שיתוף

אחת הסוגיות הטורדות רבות את מוחם של מנהלי משאבי אנוש היא, איך לרתום את ההטבות המוענקות לעובדים להשגת שיפור בתוצאות העסקיות של הארגון, ובה בעת, איך ניתן לרתום הטבות אלה כדי להגביר את יעילות הגיוס ושימור  העובדים.

מסקר שערכה חברת המחקרים SHRM עולה, כי הענקת הטבות לעובדים על פי תוכנית אסטרטגית, משיגה יעילות מירבית בגיוס עובדים, בשימור עובדים ובהשגת תוצאות עסקיות טובות יותר.

מהסקר שנערך בקרב עובדים בארה"ב עולה, כי יותר מ-50% מהעובדים מאמינים כי הטבות בתחום הבריאות (ביטוחי בריאות במקום העבודה, פעילויות לשמירה על בריאות העובד, החזרים כספיים עבור בדיקות וטיפולים רפואיים שלא כלולים בביטוח הבריאות וכו), וכן הטבות בכל הקשור לפנסיה, ימי חופשה ומחלה, מהווים מרכיבי מפתח בחשיבותם לגבי שביעות רצונם של העובדים ממקום עבודתם, כמו גם למחוברותם לארגון.

רק 31% מרוצים

עם זאת, יש פער גדול בין שביעות הרצון של העובדים לגבי הטבות אלה לבין שביעות הרצון שלהם ממה שהם מקבלים בפועל. לדוגמה, כ-63% מהעובדים אמרו כי הטבות הקשורות לבריאות חשובות לשביעות הרצון שלהם, אבל רק כ-31% צינו כי הם מרוצים מהטבות הקשורות לבריאות המוענקות במקום העבודה שלהם.

לכן, טוענים מבצעי המחקר, כי ארגונים שיקפידו על קבלת משוב מהעובדים לגבי ההטבות, יצליחו בכך לצמצם את הפער בין הרצוי למצוי.

מכאן, שכדי להכין תוכנית הטבות אסטרטגית בעלת יעילות גבוהה בכל הקשור לגיוס עובדים ושימורם בארגון, יש צורך בתקשורת טובה בין העובדים למחלקת משאבי האנוש כמו גם להנהלה.

אסטרטגית תקשורת לקבל משוב אמין

מהמחקר של SHRM עולה, כי כדי לתכנן אסטרטגיית הטבות יש קודם כל לתכנן אסטרטגית תקשורת בין משאבי האנוש לעובדים. לשם כך יש לתכנן פרויקט תקשורתי שבמסגרתו יאסוף הארגון נתונים לגבי מידת שביעות הרצון של העובדים מההטבות שהם מקבלים.

בתוכנית זו יש לקחת בחשבון באיזו תדירות מבקשים את המשוב מהעובדים, איזו פונרציה בארגון צריכה לדבר עם העובדים לגבי ההטבות שלהם והמידה בה הם מרוצים מהן, ואפילו באיזו שפה להשתמש ואילו נושאים להעלות.

כדאי וחשוב לקשור את העברת המסרים הללו, להעברת המסרים הקשורים לערכי החברה ולתרבות הארגונית שלה. כלומר, להראות לעובדים איך הארגון מחויב לערכים שלו באמצעות הצעת מכלול ההטבות לעובדיו. לדוגמה, ארגון שאחד מערכיו הוא אחריות חברתית, ידגיש את תוכנית ההתנדבות שלו.

בחברת SHRM ממליצים לארגונים לבחור עובדים שינהיגו את המהלך, ישמשו מקור למשוב ויסייעו לתקשר את רצון העובדים למשאבי האנוש ואת חשיבות ההטבות עבור העובדים.

לדוגמה, למנות עובדים מכל מחלקה ואגף שייצגו את עמיתיהם וידעו לשאול את השאלות הנכונות (בנוגע להטבות) שמציקות לעובדים או מטרידות אותם, יעבירו לעמיתיהם במחלקה את התשובות והמידע הרלוונטי וכו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה