איך ניתן לרתום את ימי הגיבוש להגברת מחוברות העובדים לארגון ולמיתוג המעסיק

איך ניתן לרתום את ימי הגיבוש להגברת מחוברות העובדים לארגון ולמיתוג המעסיק

איך להיערך לקראת ימי גיבוש לעובדים, איך לרתום אותם לשיפור מיתוג המעסיק, ולמה הם מהווים מרכיב חשוב בהגברת מחוברות העובדים

שיתוף

מגיבוש למחוברות

מימי כייף בגליל, דרך סדנאות מוזיקה ושוקולד ועד שייט בין איי יוון, סוגי הפעילויות המיועדות לימי גיבוש-עובדים, רבים ומגוונים היום יותר מאי פעם. וככל שהמגוון גדל, כך גוברת התחרות בין ארגונים על ימי כייף (גיבוש) "שווים" יותר. בסיפור הזה מעורבים כמעט כל עובדי הארגונים בארץ, מרוצים ומאוכזבים כאחת, אינסוף פוסטים ותמונות ברשתות החברתיות, ולעיתים קרובות גם עשרות אלפי שקלים.

כאשר המוניטין של החברה כמעסיק עומד על הכף, ובד בבד גם מידת המחוברות של העובדים לארגון, מנהלי משאבי האנוש תולשים את שיערם כל שנה מחדש, איך להתעלות על יום הגיבוש של חברות אחרות, ויותר מכך, איך להתעלות על יום הגיבוש של החברה עצמה, מהשנה שעברה.

כן. עובדים משתפים ברשתות החברתיות את חוויותיהם מימי הגיבוש. כן. הם משווים מול ימי גיבוש בחברות אחרות, וכן. הם גם מקבלים תגובות וחוות דעת מחבריהם ובני משפחה שעובדים בארגונים אחרים. ימי גיבוש הם כנראה לא הסיבה הראשונה או העיקרית להצטרפות עובדים לחברה, אבל ה"דירוג" שלהם בהחלט משפיע על מיתוג המעסיק, ובאופן ישיר וכמעט אוטומטי על מידת המחוברות של העובדים לארגון.

אין ספק שימי גיבוש העובדים הם אחד המרכיבים החשובים ביצירת מחוברות עובדים לארגון. חשיבות הנושא עלתה למקום גבוה כל כך, עד כי בשנים האחרונות החלו לצוץ, בזה אחר זה, מפיקים המתמחים בהפקת פעילויות ימי גיבוש העובדים. ענף עסקי שלם של מפיקי ימי גיבוש צמח על הקרקע הפורייה של הצורך הזה.

אבל לפני שמתחילים לשבור את הראש איך מנצחים ב"תחרות" על יום הגיבוש הכיפי ביותר, חשוב לנקוט כמה צעדים קריטיים. הראשון בהם הוא… תקציב.

התאמה לתקציב

לפני שמתחילים לתכנן את פעילות יום הגיבוש צריך לבדוק היטב מהו התקציב שהארגון יכול להרשות לעצמו. גם מבחינת היקפי המשאבים הקיימים, ובחברות שמניותיהן נסחרות בבורסה, גם מבחינת איך זה יתקבל על ידי בעלי המניות. חברה שהמניה שלה לא הפגינה ביצועים מרשימים בחודשים שלפני היציאה ליום גיבוש, כנראה לא יכולה להרשות לעצמה לצאת ליום גיבוש גרנדיוזי מדי, משום שזה יגרור ביקורת שלילית.

בנושא המשאבים, חשוב לוודא מהן העלויות שהארגון יכול להרשות לעצמו להקצות ליום גיבוש, ולפעול במסגרת היכולות. במקביל, לפחות לגבי חלק ממקומות הבילוי, ניתן לברר אפשרות של הסכמה על עסקות בארטר עם מקומות בילוי בהם מוצרי החברה או השירותים שהיא מספקת רלוונטיים לשם כך. לחברות שיכולות להרשות לעצמן לשכור מפיקים (מארגנים) של ימי גיבוש, כדאי לנסות להגיע להסכמה עם המפיק לגבי הנחת כמות, שכן סביר להניח שאותו מפיק מביא לא מעט ארגונים לאותם מקומות.

תיבת הצעות – לבירור פעילויות מועדפות על העובדים

ברגע שמגבלות התקציב ברורות, יש להתחיל לברר עם העובדים אילו סוגי פעילויות מועדפים עליהם. אפשר להעלות כמה הצעות ולערוך הצבעה. ואפשר להציב תיבת הצעות ולראות את הכיוון. סביר להניח שיוצעו סוגים רבים של פעילויות. לכן, לאחר שסוננו הפעילויות שאינן עומדות בתקציב, יש לנסות לבצע מעין ממוצע.

אם למשל יש עובדים שמבקשים טיול לאיזור מרוחק עם מאפיינים ארכיאולוגים, היסטוריים או אחרים, יש עובדים (אחרים) שמעוניינים בסדנאות (סדנת צחוק, סדנת יין, סדנת אוכל וכד), ויש עובדים שמעוניינים בפעילות שכוללת טבע כמו למשל שייט קייקים או אבובים, הרי שלא חייבים לבחור בפעילות אחת בלבד.

למלא את רוב הרצונות על ידי שילוב מספר פעילויות מועדפות

אפשר לנסות לשלב. לדוגמה, להתחיל בנסיעה למקום בעל חשיבות ייחודית, לאכול ארוחת בוקר במקום, לאחר מכן לצאת לטיול עם מדריך מקומי, להגיע במהלך הטיול לסדנה קצרה, ולסיים בשייט קייקים שלאחריו ארוחת צהריים. אפשר גם לשנות את סדר הדברים ולשמור את הסדנה לאחר ארוחת הצהריים. הרעיון הוא לנסות לענות על הציפיות של לפחות רוב האנשים. אמנם לא במלואן, אבל לפחות בחלקן.

הרעיון הוא להעניק לעובדים תחושה שהרצונות שלהם חשובים, ושנעשו מאמצים כנים כדי למלא אחריהם. אין ספק שאם 15 עובדים רוצים שיום הגיבוש כולו יהיה מוקדש לסדנת צחוק בלבד, 20 עובדים מעוניינים שיום הגיבוש כולו יהיה מוקד אך ורק בטיול בגליל, ו-12 עובדים נורא רוצים שבמהלך יום הגיבוש תתקיים אך ורק סדנת אוכל, אז יהיה קשה מאוד להגיע למצב שכולם מרוצים. לכן יש לנסות להגיע לפשרות. או כאמור, לגייס מפיק ימי גיבוש שיבנה תוכנית אחרת לחלוטין, שתהיה מקובלת לפחות על חלק גדול מהעובדים.

בירור – מהם תחביבי העובדים

במקביל לתיבת ההצעות ניתן לחלק שאלונים (למשל דרך הטלפון הנייד), בהם יספרו העובדים על התחביבים שלהם בשעות הפנאי. מכלול התחביבים יכול לתת למנהלי משאבי האנוש מושג לגבי הכיוון אליו כדאי לקחת את יום הגיבוש. גם אם מדובר באיזשהו ממוצע בין סוגי התחביבים.

בשורה התחתונה, לימי גיבוש יש חשיבות לא מעטה. הם מהווים מרכיב מהותי ביצירת מחוברות עובדים והגברתה בארגונים. הם יוצרים בקרב העובדים תחושה של קהילה מאוחדת בעלת מטרה, ולכן מגבירים את המוטיבציה להביא את הארגון להצלחה.

ולא פחות חשוב, בתום יום הגיבוש, לוודא שתמונות מיום הגיבוש יפורסמו בדף הפייסבוק של החברה ובאתר שלה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה