שיתוף

ככל שהיקפי העבודה מהבית הולכים וגדלים, וככל ששיטה זו הולכת ומשתרשת, ותופסת את מקומה כשיטת עבודה קבועה, כך יש יותר צורך להשתמש באפליקציות לעבודה מרחוק.

המשמעות היא שהעובדים בחברה צריכים לדעת איך להפעיל את האפליקציות. במילים אחרות, הם צריכים לרכוש מיומנויות טכנולוגיות שנדרשות להפעלת האפליקציות והתמצאות במעבר מאחת לשנייה.

מאחר שלא כל עובד של החברה מכיר ויודע איך להפעיל אפליקציות, נוצר צורך באנשים בעלי ידע בנושא זה, שיוכלו ללמד את העובדים.

המדריכים שידריכו את העובדים שלכם אינם בהכרח צריכים להיות מדריכי טכנולוגיה במקצועם ואף לא אנשי הייטק. יש כיום עובדים רבים שנפלטו ממקומות עבודה, שהם בעלי מיומנות בהפעלת מגוון של טכנולוגיות לרבות אפליקציות הודות לניסיונם האישי.

בנוסף, ארגונים רבים שאינם עוסקים בענף הייטק, מכניסים כיום טכנולוגיות חדשות ללא מעט מחלקות. כדי להפעיל את הציוד, יש צורך בעובדים שאמנם אינם אנשי הייטק, אבל מיומנים בהפעלת ציוד שדורש ידע טכנולוגי רלוונטי.  

כדי לאתר את שני סוגי העובדים הללו, מאמצי האיתור של מועמדים אלה חייבים להציג את התפקידים הייחודיים והיכולות הטכניות של החברה.

במילים אחרות, גם אם החברה אינה עוסקת בתחום ההייטק, יש לה צורך בבעלי כישורים, ידע ומיומנות טכנית. זאת, משום שיש טכנולוגיות שהן טבועות בתהליכים שלה, ולכן היא יכולה להפיק תועלת מעובדים בעלי כישורים ורקע טכניים.

מדובר בעובדים שהמיומנות העיקרית, המרכזית, ולעיתים היחידה, שהארגון מחפש אצלם, היא המיומנות הטכנית. הם לא חייבים להיות בעלי ידע וניסיון בתחום העיסוק של החברה עצמה, וכאמור, אינם צריכים להיות עובדי הייטק.

מטרת הגיוס של מועמדים אלה לחברה, היא ללמד את עובדי החברה להשתמש בטכנולוגיות ובאפליקציות החדשות שנכנסות בימים אלה בתדירות גבוהה אל שוק העבודה.

בהליך הגיוס כדאי ליידע את המועמדים שהם לא צריכים לעבוד בחברת הייטק כדי לעבוד בארגון שלכם, בתפקידים שיש להם היבטים טכנולוגים.

במקביל, יש 2 דרכים שיסייעו לחברה לרכוש את הטכנולוגיות שנמצאות בחזית החדשנות:

1 סקרו את מכלול הטכנולוגיות בהן הארגון משתמש:

בידקו היטב את כל אחת מהטכנולוגיות שהארגון משתמש בהן בתהליכים היומיומיים. האם כל אחת מהן אכן מסייעת לעובדים, או שיש טכנולוגיות מיותרות.

בנוסף, בידקו האם התהליכים עדיין ידניים גם לאחר אימוץ הטכנולוגיה, והאם יש תהליכים שניתן לשפר בעזרת טכנולוגיה.

אם אימצתם תוכנה שמקשה על העבודה, או שהארגון זקוק ליותר אוטומציה בתחומים מסוימים, כדאי לבדוק פלטפורמות דומות בהן משתמשים ארגונים אחרים בענף שלכם.

נסו להמנע מרכישת מערכות טכנולוגיות מגושמות רק משום שהן זולות יותר. במקרה כזה, הטכנולוגיות הללו רק יקשו על העובדים ויגרמו להם להשקיע זמן רב מהנדרש בכל פעולה. פרט לכך, הארגון יפסיד בסופו של דבר מועמדים שמעדיפים לעבוד בחברות חדשניות.

2 התיעצו עם העובדים שמשתמשים בטכנולוגיות:

כאשר ארגון רוצה להשקיע בטכנולוגיות שצריכות להיות בשימוש העובדים, כדאי להתיעץ עם העובדים באילו טכנולוגיות כדאי להשקיע. אילו טכנולוגיות יכולות לייעל את התהליכים שהם נדרשים לבצע בעבודתם היומיומית.

צוות משאבי האנוש יכול לומר איך הטכנולוגיות יכולות לשפר את תהליכי הגיוס, השכר וכדומה. צוותי המכירות ושירות הלקוחות שלך יכולים לסייע בהחלטות לגבי רכישת טכנולוגיות ספציפיות שיסייעו להם בעבודתם, וכו.

סביר להניח שבארגון שלכם יש עובדים שמכירים את הטכנולוגיות הקיימות בשוק ושיכולות לסייע. בה בעת, ניתן להסתייע בעובדים החדשים בעלי המיומנויות הטכנולוגיות שמכירים את מה שקיים בשוק ושיודעים אילו סוגים של טכנולוגיות יכולים לסייע לצמיחתו של הארגון.


כעת כאשר אתם יודעים איך להזניק את הארגון אל חזית החדשנות הטכנולוגית תוכלו להמשיך למאמר הבא שבו תלמדו גם:
איך חדשנות טכנולוגית יכולה לסייע בגיוס טלנטים מבוקשים


 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה