוש בפייסבוק ובלינקדאין בצורה בלעדית גבוהה הרבה יותר, כאשר השימוש בטוויטר כמעט ואינו קיים בתחום הגיוס. אחת הסיבות לכך היא התפוצה של הרשת בישראל שלא תפסה באותה המידה בישראל.

מעבר לכך השימוש בלינקדאין נתפס כמקצועי הרבה יותר ובעוד המגייסים בישראל עושים ברשת המקצועית שימוש נרחב לאיתור מעומדים הפנייה וההתקשרות נעשים באחוזים ניכרים מחוץ לרשת שכן מחפשי העבודה אינם נמצאים שם פיזית. בנוסף השימוש בלינקדאין עבור גיוס עובדים נהנה מהצלחה יחסית בישראל רק כאשר מדובר במשרות בכירות או בתחומים צרים יותר כדוגמת משרות היי-טק ולא עבור תפוצה רחבה. לעומת זאת השימוש בלינקדאין לצייד כשרונות נפוץ יותר וזוכה להצלחה דומה בארץ כמו בחו"ל.

וכמובן השימוש בפייסבוק בישראל עבור גיוס עובדים נפוץ באחוזים הרבה יותר מהממוצע העולמי ואף אחוז ההצלחה שבאופן יחסי לרשתות החברתיות האחרות שווה ואף גבוה יותר. התפוצה והפופולריות של פייסבוק בישראל גבוהה במידה רבה מזו של הרשתות החברתיות האחרות, בשונה מהמצב בעולם, ואנשי הגיוס כמו גם מחפשי העבודה נמצאים ברשת החברתית מה שמתורגם לאחוז שימוש והצלחה גבוהים יותר עבור תחום גיוס העובדים.

נקודה אחת לסיום – ייתכן כי מצב זה ישתנה בעתיד שכן הרשת החברתית טוויטר השיקה גרסה עברית לאחרונה והמודעות ברשת הלינקדאין בקרב מחפשי העבודה עולה באופן עקבי בישראל גם אם בצורה מתונה.

* עוד על שימוש באמצעי גיוס ברשת בכנס חדשנות בטכנולוגיית משאבי אנוש.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה