איך לנהל את ה- EQ שלך בעבודה?

איך לנהל את ה- EQ שלך בעבודה?

ה- EQ - Emotional quotient אחראי לניהול הרגשות שלך בכל מקום בו אתה נמצא

שיתוף
תקשורת מנהיגותית

תקשורת מנהיגותית

כאשר אתה מפעיל את המחשב או פותח את דלת המשרד, מה אתה מביא איתך לשם?
הכוונה לא לארוחת צהריים או לדיסק און קי, אלא למטען הרגשי שאתה נושא עמך.

כולנו נושאים עמנו מטען רגשי לכל מקום אליו אנו הולכים – כולל לעבודה. הרגשות הם לא דבר רע – זה מה שעושה אותנו אנושיים – אך כולנו טובים יותר כאשר אנו מכוונים את מה שאנחנו מרגישים בצורה הטובה והנשלטת ביותר ומבינים איך הרגשות משפיעים על ההתנהגות שלנו.

ה- EQ – Emotional quotient (מנה רגשית) מתאר את ההבנה שלך את עצמך, מאפשר לך להיות מודע לעצמך ולהבין את הרגשות שלך ומשפר את היחסים בכל תחומי החיים שלך.

חשוב להבין כיצד EQ מעורב בעבודה וכיצד כולנו יכולים להיות יותר אינטליגנטיים מבחינה רגשית.

בניית ה- EQ שלך  – מה צריך לעשות עם הרגשות בזמן העבודה?

האינטליגנציה הרגשית נקראת לפעמים EI או EQ. EQ הוא ראשי תיבות של "מנה רגשית", בניגוד ל"מנה אינטליגנטית", הגדלת ה- EQ שלך לא רק משפיע על שיפור הביצועים בעבודה, אלא להיות מודע לעצמך.

בכנס בו הופיע דניאל גולמן, פסיכולוג שכתב רבות על EQ, הוא דיבר הרבה על רגשות בעבודה. למרות ששני העולמות הללו "רגשות" ו- "עבודה" לרוב די מנותקים או נתפשים כעולמות שצריכים להיות מנותקים, גולמן הסביר כיצד הם קשורים היטב זה לזה. אינטליגנציה רגשית לא תמיד מדוברת מספיק במקום העבודה ויש להתייחס אליה הרבה יותר.

הרגשות באים לידי ביטוי כל הזמן בעבודה. אם זה כאשר מעלים רעיון לפיתוח חדש או במפגשי סיעורי מוחות. אם זה במהלך משוב לעובדים או קידום קריירה – העבודה תופשת חלק כל כך נכבד ועיקרי בהגדרת הערך העצמי שלנו, כך שאין ספק שהרגשות שם במלואם. ישנם מצבים רבים בהם אנשים מראים את הרגשות שלהם בעבודה. יש כל כך הרבה מצבים רגשיים במהלך העבודה כך שחשוב להתייחס כראוי לאינטליגנציה הרגשית.

ככל שלומדים יותר על EQ מבינים, כי כמעט לאף אחד אין הכשרה פורמלית לגבי איך לנהל את הרגשות של העובדים והמנהלים בעבודה. כל אחד מביא איתו את העבר וההיסטוריה של איך הוא גדל וכיצד חונך וכל הוא מתמודד בעצם עם קונפליקטים או עם מצבים קשים. רוב בתי הספר עם זאת, אינם מספקים אימון פרואקטיבי.

ישנם אנשים שהם פשוט מצוינים בעבודה שלהם, חדים ומדויקים. אך כאשר קורה להם אירוע רגשי או ביום בו הם מגיעים עם מטען רגשי לעבודה, הם כמעט ולא מתפקדים. לשם כך, חשוב שמחלקת משאבי אנוש תדע להיערך וללמוד כיצד לסייע בניהול רגשותיהם של האנשים בעבודה. אפשר גם לספק הכשרות בנושא לכלל העובדים ובמיוחד למנהלים, מגורמים חיצוניים שיועדו להכשרות בתחום. ניהול מצבים רגשיים הוא מנדטורי בעבודה, ובמיוחד כיום בעידן של תמורות ושינויים כל כך גדולים.

כאשר אנשים לא מבינים ולא יודעים כיצד לנהל את הרגשות שלהם היטב, מתחילים להתגבש הרגלים רעים וסביבות עבודה רעילות נוצרות בהתאם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה