אתגרים באיתור מועמדים מתאימים, בנישת התמחות ספציפית

אתגרים באיתור מועמדים מתאימים, בנישת התמחות ספציפית

ערין סואטירי, צים: "בגיוס מועמדים בחו"ל יש להתמודד עם הבדלים בין-תרבותיים, למצוא את המועמדים הנכונים במדינות מרוחקות, לבצע התאמות לוקליות, לדעת איך לראיין אותם ואיך לשלב אותם בארגון"

שיתוף
ערין סואטירי, צים

ערין סואטירי, Global Talent Acquisition Specialist

"אחד האתגרים המרכזיים בנושא איתור כישרונות (טלנטים) בתחום בספנות בארץ, נובע מהעובדה שבישראל אין הרבה חברות ספנות. זוהי נישה מאוד ספציפית", כך אומרת ערין סואטירי, מומחית רכישת כישרונות (Global Talent Acquisition Specialist) בחברת הספנות צים, לקראת הרצאתה בנושא: "סורסינג hands on – איך מוצאים את האחד והאחת", בכנס קהילת הגיוס שיתקיים ב-12 ביוני בכפר המכביה.

מה המשמעות של היות התחום נישה מאוד ספציפית, מבחינת רכישת כישרונות?

"זהו תחום שדורש כישרונות ואנשים שמגיעים מתחומים מאוד ספציפיים, ושיש להם ניסיון מאוד ספציפי. כלומר, האתגר הוא לאתר מועמדים מתאימים שמגיעים מהתחום, שיש להם ניסיון המתאים לנישה שבה פועלת צים. מאחר שבארץ אין הרבה חברות ספנות, קשה יותר למצוא כישרונות בעלי ניסיון בתחום הספנות.

"בין אם אנחנו מחפשים אנשים לתפקידים בכירים, או אפילו לתפקידים פחות בכירים, יש מספר מאוד מצומצם של מועמדים מתאימים ורלוונטים. אנחנו חווים את זה כמעט בכל תפקיד שנדרש בו ניסיון בתחום הספנות".


תוכלו לקבל כלים נוספים וללמוד מה נעשה בארגונים מובילים בתחום גיוס העובדים בארגונים ופיתוח מקורות גיוס במסגרת כנס הגיוס שאנו עורכים. למידע נוסף ורישום לכנס הגיוס ראו:

לו"ז ורישום לכנס הגיוס השנתי


מה לגבי תפקידים בתחומים כלליים?

"מאחר שהמטה שלנו בארץ, אנחנו מחפשים גם כישרונות בתפקידי מטה, דוגמת הנהלת חשבונות, מכירות, משאבי אנוש וכו. צים מעסיקה כ-700 עובדים בארץ, וכ-3500 בכל העולם.

"אתגר נוסף נובע מהמיקום הגיאוגרפי של צים. יש לנו אמנם משרדים בצפון במרכז ובדרום, אבל מאחר שהמטה שלנו בארץ נמצא בצפון, ולא במרכז הארץ, יש כאן אתגר מבחינת משיכת כישרונות למטה החברה".

עם אילו אתגרים בגיוס כישרונות אתם מתמודדים בחו"ל?

"המטה בארץ אחראי על גיוס העובדים שלנו בארץ וגם בחו"ל. בנושא איתור כישרונות בחו"ל האתגר מתבטא בכמה מישורים. ראשית, בגיוס מועמדים בחו"ל יש צורך להתמודד עם הבדלים בין-תרבותיים.

"כמו כן יש צורך למצוא את המועמדים הנכונים במדינות מרוחקות, ולבצע התאמות לוקליות. לשם כך יש להכיר מהן ההתאמות הלוקליות הנדרשות בכל מדינה ואיזור גיאוגרפי, להבין מהן היכולות של המועמדים ובאיזו מידה הן מתאימות לדרישות שלנו, וכדומה.

"אתגר נוסף נובע מהצורך להגיע למועמדים הרלוונטים, לדעת איך לראיין אותם ולאחר מכן איך לשלב אותם בארגון. כלומר, האתגרים באיתור, מיון, גיוס ושילוב עובדים בחו"ל הם מורכבים יותר לעומת אתגרי הגיוס בארץ".

על מה תדברי בהרצאה בכנס קהילת הגיוס?

"בהרצאה בכנס אדבר על סורסינג, ומיצוי מקורות הגיוס הקיימים. אשתף את הנוכחים בדרכים לפיתוח כלים שמאפשרים למצות את משאבי הגיוס ואת מקורות הגיוס הקיימים, לאיתור הטלנטים והמועמדים הנכונים והמתאימים ביותר לתפקיד.

"אפרט דרכים להתמודדות עם אתגרים כמו איך לחפש את האנשים הנכונים, היכן למצוא אותם, איך לפנות למועמדים, ואיך להגדיל את אחוז ההיענות של המועמדים לפניות שלנו כמגייסים.

"בנוסף, בהרצאה אראה דמו – הדגמה של איך מחפשים מועמדים ברמה הגלובלית, איך מאתרים אותם ואיך מתמודדים עם חיפוש מועמדים".

תוכלו לפגוש את ערין סואטירי ולשמוע עוד על נושא הרצאתה בכנס קהילת הגיוס שיתקיים ב-12 ביוני בכפר המכביה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה