איך להשקיע בכישרונות הפוטנציאליים שלכם

איך להשקיע בכישרונות הפוטנציאליים שלכם

כיצד להשקיע ולקדם את הכישרונות בארגון לתפקידים בכירים עתידיים

שיתוף
פיתוח כישרונות

פיתוח כישרונות

כישרונות פוטנציאליים הם למעשה ה'כוכבים' של הארגון שלכם ולעתים קרובות הם מספקים רמות גבוהות של פרודוקטיביות, חשיבה, תושייה, וקבלת החלטות מהירה תוך ראיית התוצאות של כל החלטה. יש להם שאיפה מובנית למצוינות, חוסן לספוג לחצים של עבודה יומיומית, ובמקרים רבים הם אפילו יהיו מונעים מלחצים אלו.

לכישרונות הללו יש תחושה נוספת של מודעות עצמית ונוחות עם עמימות ושינויים. לתוצאות העסקיות המתקבלות ממילוי תפקיד קריטי שבו כישרונות אלו ממוקמים לעתים קרובות יש רמה גבוהה של השפעה.

כישרונות פוטנציאליים מזוהים די בקלות בקבוצות של עמיתים שהם עובדים איתם על ידי הגישה והרצינות שלהם בעבודה. הם יהיו אלו שידעו ליטול סיכונים, לנהל משברים, ולספק ביצועים גבוהים תוך פוטנציאל גבוה במובנים שונים ובמצבים מאתגרים.
לכן זה קריטי עבור ארגונים לתגמל ולשמר את הכוכבים שלהם.

כיצד ארגונים משקיעים בכישרונות פוטנציאליים?

קיימים למעשה שלושה סוגים של תרחישים:

השקעה בפיתוח מואץ של הפרט: השיטה האפקטיבית ביותר לעשות זאת היא לזהות פוטנציאל גבוה בכישרונות בשלבים המוקדמים של הקריירה שלהם, להעריך את נקודות החוזק שלהם על ידי מתן הקצאות לתחומי אחריות נוספים ולהגדיל את ההשקעה והפיתוח בהם לפי שלב הקריירה בו הם נמצאים.

פיתוח הכוכב כיורש לתפקיד קריטי: זהו תרחיש מקרה מיוחד בו מומלץ לחשוף את הכישרון בעל הפוטנציאל הגבוה ולבצע התערבויות מהירה ועמוקה כגון הכשרה ספציפית ואימון לניהול כדי לקדמו לתפקיד בכיר שמתפנה.

עיסוק הכוכבים על בסיס מתמשך: התוכניות כאן עשויות לנוע בין תגמולים מובחנים עבור ביצועים/פוטנציאל מובחנים, הנפקות הון, מקרים סלקטיביים של מענקי שימור הנתמכים על ידי שיחות במצבים של מערבולת ארגונית והשקעות סלקטיביות בפיתוח.
בעוד שרוב הארגונים מסוגלים לזהות את הכשרון הפוטנציאלי שלהם או באופן אורגני או באמצעות אמצעים מדעיים וכלים, מה שעדיין מצריך עדינות היא העקביות של ההתחייבות וניצול של מאגר הכישרונות בעלי הפוטנציאל הגבוה הזו לקראת מטרות הארגון.

פיתוח בר קיימא להשפעה ארוכת טווח נעשה ע"י יצירת סביבה ארגונית המעודדת את בואם של כישרונות פוטנציאליים עתירי מחויבות והשפעה ופיתוח מתמשך.

סביבה שכזו צריכה לכלול אנשים מבוגרים וצעירים ומכל המעמדות והאוכלוסיות, שיהיו רגישים ומחויבים לקראת פיתוח הצוותים שלהם, תרבות בעלת ביצועים גבוהים ובעלת משמעות גבוהה. סביבה זו גם מתגמלת את ההתנהגויות הנכונות ואת הסטנדרטים הגבוהים של ההצלחה, מרחיבה את האנשים הנכונים באזורי העבודה הנכונים ובעלי הערך לארגון, יוצרת מקום לניסוי אינטלקטואלי עם מקום לכישלון ולמידה. חשוב מאוד שתהיה סביבה של תקשורת כנה, שבה הדרכה אישית היא דרך פעולה ולא התערבות חד פעמית.

סביבה כזו תהפוך עד מהרה לתרבות הארגון, ואז יתאפשר תניב השפעה רבה יותר לכישרונות הארגון.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה