שיתוף

מערכות בינה מלאכותית המסייעות למנהלי משאבי אנוש ולמנהלי הגיוס מוזכרות בדרך כלל בהקשרים של תהליך גיוס, לרבות איתור, מיון, סינון, ראיונות ראשוניים, גיוס וקליטה נכונה של המועמדים.

אלא שלבינה המלאכותית יש יישומים נוספים בתוך מחלקת משאבי האנוש של הארגון. אחד מהם הוא יעוץ קריירה (אופני קידום, תפקידים עתידיים וכו) על ידי רובוט.

מדובר ביועץ השמה מבוסס בינה מלאכותית שהינו רובוט, ושתפקידו הוא לסייע לעובדים להתוות את הקריירות שלהם בתוך הארגון.

בין השאר, מנסים כיום לפתח רובוט מבוסס בינה מלאכותית, שבאמצעות אפליקציה במכשיר הנייד יספק לעובדים משוב בנושאים רבים ושונים, החל בהזדמנויות למידה לרכישת כישורים חדשים וכלה באפשרויות קידום.

הרעיון הוא שהעובדים יציבו לעצמם יעדי קריירה ספציפיים באמצעות האפליקציה, והרובוט ינחה אותם בנבכיהם של נתיבי התעסוקה השונים.

הוא יספק להם, כאמור, מידע בנוגע לסוגי ההכשרה הדרושים להם, יעריך את מועדי הקידום ויספק באופן אוטומטי תשובות למגוון השאלות שנשאלות על ידם.

בימים אלה נמצאת הטכנולוגיה הזאת (הרובוט שמשמש כיועץ השמה) בשלב הפיילוט בארה"ב ומשתתפים בו יותר מ-10 אלפים עובדים.

חידושים טכנולוגים אלה בתחום הבינה המלאכותית מאפשרים גם לחברות ענק שמקבלות מיליוני קורות חיים בשנה, עבור עשרות אלפי משרות, לא רק להתמודד עם מצוקת טלנטים אלא גם מסייעים להן להתכונן לקראת העתיד.

חברות משקיעות כל שנה כספים רבים בלמידה, העשרה והשמה מחודשת של עובדים. חלק מהחברות אף מפעילות אקדמהי משל עצמן, ואחרות שוכרות את שירותיהם של מומחי למידה ומשקיעות במערכות המאפשרות להעניק לעובדים קורסים מקוונים.

רובוט מבוסס בינה מלאכותית שמשמש כיועץ השמה, יוכל לעקוב אחר המיומנויות המתחדשות של העובדים באמצעות מערכת דיגיטלית המדרגת את יכולותיהם ואת היכולות שהם רוכשים על פני זמן.

בנוסף, הוא יאפשר למנהלים לנתח את הביצועים ואת הצמיחה של העובדים, ויתריע אוטומטית במקרים בהם עובדים מקבלים שכר הנמוך מהשכר שהולם את כישוריהם.

בין השאר, יוטמעו ברובוט אלגוריתמים לשימור פרואקטיבי ייחודי של עובדים, שיאפשרו לצפות מתי עובדים עלולים לעזוב את החברה.

הטכנולוגיה הזאת תאפשר גם לבצע השוואות של מגמות ונתונים הנוגעים לעובדים תוך השוואות בין עובדים שעזבו לבין העובדים הקיימים במטרה לזהות את הדפוסים המעידים על עזיבה עתידית מסתמנת.

על פי הערכות, מערכת זו של בינה מלאכותית שמסייעת בשימור עובדים והתרעה על עובדים שעלולים לעזוב, תחסוך לארגונים מאות מיליוני דולרים בשנה, שכיום מהווים את עלויות תחלופת העובדים.

כך או כך, סביר להניח שבשנים הקרובות, יותר ויותר חברות צפויות להסתמך על אלגוריתמים בתחום זה. השאלה הגדולה היא איך ישפיעו מערכות הבינה המלאכותית והרובוטים על חווית המועמד.

חברות הטכנולוגיה המפתחות את הרובוטים המבוססים על הסינה המלאכותית יהיו חייבות לקחת בחשבון את שאיפתן של החברות לספק חווית מועמד חיובית ולשלב דרישות אלה בפעולת הרובוטים.

אין תגובות

השאר תגובה