אוסטרליה: חברה טכנולוגית בנתה מערך גיוס עובדים הכולל 22 שעות לכל מועמד!

אוסטרליה: חברה טכנולוגית בנתה מערך גיוס עובדים הכולל 22 שעות לכל מועמד!

תהליך הגיוס שבנתה חברת Appster כולל 22 שעות - 8 שלבים, 4 מפגשים, עבודה מעשית ואפילו מבדקי התאמה שכולל פענוח שפת גוף!

שיתוף

חברות ממהרות לגייס. הן ממהרות לגייס כי בכל שעה שהמשרה עומדת פתוחה, החברה מפסידה כסף בשורה התחתונה. הנטל על העובדים שפועלים בצוות החסר הוא כבד. המנהלים בלחץ לאייש את המשרה. אפילו הלקוחות דורשים מענה "נו, עוד לא מצאתם מחליפה להדס?! היא יצאה לחופשת לידה חודש שעבר!". הלחץ לאייש משרות הוא עצום! קהילת משאבי אנוש פונה לעזרים טכנולוגיים אלה ואחרים על מנת לזרז וליעל את תהליך הגיוס עד כמה שניתן. בעיקר החברות הטכנולוגיות שדוהרות קדימה בקצב מואץ. למעט החברה הטכנולוגית האוסטרלית Appster. זו דווקא חיפשה איך להאריך, לסרבל ולעבות את תהליך הגיוס.

החברה האוסטרלית Appster, העוסקת בפיתוח אפליקציות, לא רוצה לקחת סיכונים כשמדובר על גיוס העובדים שלה. לאחר שנה ראשנה שבה החברה גייסה רק 25% מועמדים מתאימים, והוציאה באופן טבעי הון עתק על גיוסים לא מתאימים, מנכ"ל החברה החליט שהגיע הזמן לאמץ מודל גיוס אמין.

רוצה לעבוד ב- Appster? תפנה לך בבקשה 22 שעות בלו"ז. תתכונן להגיע אלינו לפחות 4 פעמים… אהה וגם תתכונן לעבוד קשה!
תהליך המיונים שחברת Appster מבצעת כיום לא היו מביישים ארגון שעובד בשביל הממשלה או ארגון ממשלתי (שדורש סיווג בטחוני גבוה!). התהליך כולל כאמור 22 שעות לכל מועמד. במסגרת זו, המועמד נדרש לעבור 8 שלבים, הכוללים 4 ראיונות פרונטליים, בדיקות רקע של לפחות 10 ממליצים ועימות נתונים היסטוריים כללי, הערכת שפת גוף ומבחן מקצועי "רסמי".

ג'וסיב המפרי, מייסד ומנכ"ל Appster, מסביר את הצורך במודל גיוס כה ארוך ומורכב, במסגרת ריאיון לאתר משאבי אנוש HR Grapevine: "זה מפחיד לחשוב באיזו כלות אנשים יכולים לרמות כדי להיכנס לארגון… אם אני מביט אחורה לשנה הראשונה שלנו, רק כ-25% מהגיוסים היו מתאימים. זה לא אומר שפיטרנו את כל מי שלא התאים אבל היינו צריכים לשנות תפקידים, לבצע התאמות, להכשיר עובדים ולהנמיך ציפיות. היום אנחנו מגייסים כ-80% אנשים מתאימים, שזה 30% מעל אחוז ההתאמה הממוצע."

כשנתבקש להציג דוגמה קונקרטית למקרה שבו שיטת הגיוס (הארוכה לכל הדעות) של Appster יצרה שינוי משמעותי, המפרי תיאר את המקרה הבא: "שוחחתי בטלפון עם מועמד שעל פניו נראה מתאים וקורת החיים שלו עשו רושם טוב. תוך כדי השיחה איתו [שבה הוא מצליח להרשים אותי] גיליתי פרטים על ההיסטוריה שלו שלא התיישבו עם מידע שהוא מסר. עצרתי אותו והתחלתי לתחקר אותו. ככל שחקרתי יותר לעומק גיליתי את גודל השקר. הוא ממש נבהל! באמצע השיחה הוא פשוט ניתק לי את הטלפון ונעלם. לפני שנתיים סביר להניח שהיינו מגייסים אותו." היום כנראה שאחד כמוהו לא יכנס ל- Appster אבל אולי הוא בדיוק שולח אליכם את קורות החיים המרשימים-שקריים שלו?

 רוצים לגייס את העובדים הטובים ביותר לארגון שלכם? רוצים לפצח את הקוד לבניית צוותים מנצחים תוך העצמת העובדים והמנהלים? הירשמו עוד היום לכנס השנתי למשאבי אנוש 2015 שיתקיים כבר בחודש מרץ!

לפרטים נוספים והרשמה לכנס יש ללחוץ כאן

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

תגובה 1

  1. מי שרוצה לגייס אותי יצטרך לחכות 22 שעות. איזה אנשים נואשים וחסרי הבנה בסיסית של היצע וביקוש. אם אתם צריכים לעבוד 22 שעות בשביל להתקבל למשרה אחת סימן שמשהו לא בסדר! תחליפו מקצוע, תהייו גמישים! חברות כוח אדם חוגגים עליכם רק בשביל להראות שהם עושים משהו.

השאר תגובה