אחרי החופש הגדול: כיצד להשיב לעצמכם את האנרגיות לעבודה?

אחרי החופש הגדול: כיצד להשיב לעצמכם את האנרגיות לעבודה?

כיצד למנוע נפילה לתוך הדכדוך שלאחר החופש מהעבודה

שיתוף
חזרה מחופשה

חזרה מחופשה

אומנם אנחנו רק בעיצומו של הרבע הראשון של החופש הגדול, אך החודשיים הללו לרוב חולפים במהירות ועובדים רבים שלקחו חופש כדי לבלות עם ילדיהם ומשפחתם בקרוב יצטרכו לשוב לעבודה.

לאחר ימי חופשה רבים, ואין זה משנה אם נסעתם לחופשה בחו"ל או בארץ או ביליתם עם המשפחה בקרבת הבית, תמיד קצת קשה לחזור לעבודה. אתם כבר רגילים לישון עד מאוחר, לעשות דברים מסעירים וכיפים, לנוח יותר, ואם הייתם בנופש אז אפילו יותר קשה לשוב לעבודה ממנו. השינוי הפתאומי של הקצב מישיבה בסלון או בבריכה לישיבות מקצועיות בעבודה אינו פשוט לאף אחד. הוא עשוי ליצור דכדוך אצל עובדים רבים ובצדק, אבל יש גם להתגבר עליו ולהמשיך ממנו.

כדי להפחית ככל האפשר את תחושת הדכדוך והתסכול של חזרה מחופשה לעבודה, חשוב להתכונן לחופשה מראש.

לפני שאתה "אורז" את השולחן שלך ומדלג החוצה מדלת המשרד בידיעה שלמשך תקופה ארוכה לא תשוב אליו, השתמש בכמה טיפים אלו כדי לחזור במצב רוח טוב ובאנרגיות טובות יותר למשרד:

סיים את הפרויקטים המורכבים

לפני היציאה לחופשה מהעבודה במקום להגיע לנקודת האמצע בפרויקטים רבים, נסה לסיים את הפרויקטים עם העדיפות הגבוהה ביותר. לגבי הפרויקטים שאתה לא מסיים, כתוב סיכום על מה שהשתלמת כדי שתדע לאיזו נקודה בדיוק תחזור: מה התוכנית שלך לסיים אותם, וכמה זמן ייקח לך לסיים את הפרויקטים הללו כאשר אתה תשוב.
אם ניהול זמן הוא דאגה, בצע שיחה גלויה עם המנהל שלך בטרם אתה יוצא לחופש לגבי מה שאתה יכול להשיג באופן מציאותי, ומה יצטרך לחכות. בדרך זו, אתה יכול להגדיר מחדש את המשימות יחד איתו במידת הצורך.

הגדר הודעת נכונה של מענה אוטומטי

כאשר אתה רחוק מהמשרד ומדרכי התקשורת הרגילות במשך תקופה ארוכה, זה יכול להיות מלחיץ עבור מי שמנסה ליצור איתך קשר. הדרך הטובה ביותר להיות מקצועי היא להגדיר באופן ראוי בטון נחמד שמעדכנת את המתקשרים (או הכותבים לדוא"ל) על התאריכים שבהם לא תהיה זמין או שתהיה נגיש או זמין מדי פעם, תרגיע את כל המחפשים אותך. הם ידעו מתי הם יכולים לצפות לשמוע ממך בחזרה ומי איש הקשר שמחליף אותך במקרים דחופים.

נקה את היומן שלך ביום הראשון

היום הראשון לחזרה מהחופש עשוי להיות מציף. יש עשרות (לפעמים מאות) הודעות דוא"ל לקרוא ולענות, פרויקטים להמשיך ולעבוד עליהם, ועמיתים ומנהלים לשוחח איתם. ככל שתוכל, נקה את האימייל ובצע את השיחות ביום הראשון לשובך, ורק ביום השני והלאה תעבוד על הפרויקטים. כך תשוב לעבודה בהדרגה ולא תכלה את כל האנרגיות שלך בבת אחת.

נקה את השולחן שלך לפני שאתה עוזב

מהי המתנה הגדולה ביותר שאתה יכול לתת לעצמך לאחר החופש? שולחן נקי ומאורגן לחזור אליו. אחרי הכל, שולחן מאורגן ומסודר מוביל למוח צלול ולפרודוקטיביות מוגברת, כך עולה ממחקרים שפורסמו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה