6 צעדים לפרופיל לינקדאין אפקטיבי יותר בשוק

6 צעדים לפרופיל לינקדאין אפקטיבי יותר בשוק

רוצים פרופיל לינקדאין שישרת באמת את המטרות שלכם? עברו עליו מחדש. כך תעשו זאת

שיתוף
שיווק בלינקדאין

שיווק בלינקדאין

בין הרשתות החברתיות, לינקדאין היא זו שעשויה להיות היעילה ביותר עבור הקהל הממוקד של יזמים, בעלי עסקים ואנשי מקצוע שרוצים לקדם את עצמם ואת עסקיהם על ידי יצירת קשרים. על מנת שזה יקרה, צריך פרופיל לינקדאין מטופח. ג'ף היידן מאתר Inc מציע שישה צעדים לעשות זאת.

1. ערכו ביקור חוזר למטרות שלכם. ללינקדאין יש ייעוד ברור: שיווק העסק שלכם או שיווק עצמכם. הבעיה שההתמקדות במטרה הזאת איכשהו הולכת לאיבוד תוך כדי יצירת הפרופיל. לא פעם מה שהחל כמאמץ שיווקי הופך לעוד טופס קורות חיים. היידן אומר שכאשר מדובר בלינקדאין, החשיבות של מי אתם אינה משתווה לחשיבות של מה שאתם רוצים להשיג. אז חשבו על המטרות שלכם, ותרגמו אותם למילות מפתח, כי מילות מפתח הן מה שגורם לאנשים למצוא אתכם.

נסו למצוא מילות מפתח ספציפיות לתחום ותעשייה שמעניינים אתכם. (אפשר להשתמש ב-Google AdWords Keyword Tool) אם אתם בוני אתרים למשל, אל תסתפקו ב"בניית אתרים", "עיצוב אתרים" וכדומה, כי מנועי החיפוש מעלים מיליוני תוצאות חיפוש כאלה. שלבו מושגים מהז'רגון של התעשייה שלכם ומתחומי ההתמחות שלכם בתוך התחום. אחר כך חפשו את עצמכם כדי לבדוק עד כמה הייתם יעילים בהגדרת מטרות מול מילות מפתח.

2. השקיעו בכותרות. הכותרת חשובה מאוד למיקום בין תוצאות חיפוש. נסו לשלב את מילות המפתח החשובות ביותר בכותרת. אלא לאו דווקא המילים שאותן מחפשים הכי הרבה, ועדיף שיהיו אלה מילים שמשקפות את הנישה שאליה אתם מכוונים את עצמכם. בהמשך קראו שוב את הפרופיל, ואם אתם מוצאים בו תיאורים מעורפלים במקצת של כישורים, ניסיון והשכלה, החליפו אותם בתיאורים שכוללים את מילות המפתח שבחרתם. אל תיבהלו אם אתם חוזרים על עצמכם, לא מדובר ביצירה ספרותית.

3. נקו את הבלגן. קראו את הפרופיל ונקו ממנו כל מה שאינו תקף למטרות שלכם או אינו תומך בעסק שלכם. אם כעת אתם שפים ובעבר הייתם פיזיותרפיסטים, לא בטוח שיש טעם לציין בפרטי פרטים מה עשיתם בקריירה שלכם כפיזיותרפיסטים. אפשר לציין שיש לכם את הרקע המקצועי הזה ולהוסיף פירוט קצר של תיאורי התפקיד והחברות שבהן עבדתם. לא יותר.

4. הציגו מחדש את האישיות שלכם. בזמן שאתם מתמקדים בתהליך החשוב של הגדרת מילות מפתח וניקוי הפרטים הלא חשובים, האישיות שלכם עלולה ללכת לאיבוד. עכשיו אפשר להחזיר אותה בחזרה יחד עם מידה של התלהבות והפגנת סגנון אישי. ספרו למה אתם אוהבים את מה שאתם עושים ומה אתם שואפים להשיג בחייכם המקצועיים, תארו חברות שבהם עבדתם ופרויקטים שהייתם שותפים בהם, כתבו על התנסויות וחוויות שלכם בתחום. גם כאן השתמשו במילות מפתח והשאירו בחוץ מה שלא תומך במטרות שלכם.

5. הביטו שוב בתמונת הפרופיל שלכם. תמונת הפרופיל היא במקרים רבים הדבר הראשון שבודקים, גם כאשר מודבר בחיפוש למטרות מקצועיות. התמונה היא מעין לוגו. תמונה מצוינת לא תהיה הדבר שיגרום לכם לנסוק בעסקים, אבל תמונה גרועה יכולה להזיק. האם התמונה משקפת את מי שאתם? האם היא נראית מקצועית? תמונה טובה היא כזאת שמחמיאה אך אינה מטעה – בסופו של דבר תיפגשו עם הלקוחות או המעסיק הפוטנציאלי ואין טעם לגרום להם להלם. אז אל תשתמשו בתמונה ממסיבת חוף, תמונה ישנה או תמונה משופצת, אלא בתמונה מהזמן האחרון שצולמה במיוחד.

6. הוסיפו המלצות. גם אם כולם יודעים שאת ההמלצות קיבלתם כי ביקשתם במיוחד, הן מוסיפות צבע ועומק לפרופיל שלכם בלינקדאין ומוסיפות לו קול שאינו מה שאתם מספרים על עצמכם אלא דיבור בגוף שלישי.

טיפ אחד קטן לסיום: תנו למישהו לקרוא את הפרופיל שלכם לפני השיגור הסופי לרשת.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה