שיתוף

אחת ההטבות בעבודה, הזוכות לביקוש הגבוה ביותר בקרב עובדים ומועמדים לעבודה, היא גמישות בשעות העבודה ובמקום העבודה כלומר עבודה מהבית.

ארגון שמאפשר לעובדיו את האופציה לעבוד בשעות גמישות ומכל מקום שיבחר (מהבית, מהמשרד, מבית הקפה, מהפארק וכו), מעניק לו תחושה שסומכים עליו שיבצע את המשימות המוטלות עליו בלי שיעמדו עם סטופר לספירת שעות העבודה שלו.

כמו כן יש בכך מסר לעובד שהארגון סומך על מידת הרצינות והמקצועיות שבה הוא יטפל במשימות שלו.

מחקרים מראים כי התגמול על פי התייצבות בזמן והשקעת מספר השעות במשרד על פי הנדרש, מייצר עובדים בינוניים לכל היותר.

מנגד, תגמול על פי יכולת לפתור בעיות, השגת יעדים שהוצבו ואף מעבר לכך, מייצר עובדים מצטיינים.

פרט לכך, קשיחות בשעות העבודה ובמיקום העבודה מאלץ את האגונים לוותר על עובדים מצויינים שאינם יכולים לעמוד בשעות העבודה במשרד, מכל סיבה שהיא.

המשמעות היא שהצורך בהגברת הגמישות בשעות העבודה הוא לא רק של העובדים, אלא שגם למעסיקים נוצרים כמה יתרונות כתוצאה מהגברת הגמישות בשעות העבודה ובמיקום העובדים:

1 איכות העבודה נמדדת ומוערכת על פי תוצאות ולא על פי מספר השעות שהעובד היה במשרד.

2 מנהלים אינם נדרשים למשימות של פיקוח אחר העובדים, הכוללות הגעה לעבודה בשעה מסויימת, עזיבת מקום העבודה בשעה היעודה, יציאה להפסקות על פי נהלים קבועים ועוד.

שחרורם של המנהלים ממשימות אלה חוסך להם זמן יקר ומאפשר להם להתמקד יותר במשימות המוטלות עליהם ובהשגת יעדים.

3 שביעות רצון של העובדים מכך שיש להם יותר שליטה בזמן שלהם ובמיקום ממנו הם עובדים גורר איתו מחוברות גבוהה יותר לארגון והעלאת המוטיבציה.

4 תהליכי העבודה הופכים יעילים הרבה יותר, הפרודוקטיביות עולה, והארגון עובר למצב של ניצול נכון, חכם ומדויק יותר של  זמן ומשאבים.

5 מתייתר הצורך בשעון נוכחות לצורך חישוב השכר. בשיטה זו העובדים מתוגמלים על פי השגת יעדים ולא על פי מספר השעות שהם נכחו במשרד. דבר זה מצריך ניסוח חוזה עבודה יעודי לעובדים שזוכים לגמישות בשעות העבודה ובאפשרות לעבוד מהבית.

6 יתרונות עבור מנהלי הגיוס: מסגרת עבודה גמישה מאפשרת להגיע למאגר שלם של מועמדים מוכשרים ומיומנים, שבגלל סיבות רבות ומגוונות אינם יכולים להתאים עצמם למסגרת של שעות עבודה קשיחות.

התוצאה היא, שארגון שמתעקש על שעות עבודה קשיחות במשרד, אינו יכול לתמרץ מצויינות בהשגת יעדים.

בה בעת, ארגון כזה מוותר הלכה למעשה על טלנטים יחודיים שאין להם אפשרות להגיע בשעות קבועות לעבודה, או שאין להם אפשרות להגיע לעבודה כלל, בין אם הם גרים במקומות מרוחקים מדי, או שהם לומדים באוניברסיטה לתארים מתקדמים במקביל לעבודתם בארגון, או מכל סיבה אחרת.

ברגע שהארגון מחליט על גמישות מוחלטת בשעות העבודה ובמיקום ממנו היא מתבצעת, הוא מאפשר לעצמו להגיע אל מאר ענק של טלנטים שלפני הגמישות לא היו רלוונטיים מבחינתו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה