גברים עם שכר גבוה יוצאים יותר לחופשת לידה

גברים עם שכר גבוה יוצאים יותר לחופשת לידה

השכר הממוצע של הגברים שיצאו לחופשת לידה הוא מעל השכר הממוצע במשק

שיתוף
גברים בחופשת לידה

גברים בחופשת לידה

בדיון שנערך ב- 30 באפריל 2018, ופורסם באתר הכנסת, בוועדת הרפורמות בנושא יישום חוק שינויים בהסדר תקופת הלידה וההורות, עלה כי שכרם הממוצע של הגברים שיצאו לחופשת לידה הוא מעל השכר הממוצע במשק.

את הדיון יזמה חה"כ רחל עזריה (כולנו).

יו"ר הוועדה ח"כ רחל עזריה אמרה "מאוד משמח לראות קפיצה במספר הגברים שלקחו חופשת לידה ב-2018. זה עוד שלב בדרך להורות שוויונית, אנחנו רואים שאבות רק מחכים להזדמנות. כל מי שיש לו ילדים, יודע כמה זה קריטי, התינוקים מרוויחים את שני ההורים לידם"

נציג המוסד לביטוח לאומי מר שרון אסיסקוביץ מסר לוועדה נתונים על גברים שניצלו את החוק ויצאו לחופשת לידה-הורות. לדבריו, "בשנת 2018 צפויים כ- 1,300 גברים לצאת לחופשת לידה והורות, לעומת 545 שיצאו בשנת 2016. בהשוואה לרבעון הראשון אשתקד, 137 גברים יצאו לחופשה לעומת 324 בשנת 2018, כלומר כפול 2.5.

השכר הממוצע של הגברים שיצאו לחופשת לידה הוא מעל השכר הממוצע במשק, לעומת פחות מרבע מהנשים שמרוויחות מעל השכר הממוצע במשק. 84% מהם שכירים ורק 16% עצמאיים. שיעור הגברים העצמאים, כפול מהנשים העצמאיות 26% לעומת 15%. 77% לקחו חופשה מתחלקת ורק 23% נטלו חופשה מקבילה לשני בני הזוג. מחציתם תושבי אזור המרכז 13% תושבי ירושלים ורק 9% תושבי רום הארץ. הגיל הממוצע של הגברים, הוא 35.

נציגי ארגוני הנשים ברכו על החוק וביקשו מיו"ר הוועדה לא לעצור פה, אלא להוסיף תקופה נוספת של הורות משותפת שלא על חשבון חופשת הלידה של היולדת. הוועדה שמעה גברים שיצאו לחופשת לידה וכן את מצוקת אימהות סטודנטיות.

יו"ר הוועדה ח"כ רחל עזריה סיכמה את הדיון ואמרה "נבדוק את התלונות על הקושי שחוות סטודנטיות אימהות. נברר כמה סטודנטיות הופכות לאימהות באמצע הלימודים, ונפעל באוצר בנושא הזה. בנושא מעונות היום, נדאג לכך שנשים לא יאבדו את נקודת הזיכוי ואת דרגת ההנחה מהן הן נהנות בתשלום על המעונות, בזמן שהן מאריכות את חופשת הלידה מעבר ל-15 שבועות". אמרה ח"כ עזריה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה