אל תבנו על פייסבוק בשביל נטוורקינג

אל תבנו על פייסבוק בשביל נטוורקינג

תחזית לשנת 2013: תהיה חזרה ל-Network שנבנה מאינטראקציה הבינאישית בדגש על קבוצות קטנות, מגובשות ותומכות. קבוצות הנטוורקינג יהפכו נישתיות יותר ויותר.

שיתוף
נטוורקינג

בשנים האחרונות לא יכולנו להתחיל את היום בלי לשמוע על נפלאותיה של הרשת החברתית, לעשות שימוש מקצועי ברשת החברתית ושוב – לדבר על כמה שהרשת החברתית עוזרת לנו. האומנם?

האם באמת הצלחתם לגייס את העובדים הטובים ביותר לארגון דרך הרשת החברתית? האם באמת הצלחתם לגייס את המשקיעים שהצבתם כמטרה? האם באמת איתרתם וביססתם מערכת יחסי עבודה טובה עם קולגות, ספקים ולקוחות פוטנציאליים דרך הרשת החברתית? האם מישהו מהמעגל הקרוב שלכם הצליח להגדיל את מוטיבציית העובדים או המחויבות שלהם לארגון באמצעו הרשת החברתית???

ואולי הגיע הזמן להודות שעם כל הכבוד, ויש כמובן כבוד, הרשת החברתית – היא בסך הכול buzz גדול מדי?

פייסבוק, לינקדאין ושאר הרשתות החברתיות נראו כמו פיתרון טוב, כמעט טוב מדי (ואולי באמת טוב מדי) ליצירת Network. זה נראה פשוט ואפקטיבי על פניו אבל הרשת החברתית, הכל כך וירטואלית, לא באמת מאפשרת לכם כארגון ליצור Network אמיתי.

לקראת שנת העבודה החדשה, אתר משאבי אנוש The Target מציע לכם לקום מהכיסא, להתנתק מהמחשב, ולהתחבר. ככה תבנו Network חזק ואפקטיבי:

יצירת Network לא חייבת להתחיל, להמשיך ולהסתיים דרך הרשת החברתית. הרשת החברתית יכולה להיות עוד כלי לניהול הנטוורק, במקרה הטוב. החוכמה היא לצאת מהמשרד, לגשת פיזית לאירועים מקצועיים וחברתיים בהם סביר להניח שתפגשו את קהל היעד שלכם.

תערוכות, כנסים, סמינרים, טקס סיום תואר והצגת פרויקט גמר ועוד, אלה הם המקומות בהם אתם צריכים להיות פיסית כדי להקים ולחזק את הנטוורק.

מילת המפתח ב- Networkהיא לא כמות אלא איכות. זכרו, המטרה שלכם היא לא לאסוף או לחלק כמה שיותר כרטיסי ביקור אלא היא לפגוש כמה שיותר אנשים שעושים רושם, לעשות עליהם רושם בחזרה, ליצור ולטפח את הקשר. עדיף נטוורקינג מצומצם אבל איכותי מאשר מיילנג-ליסט עמוס ומורכב מאלפי כתובות שלא מניב תוצאות.

אנשים ובפרט אנשים צעירים, דווקא כמהים למגע האישי, להיכרות אישית המבוססת על כימיה וכבוד הדדי. הם מעדיפים להיות חלק מרשת קטנה, לאו דווקא הטרוגנית, אבל רשת שבה יש להם מקום לביטוי ויש להם נוכחות. ברגע שמבינים את העקרון הזה, מבינים שלכמות אין כמעט משמעות ושאולי עדיף מראש לכוון ליצירת קבוצות קטנות, מגובשות ואיכותיות.

יצירת Network, כפי שצויין תחילה, זו משימה שצריכה להישען על איכות ולא על כמות אך לא פחות מכך – היא צריכה לתת ערך מוסף. אנשים ירצו להשתייך ל-Network אם הוא יהיה אקסקלוסיבי, מקצועי, ייתן להם את היחס שמגיע להם הן במובן האישי והן במובן המקצועי אבל לא פחות חשוב – אנשים יישתייכו ל-Network אם הם יקבלו משהו חדש. אשר על כן, ה- Network צריך לספק לחבריו מידע, נתונים, חדשות בלעדיות, טיפים מקצועיים וכיו"ב.

אף אחד לא חייב להשתייך ל- Networkאולם אנשים בוחרים להשתייך לקבוצה או קבוצות שונות כי הם מרוויחים מכך משהו. זה מצב של WIN-WIN והתנאי לכך שזה יתקיים הוא יצירת הערך המוסף.

להלן הטיפים החשובים ביותר ליצירה, פיתוח ושימור רשת ה-Network:

  • להיות ערוץ שמפיץ חדשות מקצועיות, עדכניות, רלוונטיות ויקרות ערך.
  • לתת עצות מקצועיות ולהציג case study.
  • לתת פידבק נקודתי. להיות בעצם ראי עבור החברים.
  • ליצור קבוצת תמיכה שתורמת ומועילה לחבריה.
  • להפוך את הרשת לכזו ששמה את הדגש על יחסי אנוש ובה הפוקוס הוא על החברים.
  • לשלב הנאה עם עבודה business and pleasure.

אנשים רבים מעידים על עצמם שהם לא הטיפוסים של נטוורקינג ואולי הם אכן לא באמת כאלה באופן מובהק אבל זהו כישרון שאפשר ללמוד, לפתח ולהשתפר בו עם הלמידה והתרגול. כישורים חברתיים הופכים להיות מצרך נדיר בשוק העבודה החדש והיכולת ליצור נטוורקינג ולפעול באופן מיטבי בנטוורקינג, הוא אחד הכישרונות המבוקשים ביותר. היכולת הזו חשובה על אחת כמה וכמה לאנשי משאבי אנוש לכן מי שקורא מאמר זה – הגיע הזמן לעזוב את המחשב ולצאת לעולם האמיתי ולבנות Network.

עוד על מגמות עתידיות במשאבי אנוש ניתן יהיה ללמוד בכנס חדשנות במשאבי אנוש 2013. למידע נוסף על הכנס – לחץ כאן!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה