שיתוף

באמצע חופשת לידה שלישית, שארכה שנה, יצאה אסנת ואתורי למסע שהחל בפוסט אחד קטן, שהיווה את תחילתה של  מחאת התינוקות להארכת חופשת הלידה, ויצר את ההפגנה אינטרנטית מהגדולות שהיו פה. הפוסט של ואתורי זכה להד תקשורתי כל כך רחב עד כי חודשיים בלבד לאחר מכן, היא ישבה בסלון ביתה עם שר האוצר ופרשה בפניו את הצעתה להארכת חופשת הלידה.

תוצאות המסע של אסנת ואתורי הביאו להישגים אדירים: בתוך פחות משנה היא גייסה יותר מ-300 אלף שותפים למאבק, העלתה את נושא תקופת הלידה לשיח הציבורי והשיגה תקציב של יותר מרבע מיליארד שקל להארכת חופשת הלידה בישראל

"אותו רגע ההוא בסלון [כאשר גמלה בה ההחלטה] היה רגע אמיתי של כאב", מספרת אסנת בכנס חשיפת המרצים של HRus. "לכולנו היו כמה רגעים כאלה. הוא גם היה יכול להיעלם. אבל הוא הניע אותי לעשות משהו ששינה מהותית את החיים שלי ולא רק שלי אלא גם של כל כך הרבה אנשים. מאות אלפי אנשים חלקם עדיין לא נולדו".

ליצור את העתיד

"אני מאמינה שהדרך הטובה ביותר לחזות את העתיד היא ליצור אותו", אומרת אסנת. "תראו כמה כוח היה לפוסט אחד קטן. תראו כמה כוח יש לנו ליצור את תסריט חיינו.

"אני מומחית לחיזוק תחושת מסוגלות עצמית, יש לי תואר שני בבריאות נפש קהילתי, בחיי שימשתי בכמה תפקידים כשכירה, האחרון שבהם היה סמנכ"ל בחברה ידיד נפש שמעניקה תמיכה וליווי לנפגעי נפש שחיים בקהילה; הרציתי באקדמיה, הכשרתי מנהלים ואנשי מקצוע בבית הספר לשיווק של הקריה האקדמית אונו, ויצאתי לחופשת הלידה שלי. ולפני שנתיים, כשהתחלתי את התהליך הזה, בעצם הפכתי גם לפעילה חברתית ואני עוסקת בקידום של זכויות הורים וילדים בגיל הרך. [בנוסף], אני חברה בצוות היגוי של הקואליציה לחינוך מלידה, ומנהלת ומובילה קבוצת פייסבוק שנקראת 'חופשת לידה והורות זו זכות ולא השרדות' שחברים בה 300 אלף הורים.

"לאחרונה גם הוצאתי לאור ספר ילדים שכתבתי, בשם 'נאור הגיבור'. זה ספר שמחזק את תחושת המסוגלות העצמית בקרב ילדים. כתבתי אותו בהשראת הבן שלי נאור שתמיד העריץ גיבורי על ורצה להיות גיבור על בעצמו. היה לי חשוב לשקף לו בעזרת פעולות פשוטות יומיומיות שהוא עושה, איך כל הכוחות שלו, איך כל הכישורים שלו, באים לידי ביטוי והופכים גם אותו לגיבור על. אני באמת מאמינה שכל אחד מאיתנו הוא קצת גיבור על.

"בהרצאה שלי אני מזכירה לא מעט את המונח הזה: חופשת לידה. אז חשוב לי להגיד לכם שני דברים עיקריים: אלף, אין שום [קשר] בין המונח חופשה לבין מה שקורה בתקופה הזאת. והדבר השני: ההרצאה שלי עוסקת בחיזוק תחושת מסוגלות עצמית. וכל מי שהיה פה בחופשת לידה מבין על מה אני מדברת. תראו איך אנחנו מדמיינים אותה ובסוף תראו איך היא באמת. ואת המסע המטורף הזה שאני עברתי יחד עם עם אופיר התינוקת המדהימה הזאת".

איך להגיע לתוצאות מדהימות

"חשבתם לרגע מה מניע אנשים להגיע לתוצאות מדהימות? אנשים שהם מעצבי דרך ועיצבו אפילו היסטוריה", מדגישה אסנת ואתורי. "מחקרים רבים מדברים על הכאב כגורם מניע לפעולה. יותר נכון, הרצון שלנו להימנע מכאב. אנסה קצת לדבר אתכם על המסע שלי.

"היה לי ברור שאני חייבת לשנות את המצב המעוות הזה. יותר מזה, היה לי ברור שאם יש מישהו בעולם שיכול לשנות את זה, זאת אני. חקרתי הרבה את הנושא הזה של תחושת מסוגלות עצמית. מצאתי לא מעט מחקרים שמדברים על זה. וזה בעצם היכולת המופלאה שיש לנו להשפיע על כל מיני אירועים שקשורים לחיינו. במילים אחרות, להאמין בעצמנו.

"ולמה זה כל כך חשוב לחיות את החיים שלנו מהמקום הזה: כי אנשים שתחושת המסוגלות שלהם גבוהה, חיים בצורה שהרווחה האישית שלהם היא הרבה יותר גבוהה מהאנשים שחיים בתחושת מסוגלות נמוכה.

"אדם שתחושת המסוגלות שלו נמוכה הוא אדם שהרבה פחות מחוייב למטרות שלו. כשהוא רואה קושי, הוא חווה אותו כאיום. הוא לא באמת מסוגל או חושב שהוא מסוגל לצלוח אותו. אבל אדם שתחושת המסוגלות שלו גבוהה, שהוא באמת מאמין בעצמו, כשהוא רואה קושי הוא רואה אתגר. הוא מבין שאם הוא רק ימצא את הדרך הוא יכול לצלוח גם את הדבר הזה".

כשרון או אמונה בעצמך

"מה [מבחין] את בעלי ההישגים הגדולים והמפורסמים בעולם. האם זה כשרון? יש המון אנשים מוכשרים", אומרת אסנת. "אבל האמונה הבסיסית שלהם, שהם תמיד יכולים לעשות את זה יותר טוב. עם כל ההישגים שלהם הם יהיו הראשונים לעלות למגרש והאחרונים לרדת ממנו. לא משנה איזה תוצאה הם ישיגו. פעם אחר פעם הם ימשיכו להתאמן כי הם תמיד מבינים שהם יוכלו לשפר אותה ויכולים הרבה יותר.

"תחושת מסוגלות עצמית היא לא תכונה מולדת. למעשה תינוקות [כשהם] נולדים הם לגמרי חסרי אונים. אבל זאת באמת יכולת שאפשר לפתח ולחזק. הספרות מציעה שלוש דרכים משמעותיות לעשות את זה:

1 לחוות הצלחות. לנסות לעשות דברים. פעם אחר פעם וככל שנצליח לעשות ולהשיג הישגים, נחזק את תחושת המסוגלות שלנו.

2 להיות בסביבה מחזקת ומאמינה. כמה פעמים שמעתי 'מה נראה לך', 'למה את חושבת שתצליחי', 'לא חבל על חופשת הלידה שלך'? אתם יודעים כמה פעמים היו סביב אנשים שכל מה שהם רצו זה רק לרפות את ידי? אבל היו גם כאלה שאני יודעת לבחור אותם לידי. שאמרו לי: אנחנו מוקירים אותך. אנחנו מוקירים את היכולות שלך ליצור מציאות. ואם יש אדם בעולם שיכול לעשות את זה, זו את. ככל שאנחנו עוטפים את עצמנו בסביבה שהיא מאמינה בנו ומחזקת אותנו. ככל שהארגון שלנו הוא ארגון שמעניק תמיכה לעובדים שלו ונותן להם לחוות הצלחה, הוא יהיה ארגון שמעצים יותר ומחזק את תחושת המסוגלות.

3 ולבסוף, הדבר החשוב לא פחות: לעורר השראה. להיות בסביבה שבה יש לכם אנשים שעשו דברים. אנשים [כאחד האדם] שהצליחו להשיג הישגים גדולים, הישגים משמעותיים שמעוררים בנו השראה. כי אם הוא יכול, אם הוא הצליח, ואם הוא עשה את הדברים, אולי אם אני רק אעשה מה שהוא עשה אולי גם אני אוכל לעשות דברים מעבר.

"אנשים חושבים שרק פרסמתי פוסט והכול קרה. זה לא באמת עובד ככה. היו הרבה מאוד מכשולים בדרך. אבל ברגע שאנחנו מאמינים במה שאנחנו עושים [אנחנו נותנים לעצמנו הזדמנות להצליח].

"הרבה פעמים אנשים חושבים: כדי שאני אצליח להשיג את מה שאני רוצה, מי שמולי חייב להפסיד. במקום זה אם אני מאמינה שאפשר למצוא את הדרך גם ברגעים שבהם נראה שאין פתרון. החשיבה היצירתית שלנו, האמונה בזה שיש יותר מפתרון אחד, מאפשרת לגייס שותפים.

להזמנת ההרצאה המלאה וקבלת פרטים נוספים:

Osnat129@gmail.com  

054-9292493

 

.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה