גיוס במדיה החברתית – אליה וקוץ בה!

גיוס במדיה החברתית – אליה וקוץ בה!

הרשתות החברתיות משמשות לגיוס עובדים ובעוד הן עשויות לעזור, הן גם עלולות לגרום למגייס להימנע מפנייה למועמד מתאים. כך תגייסו בצורה נכונה עובדים במדיה החברתית.

שיתוף
גיוס ברשתות החברתיות

[adrotate banner="120"]יותר מחפשי עבודה ויותר מגייסים משתמשים במדיה החברתית, שיכולה להיות כלי מצוין למציאת עבודה ולאיוש משרה. אבל יש למדיה החברתית גם צד אחר. מחקר חדש של CareerBuilder מראה שהמדיה החברתית יכולה לגרום לכם לאבד משרה או להימנע מגיוס של עובד מתאים.

ארבעים ושלושה אחוזים מהמנהלים שמשתמשים במדיה החברתית כדי ללמוד על מועמדים אמרו שהם מצאו בה מידע שגרם להם לא לגייס מועמדים מסוימים. זהו גידול של 9 אחוזים בהשוואה לנתוני סקר דומה מהשנה שעברה.

הסקר בוצע אונליין בין ה-11 בפברואר ל-6 במרץ השנה והשתתפו בו 2,100 מנהלי גיוס ואנשי משאבי אנוש. נמצא בו ש-39 אחוזים מהחברות משתמשות באתרי הרשתות החברתיות כדי למצוא מועמדים. זהו גידול של 2 אחוזים בהשוואה לשנה שעברה.


מה גרם למגייסים להימנע מפנייה למועמדים?

הנה הסיבות העיקריות:

  • המועמד או המועמדת פרסמו תמונות או מידע פרובוקטיבי או בלי הולם – 50 אחוזים
  • היה מידע על כך שהמועמד או המועמדת שותים או משתמשים בסמים – 48 אחוזים
  • המועמדים השמיצו מעסיקים קודמים – 33 אחוזים
  • למועמדים היו כישורי תקשורת ירודים – 30 אחוזים
  • המועמדים העירו הערות מפלות הקשורות לגזע, מין, דת וכדומה – 28 אחוזים
  • המועמדים שיקרו בנוגע לכישוריהם – 24 אחוזים

מה גרם למגייסים לפנות למועמדים?

מאידך, מגייסים סיפרו שבאמצעות המדיה החברתית הם הגיעו למידע שגרם למועמדים להיראות מתאימים יותר למשרה. 19 אחוזים מהמגייסים דיווחו שמצאו משהו שגרם להם לגייס מועמד.

אלה היו הסיבות העיקריות:

  • המועמד או המועמדת יצרו רושם מקצועי – 57 אחוזים
  • נוצרה תחושה טובה לגבי האישיות של המועמד או המועמדת – 50 אחוזים
  • המועמדים נראו רחבי אופקים והציגו מגוון רחב של תחומי עניין – 50 אחוזים
  • הרקע של המועמדים תמך בדרישות המקצועיות – 49 אחוזים
  • המועמדים היו יצירתיים – 43 אחוזים
  • אנשים אחרים פרסמו המלצות מצוינות על המועמד – 38 אחוזים

מה אפשר ללמוד מהשימוש של מגייסים במדיה החברתית?

מנהלים ומגייסים – אם עדיין לא הפנמתם שמדיה חברתית יכולה לספר על המועמד הרבה מעבר למה שתגלו בקורות החיים ובראיון, אז הגיע הזמן לעשות זאת. מצד שני יש לקחת בעירבון מוגבל פרסומים קלילים ולזכור שבשביל רבים הרשת החברתית היא סוג של בילוי.

במקביל חשוב לזכור כי השימוש ברשתו חברתיות ובמדיה החברתית לגיוס עובדים צריך להיעשות על פי החוק ולפעול על פי דיני העבודה. ניתן ללמוד עוד על גיוס ברשתות חברתיות (לחץ על הלינק) בתגית המיועדת לכך.

מחפשי עבודה – היכנסו לנעליים של המגייס, חפשו את עצמכם ברשת והסירו כל מידע שאינכם מעוניינים בו. עברו על הגדרות הפרטיות באתרים השונים וקבעו איזה מידע יהיה זמין לכל ואיזה לא. בדקו תיוגים – אם תויגתם בתמונות לא הולמות, הסירו את התיוג. נכנסתם לתקופה של חיפוש עבודה? העלו פוסטים שמראים עד כמה אתם מעניינים, יצירתיים ורהוטים. קראו את הפוסט לפני שאתם מפרסמים אותו ותקנו שגיאות. אתם יכולים להמשיך לפרסם תמונות מהחופשה האחרונה או מהחתונה של בת הדודה, אבל עדיף לא את אלה שאתן נראים בהן שיכורים וכדאי לערבב את הפוסטים האלה בכמות גדולה של פוסטים שיעבדו בשבילכם אצל המגייסים. הם רואים אתכם, אל תשכחו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה