שיתוף

"חברת KLA משקיעה משאבים אדירים בתהליכי גיוון והכלה. השקעה זו מוכיחה את עצמה ומניבה פירות גם בשלב גיוס העובדים וגם בשלב ההכלה והשימור של העובדים בארגון", אומרת ויקי פלטניק, מנהלת גיוון והכלה, ב-KLA אירופה וישראל.

"רק בשנה האחרונה (ב-2021) הכפלנו את מספר העובדים מהחברה הערבית ב-KLA ישראל. כעת אנחנו מסתמכים על מודל העבודה המוצלח הזה ומעתיקים אותו לאוכלוסיות אחרות, כמו למשל החברה החרדית".

ואכן, במהלך 2021 הכפילה חברת KLA ישראל את מספר העובדים שלה מהחברה הערבית. במסגרת קידום מדיניות הגיוון וההכלה חגגה השבוע חברת KLA ישראל את יום השפה הערבית בשלל פעילויות.

וואסים נימרי, מהנדס אלקטרוניקה בכיר בחברה ואתגר מרקוס, מנהל תעשייה חכמה וחדשנות ב-KLA, התארחו באולפן השקוף של האתר בוקרא.נט אשר הוקם בלב העיר נצרת וקושט ברוח חג המולד. 

"לפני יותר מ-15 שנים, כאשר סיימתי את לימודי הנדסת אלקטרוניקה באורט בראודה", סיפר נימרי, "למצוא עבודה בחברת הייטק לא היה עניין טריוויאלי".

לדבריו, לקח לו זמן רב להתברג בתעשייה ולהגיע לתפקיד טוב ולמעמד גבוה. "למהנדסים הצעירים של היום קל יותר", הוא אומר.

כחלק ממדיניות זו של שילוב עובדים מהחברה הערבית ב-KLA ישראל, מפרסמת החברה שלטי חוצות וסרטוני גיוס עובדים בערבית. כמו כן מקיימת החברה אירועי זרקור בערבית, למשל בנצרת וכן בפקולטות הרלוונטיות באוניברסיטאות.

"עובדים שלנו מהחברה הערבית משתתפים באירועים האלה ומדברים עם המועמדים, דבר המקל מאד על התהליך", אומר נימרי. לדבריו, "בעקבות זאת, יש כיום הרבה יותר מודעות למותג KLA  ברחוב הערבי, בעיקר בקרב סטודנטים להנדסה".

יותר ויותר ארגונים שואפים כיום ליישם תרבות ארגונית מכילה וכוח אדם מגוון. נציין, כי מסקר שנערך בקרב עובדים בארה"ב עולה, כי לייצוג דמוגרפי רחב לעובדים בארגון יכולה להיות השפעה מהותית רק במקרים בהם היחס אל העובדים הוא יחס חיובי ושוויוני.

כלומר, הנהלות של חברות זקוקות לכוח העבודה המגוון אבל לא פחות מכך, לתרבות ארגונית מקבלת, המקדמת בברכה את השונה. רק כך תהיה לגיוון התעסוקתי השפעה חיובית מהותית על הביצועים העסקיים של הארגון.

הסיבה לכך היא שכדי שהעובדים יצטיינו, הם צריכים להרגיש מוערכים. הם צריכים להרגיש שהם מקבלים יחס מכבד ושמעודדים אותם להשתתף באופן מלא בארגון.

העובדים רוצים להרגיש שמכירים ברקע הייחודי שלהם, בחוויות שלהם וכו' כדבר חיובי. ובה בעת, הם צריכים להרגיש שמכירים בנקודות החוזק האישיות שלהם ובתרומתם המקצועית. כלומר ששמים לב ליתרונות שלהם כעובדים, כל אחד במקצוע הרלוונטי לו.

ב-KLA מיישמים את הצורך הזה הלכה למעשה. אחת הדוגמאות לכך היא יום השפה הערבית שמתקיים בחברה. במסגרת פעילות זו, הקימו עובדים ערבים – שהם חברי פורום עמיתים ב- KLA – דוכן חגיגי בחדר האוכל באתר החברה במגדל העמק. כחלק מפעילות הדוכן הם לימדו את כלל העובדים לכתוב ולהגות את שמותיהם בערבית.

זאת ועוד, במסגרת פעילות זו, לימד חן קופרמן מנכ"ל עמותת Blend.Ar, את עובדי KLA-ישראל איך לומר משפטי פתיחה וברכות מקובלות בשפה הערבית, מילים וביטויים שנהוג לומר בסיטואציות שונות, ועוד.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה