שיתוף

ניתוח שנעשה לאחרונה מצא, כי תיאורי משרות רבים שפורסמו לאחרונה בהצעות עבודה, כללו תיאורים "נשיים" שהרתיעו גברים מלבצע פניה לתפקיד. מה יכולים המגייסים לעשות כדי למנוע הטיה מגדרית – מודעת או לא מודעת – בתיאורי המשרות?.

על אף שמרבית המחקרים והסקרים שנעשו בשנים האחרונות ועד היום מעידים על אפליה נשית בעולם העבודה, ניתוח חדש שנעשה לאחרונה מצא דווקא הטיה הפוכה. תיאורי משרות רבים במודעות דרושים כללו מונחים ותיאורים שפונים בעיקר למגדר הנשי, ובכך יצרו הטיה לא מודעת בפניות של גברים.

תוכנת Textio נועדה לייעל את תיאורי המשרות כך שימשכו מועמדים מתאימים ומגוונים לחברה. החברה בוחנת אילו משפטים ומונחים בתיאורי המשרות, הם הנכונים ביותר לשימוש וכיצד להשתמש בביטויים שימנעו הטיה למגדר או מגזר כלשהו, בהתבסס על 70 מיליון תוצאות בעולם האמיתי, החברה מספקת לחברות המגייסות עצות, כיצד לנסח את מודעת הדרושים בצורה הטובה והאפקטיבית ביותר עבורן.

הניתוח של Textio מצא כמה ראיות משכנעות שתומכות ברעיון כי השפה הכתובה חשובה מאוד במניעת הטיות.
בארה"ב, מספר סייעי הבריאות בבית צפוי לגדול ב -38% עד שנת 2024, על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

נכון לעכשיו, נשים מחזיקות ב- 89 אחוזים מעמדות אלו, על פי BLS. חברת Textio מצאה כי תיאורי המשרות עבור תפקיד זה הם "נשיים" ביותר ומכילים לעתים קרובות מילות מפתח כגון "סימפטיה", "טיפול", "משפחות", "אמפתיה" וכד' שמושכים יותר נשים לתפקיד. הניתוח שלTextio מצא כי תיאורי העבודה ודרישות עבור תפקידים כגון: אח/ות לרופא, יועץ גנטי, ועוזר רופא, לעתים קרובות כוללים מילות מפתח וביטויים דומים.

Textio מצאה שמונחים "גבריים" כוללים את הביטויים: "ניהול", "כוח", "מוכח", "יעיל" ועוד, מושכים בעיקר גברים להגיש מועמדות.

הטיה מגדרית בתיאורי עבודה היא נושא חשוב שמשפיע באופן משמעותי על איוש המשרות בידי גברים או נשים.
לטענת Textio, אם בחברה שלכם אתם מזהים עמדה שלרוב מאוישת ע"י גברים או לחילופין עמדה שמאוישת בעיקר ע"י נשים, יש לשים לב לתיאורי המשרה אותה אתם מפרסמים.

Textio ממליצה על גישה מגדרית ניטרלית בעת פרסום המשרות, החלפת מילים כגון "ברמה עולמית" ו "כוכב רוק" עם מונחים כגון "איכותי" ו "יוצא דופן".

נשים צפויות להיות יותר קהילתיות, ו שחקניות. יש מחקר שמראה כי ביטויים הקשורים עם אתלטיקה כמו שחקן צוות – נוטים למשוך גברים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה