שיתוף

פרויקט התמודדות משאבי אנוש עם נגיף הקורונה

 

עם היציאה מהסגר נדרשים כיום הארגונים לחזור לשגרה מסוג חדש. השאלה הגדולה היא איך ניתן לחזור ממשבר כל כך חמור שעדיין ממשיך להשפיע, ובכל זאת להצליח לתפקד היטב גם בתנאים הנוכחיים של המציאות החדשה.

בעקרון, יעבור עוד זמן רב עד שעובדים יחושו בטוחים במקומות העבודה, גם מהבחינה הבריאותית, גם מבחינת היציבות התעסוקתית וגם מבחינת ההסתגלות לתנאי הריחוק החברתי בתוך משרדי הארגון.

אבל יש כמה גורמים שיכולים להקל על המצב. אחד מהם הוא חוסן אישי וארגוני.

הכוונה היא ליכולת ולמוטיבציה של כל אחד מהעובדים בלי קשר לדרגתו ותפקידו בארגון, לקחת סיכונים מחושבים ולהתעלות מעל מכשולים, כאשר המכשול העיקרי בימים אלה הוא הפחד.

יש צורך כעת להסתגל לעבוד במשרד למרות ועל אף הפחד והחששות מפני הנגיף ומפני העתיד הכלכלי האישי כאחד.

חשוב שעקרונות התרבות הארגונית יכללו מעתה קוד התנהגות לגבי התגברות על החששות מפני הגעה למשרד, ויצירת הלך רוח חיובי בקרב העובדים.  

בימים אלה יש לאמץ יותר מתמיד את נושא גאוות היחידה בארגון, כמו גם הלך רוח של מוטיבציה להיאבק על עתיד הארגון.

האחריות לכך מוטלת כיום לא רק על המנהלים ולא רק על מנהלי משאבי האנוש, אלא על כל עובדי החברה, מהבכיר ועד הזוטר ביותר.

כדי לטפח תרבות של אחדות במאבק על הצלחת הארגון, יש לטפח את אמון העובדים.

מדובר באמון של כל עובדי הארגון בכל הדרגים והתפקידים. כולם אחראים על יצירת אמון: אמון בעמיתים, אמון במנהלים, אמון בארגון ואמון של כל עובד בעצמו.

אין ספק שאמון צריך להתחיל עם המנכ"ל אבל הוא גם חייב לחלחל כלפי מטה.

יש 4 נורות אזהרה שמנהלי משאבי האנוש צריכים לעקוב אחריהן, שכן נקודות אלה הן הגורמים לערעור האמון:

1 אנרגיה ומוטיבציה: ככל שהמוטיבציה, האנרגיה וחדוות היצירה של העובדים יהיו נמוכות יותר, כך גם התפוקה תהיה נמוכה יותר ותגבר השחיקה.

2 הגבלת היצירתיות של העובדים: כאשר בארגון נוצר מצב של עודף חוקים ותקנות, עובדים יחושו שמגבילים את היצירתיות שלהם ובעקבות זאת, גם מידת החדשנות תהיה נמוכה.

3 היעדר שיתוף במידע והקמת התנגדות לרעיונות של עובדים.

4 הטלת אשמה על אחרים והערות שיפוטיות.

מנגד, יש גם 4 נקודות אור וגורמים שיכולים להגביר את מידת האמון של העובדים בארגון, בהנהלה ובעמיתיהם:

1 מוטיבציה גבוהה ומחוברות עובדים בשיעורים גבוהים.

2 תחושה חיובית של הגעה למשרד הודות להשראת ביטחון רב על העובדים, ועידוד היצירתיות, לקיחת הסיכונים, והחדשנות.

3 הטמעת נורמות של לקיחת אחריות, שקיפות, אפשרות לעובדים לדבר בחופשיות, הקשבה לכל עובד.

4 התנהגות חיובית בבניית צוות לרבות הכרה בהישגים והוקרתם, אמפתיה ותחושה חזקה של קהילה וערכים משותפים.

סדנת מנהלים בנושא דיני עבודה בצל משבר הקורונה

אין תגובות

השאר תגובה