אל תחפשו בלינקדאין קורות חיים – חפשו בני אדם

אל תחפשו בלינקדאין קורות חיים – חפשו בני אדם

זו הרשת החברתית שהכי מתאימה לגיוס עובדים אבל... היא לא אתר דרושים וצריך לפעול בה נכון

שיתוף

אנשים שנכנסו למקצועות הגיוס בשנים האחרונות נכנסו ישר לעידן הליקדאין. ההנחה שלינקדאין היא המקום לגייס בו עובדים היא כבר הנחת יסוד בהרבה מאוד ארגונים ובקרב הרבה מאוד מגייסים וציידי ראשים.

אז נכון, מכל הרשתות החברתיות שפועלות כיום, לינקדאין היא הרשת החברתית המקצועית ביותר שנוסדה אגב על מנת לאפשר נטוורקינג / חיפוש עבודה / איתור מועמדים אקטיביים ו/או פסיביים.

הפרופיל שאנשים בונים בלינקדאין הוא פרופיל עסקי הכולל תמצית קורות חיים אך אין לראות בפרופיל של חבר בלינקדאין קורות חיים! הפסיקו לחפש אחר מסמך קורות החיים, העשיר בפרטים עדכניים לשעה זו, הכולל סקירה של כל תפקידי העבר, עם דגש על הגדרות תפקיד, תחומי עיסוק ספציפיים, תחומי אחריות, שליטה ביישומים טכנולוגיים וכלים מקצועיים וג'רגון.

הניחו לרגע לציפייה שלכם לקבל פרופיל שנראה בדיוק כמו קורות חיים והתחילו להביט על החברים ברשת כעל אנשים שלחלקם יש פוטנציאל להפוך למועמדים מתאימים. זכרו את העובדות הבאות לגבי לינקדאין כפלטפורמת גיוס:

  • קובוץ קורות החיים של מועמד עובר "התאמה" מחדשה לכל תפקיד כך שהוא יהיה רלוונטי להגדרת התפקיד בכל פעם שהמועמד מגיש מועמדות. את הפרופיל בלינקדאין אף חבר לא משנה ומעדכן חדשות לבקרים. הפרופיל בלינקדאין הוא כללי יותר ואינו מנוסח כך שיתאים ספציפית למשרה זו או אחרת ולכן רמת הרלוונטיות של פרופיל מסוים נראית "על פניו" פחות רלוונטית מקורות חיים אבל – זה רק על פניו. תנו לחברים בעלי פוטנציאל את ההזדמנות להעביר לכם קובץ קורות חיים רשמי כחלק מתהליך הסינון.
     
  • חברים הפותחים פרופיל בלינקדאין אינם מודעים למשרות שיפתחו בעתיד כך שאין להם את היכולת להתאים את הפרופיל שלהם בצורה שתענה על הדרישות שלכם למשרה הבאה. בהיעדר אינפורמציה לגבי משרות עתידיות, אין לחברים ברירה אלא לנסח פרופיל כללי ביותר. זה אומר שביחס למועמדים ששולחים קורות חיים בעקבות משרה פתוחה באתר דרושים או באתר הקריירה, הפרופילים של החברים בלינקדאין יראו פחות מתאימים במבט ראשון. זכרו, זה רק במבט ראשון. 
     
  • חברים רבים הפעילים בלינקדאין כלל אינם מחפשים עבודה כעת, הם אפילו די מרוצים במקום שבו הם נמצאים. הם מועמדים פסיביים שצריך להניע אותם להגיש מועמדות וכלל אינם רואים עצמם כמועמדים. היות שכך, הם לא ניסחו פרופיל עסקי כך שיעמוד בדרישות המחמירות שלכם למשרה ספציפית. 
     
  • חברים רבים בלינקדאין אמנם כן מחפשים עבודה אך הם שומרים על דיסקרטיות, היות שהם עדיין עובדים והם מקושרים לאנשים בעבודה נוכחית ולא רוצים למשוך תשומת לב ולעורר חשד. לכן הפרופיל שלהם לא נראה כקורות חיים "על פניו", אך יכול להיות פוטנציאל גדול בפרופילים של המועמדים הללו.
     
  • הפרופילים בלינקדאין נכתבים בניסוח חופשי של כל חבר. הם כוללים מילים, מושגים, ביטויים וקיצורים רבים (ראשי תיבות לדוגמה), כך שלעתים בחיפוש אחר מילות מפתח, אחד הכלים הנפוצים לאיתור בעלי תפקידים, אתם יכולים לפספס אותם. 
     
  • לינקדאין הינה רשת חברתית באנגלית. להבדיל מפייסבוק, היא לא תומכת עברית ומחייבת את חבריה לתקשר באנגלית. עבור ציבור גדול של מועמדים, אנגלית היא איננה שפת אם וגם לא שפה שבה הם חזקים או שהם פשוט אינם חזקים באנגלית עסקית. לכן הפרופילים שלהם יהיו שטחיים יותר, כלליים יותר וקצרים יותר מן הרגיל. כל עוד אתם לא מחפשים אחר מנהל שיווק לצפון אמריקה דובר אנגלית ברמת שפת אם (ללא פשרות!), אין מה לפסול חבר לינקדאין שהכרטיס שלו הוא מעט "אנמי".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה